Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1725
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1724

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin og BCAA?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej drenge!

Jeg har altid taget Kreatin, når je træner med tunge vægte, og det er jo for at det siges det hjælper mig med udholdenhed og er muskelopbyggende.

Så var der en kammerat der fortalte mig, at han tog BCAA for at optage proteinen bedre i kroppen, men hvad er nu det? Er det godt at gå ud og investere i sådan noget?

Det jeg gør i dag det er at jeg inden træninge drikker min Pre-shake og en kop kaffe.

Under træningen har jeg ca. 50g druesukker i mit vand.

Kreatin er spredt ud over hele dagen.

Efter træning min post-shake.

Men BCAA, er det vigtigt, og hvad er argumenterne for jeg skal købe det? :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tror ikke din kammerat ved så meget om kosttilskuddet Bcaa

Bcaa står for Branch chain amino acids og bcaa er essentielle aminosyrer.
De aminosyrer skal indtages via kosten og de fleste gange er det svært at lave en struktureret kost, sådan at man får sine essentielle aminosyrer. På den måde hjælper Bcaa af med at man allerede har indtaget de essentielle aminosyre.

om du skal købe det ja det jo op til dig? Men du kan bare købe noget protein pulver med ekstra meget bcaa, som Mutant whey :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for svar :')

Jeg vidste bare han snakkede for at holde sig vågen! Så BCAA er ikke noget man tager i forbindelse med sin træning heller? Det er bare et tilskud til kosten, som man kan tage når som helst, hvor som helst? :)

Jeg har fundet ud af at det er nice for mig lige med lidt druesukker under træningen.. Giver sådan et dejligt løft.. Om det bare er ren indbilding, det aner jeg ikke, men jeg føler jeg er mere frisk...

Bare så træls at 50g druesukker er ca. 185 kcal :(

Tak for tippet :)
Brugeravatar

Deyra skrev:Tak for svar :')

Jeg vidste bare han snakkede for at holde sig vågen! Så BCAA er ikke noget man tager i forbindelse med sin træning heller? Det er bare et tilskud til kosten, som man kan tage når som helst, hvor som helst? :)

Jeg har fundet ud af at det er nice for mig lige med lidt druesukker under træningen.. Giver sådan et dejligt løft.. Om det bare er ren indbilding, det aner jeg ikke, men jeg føler jeg er mere frisk...

Bare så træls at 50g druesukker er ca. 185 kcal :(

Tak for tippet :)

Så længe du spiser regelmæssigt kød og måske indtager protein pulver, vil du ikke have mangle på BCAA :) ( Derudover smager de fleste tilskud grimt.. meget )
Du kan have helt ret i du har fået lidt energi af kulhydraterne i druesukkeret, dog bør du måske overveje fx bodylabs amplifier, hvis du har energi mangel ?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

BCAA bliver typisk brugt under et træningspas da det er allerede nedbrudt protein og derfor er meget hurtigt at optage.
Dog behøves du ikke at indtage det hvis du allerede har et højt proteinindtag. Leucin, Isoleucin og Valin, som BCAA består af findes allerede i dit proteinpulver og det er som regel allerede i en optimal ratio.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Hvis du ofte føler at du ikke restituerer nok, vil bl.a. flydende baa ( altså liquid amino ) have en indflydelse.

Da det er spaltet proteiner vil din krop hurtigere optage dem og hjælpe dig med at fremme en restituering.

Et rigtig nemt alternativ til at få dækket dit proteinbehov. Kan bl.a. Anbefale Nutripowers Liquid Amino
Følg min LOG HER
Performance Pure Whey Protein
Nutripower
PhD
Nanox
Weider
Mine all time favorite brands!

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Gode råd der bliver kaster rundt med her. Dog lidt for avanceret endnu til min erfaring tror jeg, men bestemt værd at notere ned :)

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg restituerer godt nok. Men har ikke følt mangel på styrke endnu og har haft ok fremgang så andet ved jeg ikke. Jeg tager kreatin for at fremme min restitution, da jeg fik tippet fra en ven, så måske det er OK for mig? :) desuden drikker jeg også lidt kaffe inden træning for at få mere energi og det må siges virkelig kan mærkes!
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster