Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin under forkølelse

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er det dumt at begynde med kreatin, hvis man er ved at blive syg??? (FORKØLET)

Og er det dumt at træne, hvis man er syg???
altså nå man har ondt i halsen og lidt forkølet....

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

har aldrig hørt noget dårligt om at træne når man er syg. Med mindre man altså brækker sig i lårtykkestråler ud over dine medtræende kollegaer i centeret. Har derimod haft gode oplevelser med at træne hvis man er halv sløj. Så får man svedt den dårligdom man sku ha ud af kroppen også hjem i køjen til en god morfar eller en lang nats søvn også er man klar til løjer næste morgen.

Jeg har aldrig hørt noget om man ikke må starte på kreatin under sygdom.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

curls skrev:Er det dumt at begynde med kreatin, hvis man er ved at blive syg??? (FORKØLET)

Hvis du ikke allerde er igang med at tage kreatin vil jeg nok vente med at begynde til du er rask igen.

Ja, det er dumt at træne mens man er syg. Når du er syg har din krop brug for resourcerne til at bekæmpe sygdommen. Du kan forværre og forlænge din sygdom ved at træne.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

WannaBeBig skrev:
curls skrev:Er det dumt at begynde med kreatin, hvis man er ved at blive syg??? (FORKØLET)

Hvis du ikke allerde er igang med at tage kreatin vil jeg nok vente med at begynde til du er rask igen.

Ja, det er dumt at træne mens man er syg. Når du er syg har din krop brug for resourcerne til at bekæmpe sygdommen. Du kan forværre og forlænge din sygdom ved at træne.

Nå for filan, men hvis man nu bare er halvsløj. Kan en god stigning af kropstemeraturen ved træning hjælpe til at upspeede helingsprocessen?!
Brugeravatar

Ja, er man bare lidt halvsløj/snottet så kan en let omgang trænign være i orden for at få lidt gang i systemet.

Men hård styrketræning + sygdom går dårlig i spænd.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

1. vil mene at kroppen er mere modtaglig over for sygdomme efter træning / undertræning, og ved at træne mens man er alvorligt syg kan det forværres

dog oplever jeg at træning mens man er snottet eller lign, hjælper på at helbrede eller i værtfald kører det bedre end før for mit vedkommende

ret mig hvis jeg tager fejl 1.

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hvis man er syg bør man ikke træne! Ens immunforsvar er svækket, og træningen vil blot medføre en stærkere svækkelse. Din krop skal bruge sine ressourcer på at bekæmpe sygdommen, og ikke på at opbygge større og stærkere muskelvæv! Man kan så diskutere hvorvidt det er mest fordelagtigt at træne, hvis man blot er lettere syg, for ikke at ødelægge ens eventuelle cyklus eller ej. Personligt, så træner jeg ikke når jeg er syg, men når jeg er syg, så er jeg virkelig også syg, så det er slet ikke et valg for mig...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:Hvis man er syg bør man ikke træne! Ens immunforsvar er svækket, og træningen vil blot medføre en stærkere svækkelse. Din krop skal bruge sine ressourcer på at bekæmpe sygdommen, og ikke på at opbygge større og stærkere muskelvæv! Man kan så diskutere hvorvidt det er mest fordelagtigt at træne, hvis man blot er lettere syg, for ikke at ødelægge ens eventuelle cyklus eller ej. Personligt, så træner jeg ikke når jeg er syg, men når jeg er syg, så er jeg virkelig også syg, så det er slet ikke et valg for mig...

Okay, hvis du er lidt snottet og har ondt i halsen...Træner du så?

WannaBeBig skrev:

Jeg var i gang med at loude 1 dag af 20 gram...Så stoppede jeg den næste dag...
Vil hellere gi den gas, nå jeg rask...

I morgen ska jeg holde pause, så lad se om jeg har det skidt på torsdag...

Fandme noget lort at være syg....

jeg udnytter altid tiden på at træne når jeg er forkølet, og ikke er på gym, så hvis det kun drejer som om en forkølelse så synes jeg bare du skulle fyre løs.

nu lidt offtopic

Man behøver ikke alt det der fancy pancy loading phase med kreatin efter min menig,

det skulle være bevist at ens krop ikke for nogen former for bivirkninger hvis man tar 21 gram kreatin, hver dag, i 2 år ifølge en artikel(rigtig artikel) på (link slettet)

så hvorfor ikke bare tage kreatin konstant?

en undersøgelse fra frankrig.

jeg udnytter altid tiden på at træne når jeg er forkølet, og ikke er på gym, så hvis det kun drejer som om en forkølelse så synes jeg bare du skulle fyre løs.

nu lidt offtopic

Man behøver ikke alt det der fancy pancy loading phase med kreatin efter min menig,

det skulle være bevist at ens krop ikke for nogen former for bivirkninger hvis man tar 21 gram kreatin, hver dag, i 2 år ifølge en artikel(rigtig artikel) på (link slettet)

så hvorfor ikke bare tage kreatin konstant? ham der john beradi mener også man bare burde tage kreatin hver dag uden alle mulige loading faser.

Mandenibusken999 skrev:jeg udnytter altid tiden på at træne når jeg er forkølet, og ikke er på gym, så hvis det kun drejer som om en forkølelse så synes jeg bare du skulle fyre løs.

nu lidt offtopic

så hvorfor ikke bare tage kreatin konstant? ham der john beradi mener også man bare burde tage kreatin hver dag uden alle mulige loading faser.

Du har vel ikke et link?
Where's the god damn protein!?
Brugeravatar

Loading er ikke nødvendig - men efter noget tid vender kroppen sig til kreatin og derfor er det godt med et par ugers pause engang imellem.

Geografisk sted: Frb C

Mandenibusken999 skrev:jeg udnytter altid tiden på at træne når jeg er forkølet, og ikke er på gym, så hvis det kun drejer som om en forkølelse så synes jeg bare du skulle fyre løs.

nu lidt offtopic

Nej, det er korrekt at man ikke skal benytte sig af loadingfasen, men jeg tror folk bruger denne fase på grund af det psykiske element - loadingfasen bivirker nemlig at frit kreatin i blodet fosforyleres og derved forøges kreatinfosfat niveauet i muskelcellerne over en forholdsvis kort periode (dage). Benytter man sig ikke af loadingfasen, så vil forøgningen af kreatinfosfat i muskelceller tage længere tid (uger) - altså, kort sagt vil øgningen af styrken tage længere tid, hvis man ikke benytter sig af loadingfasen!

Men hvad er så bedst? Ja, det handler vel om hvilken form kreatin supplemetering (loading eller ej) man kan opnå den største koncetration af kreatinfosfat med og hvor lang tid denne kan holdes på samme niveau - er der eventuelt nogen der ved lidt om dette?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Tilbage til Kost & kosttilskud