Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

kreatin. vand?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa
hvor meget vand vil i mene man skal drikke ca når man starter på kreatin. altså i oploadnings fasen?
Jeg drikker en del og for faen jeg får det dårlig. tror jeg er på 3-5 litter om dagen drikker det konstant.
er det for meget eller lige til pass? for ved at man skal drikke en del men er kommet lidt fra det.
Mvh cunten

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

wickedman skrev:Hejsa
hvor meget vand vil i mene man skal drikke ca når man starter på kreatin. altså i oploadnings fasen?
Jeg drikker en del og for faen jeg får det dårlig. tror jeg er på 3-5 litter om dagen drikker det konstant.
er det for meget eller lige til pass? for ved at man skal drikke en del men er kommet lidt fra det.
Mvh cunten

Hvor har du læst at man skal drikke en masse vand?
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

har hørt om 3, og gør jeg også selv.. Men er faktisk kommet i tvivl om det overhovedet er sandt at man skal gøre det

Træner her: Hadsten Motionsforening

Kostplan: Vis kostplan

hmm længe siden jeg læste eller hørte om det. er det da usand?

Vand er sundt og renser kroppen godt. Om du er på kreatin eller ej, mener jeg man bør drikke min. 2,5-3 liter om dagen.

Jeg har på kontoret en 1½liters flaske stående som jeg tømmer 2 gange om dagen. Derhjemme har jeg gerne 2-3 ½l flasker stående som også skal tømmes. Man skal selvfølgelig af med vandet og min blære er ret lille, dvs. 7-8 gange om dagen skal jeg pisse.

Hvis du drikker ½ liter hver 2. time burde du være godt dækket ind, og ½ liter på 2 timer svarer altså kun til ca. 2 mundfulde hvert 24 minut, eller en mundfuld hvert 12.. Det er ikke så hårdt igen!

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Vand er sundt og renser kroppen godt. Om du er på kreatin eller ej, mener jeg man bør drikke min. 2,5-3 liter om dagen.

Jeg har på kontoret en 1½liters flaske stående som jeg tømmer 2 gange om dagen. Derhjemme har jeg gerne 2-3 ½l flasker stående som også skal tømmes. Man skal selvfølgelig af med vandet og min blære er ret lille, dvs. 7-8 gange om dagen skal jeg pisse.

Hvis du drikker ½ liter hver 2. time burde du være godt dækket ind, og ½ liter på 2 timer svarer altså kun til ca. 2 mundfulde hvert 24 minut, eller en mundfuld hvert 12.. Det er ikke så hårdt igen!

Hvad baserer du din udtalelse på?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:
Optimisten skrev:Vand er sundt og renser kroppen godt. Om du er på kreatin eller ej, mener jeg man bør drikke min. 2,5-3 liter om dagen.

Jeg må desværre også hive den i mig igen, og så konstatere jeg åbenbart er i overhængende fare for at dø lige pt. iflg. fødevarestyrelsen. Jeg har gennem sidste, hvert fald 3-4 år, drukket omkring 4 liter vand om dagen + hvad jeg får gennem føde.
http://www.forbrug.dk/erdetfarligt/nyhed/drik-vand-men-ikke-i-overdrevne-maengder/

Men det er da logik at man har brug for vand, når dine muskler og dine organer i stor grad består af vand. Så længe dit saltbalance er stabil, ser jeg ingen grund til at spare på vandet.

Man kan altid tjekke om ens væskeindtag er tilstrækkeligt ved farven på dit urin.

Fandt lige denne: http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=111&a_id=105&page=1&title=art

Styrkeliste

Optimisten skrev:
J-S-O skrev:

Jeg må desværre også hive den i mig igen, og så konstatere jeg åbenbart er i overhængende fare for at dø lige pt. iflg. fødevarestyrelsen. Jeg har gennem sidste, hvert fald 3-4 år, drukket omkring 4 liter vand om dagen + hvad jeg får gennem føde.
http://www.forbrug.dk/erdetfarligt/nyhed/drik-vand-men-ikke-i-overdrevne-maengder/

Men det er da logik at man har brug for vand, når dine muskler og dine organer i stor grad består af vand. Så længe dit saltbalance er stabil, ser jeg ingen grund til at spare på vandet.

Man kan altid tjekke om ens væskeindtag er tilstrækkeligt ved farven på dit urin.

Fandt lige denne: http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=111&a_id=105&page=1&title=art

Ja, jeg mener nu ikke du er i direkte fare for at dø, blot fordi dit væskeindtag er forholdsvis højt, men jeg synes nu også, at du drikker mere end hvad nødvendigt er! Problemet er størst, hvis man drikker store mængder væske på én gang, fordi at nyrene ikke kan udskille mere end 0,7 til 1,0 liter væske per time, hvorfor man bliver hyperhydreret! Jeg tror reelt set godt, at kroppen kan klare væskemængder på knap fire/fem liter om dagen, men der er bare ingen grund til at indtage så store mængder væske under normale omstændigheder. Derfor, som dit link også beskriver, er omkring 1 til 1½ liter væske fint, da man også indtager væske gennem fødevarer...

PS: Jeg gider ikke læse artiklen af alun, da han normaltvis plejer at skrive en masse crap :lol:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00

Galleri: Vis galleri (19)

Til gengæld er http://www.forbrug.dk/erdetfarligt/nyhed/drik-vand-men-ikke-i-overdrevne-maengder/ skrevet af fødevarestyrelsen, som også anbefaler max. 2g kreatin om dagen :o)

Jeg drikker den mængde fordi det mætter(er på cut) og jeg føler det frisker mig op. Har hørt vand har en positiv effekt på stofskiftet, men det kan jeg ikke give kilde på.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online