Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Garik skrev:Hvorfor vil du holde protein og fedt nede? Du får i forvejen alt for mange carbs.
?
biker1989 skrev:Garik skrev:Hvorfor vil du holde protein og fedt nede? Du får i forvejen alt for mange carbs.
har baseret kalorie beregning på denne artikel fra bodylab:
http://news.bodylab.dk/artikler/145-kos ... ketraening
hvordan mener du den bør se ud Garik?

Funkmasterflex skrev:Jeg er på ingen måde ekspert men her er mit " take" on it sådan som det giver mest mening for mig.
Men igen folk har typisk mange mening fx. low carb high carb osv. osv.
Men pretty much så.
Protien: 2 gram pr. kg du vejer
Fedt: minimum 15% af dagligt kcal ca. eller 1/4 g pr. kg du vejer ca.
kulhydrater: skal bare dække, at du kommer i et kalorie overskud.
*Det skal siges, at det gør ikke noget at gå over protein og fedt indtaget, så du bør aldrig have svært ved at nå dit kulhydrat indtag. I princippet ville du kunne spise 50% protein og 50% fedt, det ville dog ikke være noget for mig

Funkmasterflex skrev:For det første, så tror jeg(uden at vide det), at der er ingen af os som kan sige, at vi har sat os ind i det?
Der ud over så skriver jeg MINIMUM. 15-25% eller 1/4 del, hvis blot var et estimat. disse tal blev blot nævnt, hvis man var på en meget lav kalorie kur, hvor et lavt fedt indtag ville være nødvendigt for at kunne få større mængder mad. jeg påpeger tilmed, at man GERNE må gå over disse tal.
Længere nede skriver jeg, at man i princippet ville kunne spise 50 % protein og 50% fedt, hvilket ville være laaangt mere end 1/4 g pr. kropsvægt.
Så jeg forstår ikke dit bash?

Jmt skrev:Funkmasterflex skrev:For det første, så tror jeg(uden at vide det), at der er ingen af os som kan sige, at vi har sat os ind i det?
Der ud over så skriver jeg MINIMUM. 15-25% eller 1/4 del, hvis blot var et estimat. disse tal blev blot nævnt, hvis man var på en meget lav kalorie kur, hvor et lavt fedt indtag ville være nødvendigt for at kunne få større mængder mad. jeg påpeger tilmed, at man GERNE må gå over disse tal.
Længere nede skriver jeg, at man i princippet ville kunne spise 50 % protein og 50% fedt, hvilket ville være laaangt mere end 1/4 g pr. kropsvægt.
Jo, jeg har sat mig ind i det, bare rolig.
Du kunne lige så godt skrive "Du skal have minimum 1 gram protein, fedt og kulhydrat". Det ville være lige så godt.
Hvad er en "meget lav kalorie kur"? Selv på en kur, hvor du måske ligger hele 1000 kcal under dit ligevægtsindtag (det ville jeg kalde en "lav kalorie kur"), skal du stadig have fedt frem for kulhydrater, da du sandsynligvis er meget overvægtig, hvis du vælger sådan en kur.

Funkmasterflex skrev:Jmt skrev:Funkmasterflex skrev:For det første, så tror jeg(uden at vide det), at der er ingen af os som kan sige, at vi har sat os ind i det?
Du kunne lige så godt skrive "Du skal have minimum 1 gram protein, fedt og kulhydrat". Det ville være lige så godt.
Hvad er en "meget lav kalorie kur"? Selv på en kur, hvor du måske ligger hele 1000 kcal under dit ligevægtsindtag (det ville jeg kalde en "lav kalorie kur"), skal du stadig have fedt frem for kulhydrater, da du sandsynligvis er meget overvægtig, hvis du vælger sådan en kur.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener? Jeg skrev jo MINIMUM?
Mener du, at 15-25% er for lavt, som et minimum?
Hvis ens lige vægtindtag er på 2500 og du cutter med 1000 kcal, så kan det godt blive nødvendigt at få mere mad for ikke at være sulten og eftersom fedt har 9 kcal pr g. så betyder en høj fedt diet på et cut mindre mad?

Jmt skrev:Funkmasterflex skrev:Jmt skrev:Funkmasterflex skrev:For det første, så tror jeg(uden at vide det), at der er ingen af os som kan sige, at vi har sat os ind i det?
Hvis ens lige vægtindtag er på 2500 og du cutter med 1000 kcal, så kan det godt blive nødvendigt at få mere mad for ikke at være sulten og eftersom fedt har 9 kcal pr g. så betyder en høj fedt diet på et cut mindre mad?
Ja, det er for lavt.
1) Hvis ens ligevægtsindtag er 2500, skal man ikke cutte, medmindre man er en pige, og selv som pige er det ikke engang sikkert, det er nødvendigt.
2) Man cutter ikke med 1000 kalorier, medmindre man er fuldstændig ligeglad med al den muskelmasse, man har kæmpet så hårdt for at opbygge. De fleste ville ikke cutte med mere end 500 kcal, og der har de fleste i forvejen så stor en mængde masse, at 1500 ville være alt, alt for lidt. Selv 2000 ville være for lidt.
3) Hvis vi antager, man vejer 60 kg, så kan man få 80 gram fedt, 120 gram protein og 75 gram kulhydrater, hvis man kun må spise 1500 kalorier... og 1500 kalorier er MEGET lidt, og på ingen måde sundt at cutte på.
All in all: Du bør ikke rådgive nogen til at spise så lidt fedt, når der er utallige undersøgelser, der beviser det modsatte.

Funkmasterflex skrev:Jmt skrev:Funkmasterflex skrev:Jmt skrev:Funkmasterflex skrev:For det første, så tror jeg(uden at vide det), at der er ingen af os som kan sige, at vi har sat os ind i det?
Ja, det er for lavt.
1) Hvis ens ligevægtsindtag er 2500, skal man ikke cutte, medmindre man er en pige, og selv som pige er det ikke engang sikkert, det er nødvendigt.
2) Man cutter ikke med 1000 kalorier, medmindre man er fuldstændig ligeglad med al den muskelmasse, man har kæmpet så hårdt for at opbygge. De fleste ville ikke cutte med mere end 500 kcal, og der har de fleste i forvejen så stor en mængde masse, at 1500 ville være alt, alt for lidt. Selv 2000 ville være for lidt.
3) Hvis vi antager, man vejer 60 kg, så kan man få 80 gram fedt, 120 gram protein og 75 gram kulhydrater, hvis man kun må spise 1500 kalorier... og 1500 kalorier er MEGET lidt, og på ingen måde sundt at cutte på.
All in all: Du bør ikke rådgive nogen til at spise så lidt fedt, når der er utallige undersøgelser, der beviser det modsatte.
All in all, tror du så ikke, at du bør læse som jeg skrive igen? jeg skrev MINIMUM dvs. for at opretholde vitale funktioner.
PLUS jeg skriver, at man kan principielt spise 50% protein og 50% fedt hvilket ville være LANGT over 1/4 g pr kg .
Jeg siger jo netop også, at han ikke bør have problemer med at "ramme" sit kulhydrat indtag, da det kun kan bruges til at opnå et overskud, ligesom alle de andre macros.
Enten, er jeg helt dum ellers taler vi forbi hinanden?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster