Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Camris skrev:jeg er arbejdsløs

Camris skrev:hej jeg har et par spørgsmål ang. kulhydrater...
Jeg er lige startet op med bodybuilding og vil gerne vide om:
jeg er arbejdsløs, på ikke træningsdage skal jeg da også have kulhydrater til mit måltid hver 3. time indtil kl 18?
på træningsdage skal jeg da have kulhydrater hele dagen indtil kl 18, eller kun pre og post træningsmåltid?
katouler skrev:Camris skrev:jeg er arbejdsløs
Det gør mig sgu ondt at høre.

pumpfmaster skrev:Det må vel være bedre at få sine Carbs i nogle måltider inden træning og en smule efter?.
Frem for at skovle ind efter træning?..

(Perez) skrev:pumpfmaster skrev:Det må vel være bedre at få sine Carbs i nogle måltider inden træning og en smule efter?.
Hvorfor?

emil100j skrev:(Perez) skrev:pumpfmaster skrev:Det må vel være bedre at få sine Carbs i nogle måltider inden træning og en smule efter?.
Hvorfor?
Kulhydrater bliver til glukose
Disse kulhydratformer nedbrydes i mave-tarmsystemet til glukose. Glukosen optages i blodet, hvorefter den:
Føres til musklerne, og forbrændes til energi og varme
Holder blodsukkeret stabilt
Omdannes til glykogen, der lagres i lever og muskler
Under fysisk aktivitet omdannes glykogenet igen til glukose, der giver musklerne energi til at arbejde med. Glykogenet i musklerne er den bedste tilgængelige form for brændstof.
Kilde: http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... kulhydrat/
Garik skrev:Dine glycogen-depoter skulle gerne være fyldte, inden du spiser dit pre-workout-måltid. Ellers vil jeg vove at påstå, at det alligevel er for sent.

emil100j skrev:(Perez) skrev:pumpfmaster skrev:Det må vel være bedre at få sine Carbs i nogle måltider inden træning og en smule efter?.
Hvorfor?
Kulhydrater bliver til glukose
Disse kulhydratformer nedbrydes i mave-tarmsystemet til glukose. Glukosen optages i blodet, hvorefter den:
Føres til musklerne, og forbrændes til energi og varme
Holder blodsukkeret stabilt
Omdannes til glykogen, der lagres i lever og muskler
Under fysisk aktivitet omdannes glykogenet igen til glukose, der giver musklerne energi til at arbejde med. Glykogenet i musklerne er den bedste tilgængelige form for brændstof.
Kilde: http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... kulhydrat/

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster