Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Kvordan måler man indhold af, kulhydrater, protein og fedt?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Vi kender jo alle til varedeklarationer hvor der står hvor meget energi og kcal der er i produktet udregnet fra mængden af fedt, kulhydrat protein og sjældne gange alkohol.

Jeg ved at når man måler alkohol i f.eks vin eller andre alkoholdige drikke har man en flyder der måler vægt forskel imellem alkohol og den anden del af væsken (hvis jeg husker rigtigt fra fysik timerne)

Men, hvis man f.eks skal måle hvor meget fedt er der i en bøf, i mælk, i you name it inden at producenterne sælger det, hvordan gør de så det?

Jeg ved godt at det er et nørdet spørgsmål men svarret var ikke umiddelbart at finde på google.

Takker for svar :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ved at mælk bliver delt i en skummetmælk og fløde del, for derefter at blive blandet med igen, til den rette Fedtprocent er nået,

Hakket kød kører efter samme principper.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog

Hvis du mener sådan rent praktisk, mener jeg at det er kemikere der sidder og "skiller" fødevarerne fra hinanden og finder mængderne af proteiner, kulhydrater og fedt.. Hvordan det lige sker, har jeg ikke sat mig så meget ind i :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: fitness world Englandsvej

Mr. PopEye skrev:Hvis du mener sådan rent praktisk, mener jeg at det er kemikere der sidder og "skiller" fødevarerne fra hinanden og finder mængderne af proteiner, kulhydrater og fedt.. Hvordan det lige sker, har jeg ikke sat mig så meget ind i :)

Dette er korrekt, har selv prøvet det under et kursus på KU, mener det hed analytisk kemi. Og det skal lige siges at det bliver gjort meget præcist
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:
Mr. PopEye skrev:Hvis du mener sådan rent praktisk, mener jeg at det er kemikere der sidder og "skiller" fødevarerne fra hinanden og finder mængderne af proteiner, kulhydrater og fedt.. Hvordan det lige sker, har jeg ikke sat mig så meget ind i :)

Dette er korrekt, har selv prøvet det under et kursus på KU, mener det hed analytisk kemi. Og det skal lige siges at det bliver gjort meget præcist

Mange tak for svarrene til de herre, jeg havde tænkt at det må være sådan kemisk analyseret men var ikke helt sikker på hvordan og hvorledes. Man får det nok ikke som et hjemmekid sæt :D

Her kan du læse om de forskellige analysemetoder: http://www.fodevarestyrelsen.dk/fdir/Pu ... /bil02.htm
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster