Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1167
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Længde for program?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB's

Jeg træner pt. et Fullbody program som jeg selv har strikket sammen, og har opnået rigtig gode resultater (rundet uge 8) af min totale træningstid. Jeg sidder dog og tænker på hvor længe det vil være optimalt at kører det samme program, inden man skal enten fortage ændringer eller finde et nyt program. Jeg har fastsat mit FB program til en træningsperiode på 3 måneder, inden jeg kigger mig om efter et eventuelt 2-split.
Er 3 måneder med samme program for længe eller for kort tid? .

\\Jepper
Hård træning, giver spæk på nosserne!!

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

personligt ville jeg sige et halvt år kan du sagtens køre FB.

derefter kan man skifte som man ønsker :)

både ud fra fysisk og mental aspekt.

nogle har stadig begynder gains i op til 4-5 måneder og vokser af ALT!!! og der er det kvantitet og ikke kvalitet.¨

plus man når ikke at køre træt i at træne konstant da man lige skal være inde i en vane med det :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

marc0911 skrev:personligt ville jeg sige et halvt år kan du sagtens køre FB.

Jep . Man kan også sagtens kører 1 år, men spørgsmålet er om det er mere optimal med relative korte perioder af programmet fx. 2-3 måneder inden skift / Ændringer.

Topper lige denne igen, i håb om nogle svar ;)

Ville nok først begynde at skifte program, hvis jeg er ved at stagnere eller er på vej ind i en overreach fase efter f.eks. 6 uger. Why change a winning team? :)
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

LDamsgaard skrev:Ville nok først begynde at skifte program, hvis jeg er ved at stagnere eller er på vej ind i en overreach fase efter f.eks. 6 uger. Why change a winning team? :)

Jep, det er også det :b .. Kunne sagtens kører videre, men kommer nok til at kører lidt død i de samme øvelser :b ..
Tager den sidste måned, også ser jeg om jeg stagnere , eller om den skal have en måned mere :)

LDamsgaard skrev:Ville nok først begynde at skifte program, hvis jeg er ved at stagnere eller er på vej ind i en overreach fase efter f.eks. 6 uger. Why change a winning team?

Jep, det er også det :b .. Kunne sagtens kører videre, men kommer nok til at kører lidt død i de samme øvelser :b ..
Tager den sidste måned, også ser jeg om jeg stagnere , eller om den skal have en måned mere

Er af samme opfattelse som LDamsgaard, "if it´s not broken - don´t fix it".. Vil dog lige supplere med, hvad jeg har læst mig frem til i flere uafhængige kilder, af forfattere som jeg umiddelbart vil vurdere som troværdige? I følge dem, (og mine egen oplevelser med egen træning), vil kroppen såfremt man kører nøjagtigt det samme program med uændret belastning, helt eller delvist have tilpasset sig efter ca. 6 uger - og fremgangen, forudsat af at programmet ikke ændres, helt eller delvist ophøre..Det er mit indtryk, at du grundet din progression, netop varierer dit program.. Måske ikke i øvelsesvalg, men i belastning eller reps efterhånden som du bliver stærkere..?

Logbog: Ingen logbog

Trapezius skrev:
LDamsgaard skrev:Ville nok først begynde at skifte program, hvis jeg er ved at stagnere eller er på vej ind i en overreach fase efter f.eks. 6 uger. Why change a winning team?

Tager den sidste måned, også ser jeg om jeg stagnere , eller om den skal have en måned mere

Er af samme opfattelse som LDamsgaard, "if it´s not broken - don´t fix it".. Vil dog lige supplere med, hvad jeg har læst mig frem til i flere uafhængige kilder, af forfattere som jeg umiddelbart vil vurdere som troværdige? I følge dem, (og mine egen oplevelser med egen træning), vil kroppen såfremt man kører nøjagtigt det samme program med uændret belastning, helt eller delvist have tilpasset sig efter ca. 6 uger - og fremgangen, forudsat af at programmet ikke ændres, helt eller delvist ophøre..Det er mit indtryk, at du grundet din progression, netop varierer dit program.. Måske ikke i øvelsesvalg, men i belastning eller reps efterhånden som du bliver stærkere..?

Jep, kører engang i mellem andre øvelser, og ændre ofte på antal reps og nogle gange sæt også :) .

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster