Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1481
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

Lavt energineveau

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg har somsagt oplevet at jeg har haft meget lavt energi neveau den seneste tid dvs her i ferien. Det drejer sig både om til træning og generelt i hverdagen. Dog er det ikke alle dage. Kan det etv skyldes kosten ? Jeg spiser ummidelbart Paleo/stenalderkost, men med få undtagelser såsom mælk. Udover det har jeg stadig ferie, hvike vil sige at jeg sover 10-12 om dagen ca.
Jeg træner 4-5 gange om ugen Crossfit i 2 timer, samt styrketræning inden.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 156.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Måske er du i jern mangel ?

Kostplan: Ingen kostplan

Sjølund skrev:Måske er du i jern mangel ?

muligvis. Jeg tager vitamin, mineral og fiskeolie udover proteinpulver.

Hvad kan jeg gøre for at ikke at være i jernmangel?

Styrkeliste

Hardcasto skrev:

Har du set om der er jern i de vitaminer som du tager ?
Hvis der ikke er, kan du anskaffe dig nogle vitaminer som indeholder jern. Du kan også søge lidt på hvad for nogle grønsager der indeholder jern.

Crossfit 4-5 dage om ugen i 2 timer med styrketræningen inden... hver gang?

Skru ned for niveauet. Din krop skal også have hvile. Hold dig til enten styrketræning eller crossfit, eller lav et mix, så det hedder 2 dages styrketræning og 3 dages crossfit (f.eks.). 4-5 dage med begge dele er meget, især hvis din styrketræning også er hård.

Derudover skulle det vist heller ikke være så sundt at sove SÅ længe. 8-10 timer ville nok være mere optimalt end 10-12. Ikke fordi jeg er ekspert på området overhovedet, men et behov på 10-12 timers søvn kombineret med så meget træning får det til at lyde som om din krop er overbelastet.

Prøv at skrue lidt ned for niveauet et par uger og se om det ikke ændrer sig.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Logbog: Vis logbog

Jmt skrev:Crossfit 4-5 dage om ugen i 2 timer med styrketræningen inden... hver gang?

Skru ned for niveauet. Din krop skal også have hvile. Hold dig til enten styrketræning eller crossfit, eller lav et mix, så det hedder 2 dages styrketræning og 3 dages crossfit (f.eks.). 4-5 dage med begge dele er meget, især hvis din styrketræning også er hård.

Derudover skulle det vist heller ikke være så sundt at sove SÅ længe. 8-10 timer ville nok være mere optimalt end 10-12. Ikke fordi jeg er ekspert på området overhovedet, men et behov på 10-12 timers søvn kombineret med så meget træning får det til at lyde som om din krop er overbelastet.

Prøv at skrue lidt ned for niveauet et par uger og se om det ikke ændrer sig.

Altså, stykr træning er "kun" 5x3 i bænkpress, dødløft, squat og snatch. Og det tager vel ca 20 min

Styrkeliste

Sjølund skrev:
Hardcasto skrev:

Har du set om der er jern i de vitaminer som du tager ?
Hvis der ikke er, kan du anskaffe dig nogle vitaminer som indeholder jern. Du kan også søge lidt på hvad for nogle grønsager der indeholder jern.

Jeg spiser en hel del kød og grove grøntsager, så jeg tror faktisk at jeg får jern nok :O

Styrkeliste

Tag til lægen og få snakket om din livsstil. Evt. få taget en blodprøve

Jeks skrev:Tag til lægen og få snakket om din livsstil. Evt. få taget en blodprøve

Jeg skal alligevel derop på mandag (lægen) så kan jeg passende få det gjort der :)

Styrkeliste

Hvor lang tid er det siden du skiftede din kost til paleo?
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Jeg er ingen ekspert på området, men personligt fungerer jeg rigtig dårligt på for få kulhydrater. Det er da forsøget værd at hæve indtaget?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 105.00

Nielsen_ skrev:Hvor lang tid er det siden du skiftede din kost til paleo?

3-4 måneder vil jeg tro. Men først på det seneste at jeg har følt energimangel. Skal siges at jeg cutter, hvis det skulle hjælpe

Styrkeliste

BettinaL skrev:Jeg er ingen ekspert på området, men personligt fungerer jeg rigtig dårligt på for få kulhydrater. Det er da forsøget værd at hæve indtaget?

Da jeg skal cutte, og ned i fedtprocent, ved jeg nu ikke om det er den bedste løsning :P

Styrkeliste

Hardcasto skrev:
BettinaL skrev:Jeg er ingen ekspert på området, men personligt fungerer jeg rigtig dårligt på for få kulhydrater. Det er da forsøget værd at hæve indtaget?

Da jeg skal cutte, og ned i fedtprocent, ved jeg nu ikke om det er den bedste løsning :P

Man kan sagtens indtage ok med kulhydrater under cut. Hvorfor skulle man ikke kunne dette?

Reputation point: 65

Stenalt skrev:
Hardcasto skrev:

Man kan sagtens indtage ok med kulhydrater under cut. Hvorfor skulle man ikke kunne dette?

Jetg tænker bare at man nemmer ryger af med ferdtet, da der vil være færre3 kulhydrater at tage af :) (Uden at være expert på området self)

Styrkeliste

Generelt når man skifter til paleo vil man opleve et energifald de første 3-4 uger, men kroppen vænner sig senere til den ændrede kost, og du får faktisk mere energi, men det er ikke dit problem når du siger det er 3-4 måneder siden.

Problemet er nok at din træningsiver er lidt for stor, man siger at hvis ens ugentlige træning kommer over 12 timer kan det blive nødvendigt at snyde med sin paleo diæt, og er nødt til at spise nogle kulhydrater med højt glykæmisk indeks pasta ell. ris f.eks. Prøv at starte med en portion postworkout og se om du kan mærke en forskel.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hardcasto skrev:Altså, stykr træning er "kun" 5x3 i bænkpress, dødløft, squat og snatch. Og det tager vel ca 20 min

1. Hvis de fire løft kun tager dig 20 minutter er det ikke styrketræning. Ikke på nogen måde. SLET IKKE. 1 sæt i minuttet (eksklusiv loading, opvarmning og skift mellem øvelser) er snarere bare mere CF.

2. Arbejd med intensitet. Meget få CFere kan finde ud af at lave workouts med omkring 80% intensitet f.eks. Hver workout er ikke 100%.

3. Det ser ud som om du laver lidt vel rigeligt, og når du samtidig spiser som en lille pige, og undgår carbs fordi "dem havde man ikke i stenalderen" så er du sandsynligvis i stort kcal-underskud.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Nielsen_ skrev:Generelt når man skifter til paleo vil man opleve et energifald de første 3-4 uger, men kroppen vænner sig senere til den ændrede kost, og du får faktisk mere energi, men det er ikke dit problem når du siger det er 3-4 måneder siden.

Problemet er nok at din træningsiver er lidt for stor, man siger at hvis ens ugentlige træning kommer over 12 timer kan det blive nødvendigt at snyde med sin paleo diæt, og er nødt til at spise nogle kulhydrater med højt glykæmisk indeks pasta ell. ris f.eks. Prøv at starte med en portion postworkout og se om du kan mærke en forskel.

Ja det lyder fornuftigt. Men hvad med til pre-workout? eller er det bedre til post-workout? :P

Styrkeliste

Hardcasto skrev:
Jetg tænker bare at man nemmer ryger af med ferdtet, da der vil være færre3 kulhydrater at tage af :) (Uden at være expert på området self)

Dette er et argument for at kalorieunderskud er godt, ikke for at kulhydrater er noget skidt.

Reputation point: 65

Legend skrev:
Hardcasto skrev:Altså, stykr træning er "kun" 5x3 i bænkpress, dødløft, squat og snatch. Og det tager vel ca 20 min

1. Hvis de fire løft kun tager dig 20 minutter er det ikke styrketræning. Ikke på nogen måde. SLET IKKE. 1 sæt i minuttet (eksklusiv loading, opvarmning og skift mellem øvelser) er snarere bare mere CF.

2. Arbejd med intensitet. Meget få CFere kan finde ud af at lave workouts med omkring 80% intensitet f.eks. Hver workout er ikke 100%.

3. Det ser ud som om du laver lidt vel rigeligt, og når du samtidig spiser som en lille pige, og undgår carbs fordi "dem havde man ikke i stenalderen" så er du sandsynligvis i stort kcal-underskud.

1. Jeg vil prøve at indfører fæere carbs i min kost nu. Vil det være bedst før eller efter træning??

2. Det tager nok nærmer 40 min med opvarming, skift osv. Det var mere selve løftnene jeg beskrev. Men fair nok.

3. Tak for dit svar :D

Styrkeliste

Hardcasto skrev:
Nielsen_ skrev:Generelt når man skifter til paleo vil man opleve et energifald de første 3-4 uger, men kroppen vænner sig senere til den ændrede kost, og du får faktisk mere energi, men det er ikke dit problem når du siger det er 3-4 måneder siden.

Ja det lyder fornuftigt. Men hvad med til pre-workout? eller er det bedre til post-workout? :P

Jeg vil anbefale at spise en portion postworkout, hvis du stadig har manglende energi, så prøv også at spise en preworkout, 2 timer inden træning.
I use muscle confusion.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ville ikke gå under 50-100g carbs på træningsdage. I virkelighedens verden kunne jeg ikke finde på at tælle carbs, men jeg forsøger da at begrænse dem først på dagen.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Hvorfor lyder det som om at man ikke kan spise kulhydrater i stenalderkost, de havde vel også frugt i stenalderen?
Hvad ville der egentlig ske hvis du nu spiste nogle kulhydrater før eller efter træning for at få energi nok, ville man så ikke være stenaldermand mere??? spøg til side! Min pointe er at vi ikke er stenalderfolk og der sker nok ikke noget ved at indlemme nogle kulhydrater omkring træning, hvis man har brug for det.
Du bør nok skrue op for dit fedtindtag hvis du ikke vil spise kulhydrater, energien skal jo komme et sted fra og fedt er en rigtig god energikilde for kroppen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

El Patron skrev:Hvorfor lyder det som om at man ikke kan spise kulhydrater i stenalderkost, de havde vel også frugt i stenalderen?
Hvad ville der egentlig ske hvis du nu spiste nogle kulhydrater før eller efter træning for at få energi nok, ville man så ikke være stenaldermand mere??? spøg til side! Min pointe er at vi ikke er stenalderfolk og der sker nok ikke noget ved at indlemme nogle kulhydrater omkring træning, hvis man har brug for det.
Du bør nok skrue op for dit fedtindtag hvis du ikke vil spise kulhydrater, energien skal jo komme et sted fra og fedt er en rigtig god energikilde for kroppen.

Jeg spiser rigeligt med fedt. Nok omkring 40-50 % af min kost består af fedt :P

Styrkeliste

El Patron skrev:Hvorfor lyder det som om at man ikke kan spise kulhydrater i stenalderkost, de havde vel også frugt i stenalderen?

Og de havde jo ikke kartofler i stenalderen, men hvorfor skulle de ikke have en anden grøntsag/frugt med samme ernæringsindhold.
det er der vel ikke rigtigt kommet svar på nogensinde, men igen det med paleo, nu er der jo også forskellige varitioner af den, og ja, det lader jo til, det er det samme, som med alle andre kure og livstilsændringer, der kommer så mange forskellig varitioner, som der snart er såkladte eksperter til.

Hardcasto skrev:

Jeg spiser rigeligt med fedt. Nok omkring 40-50 % af min kost består af fedt :P

Det er sku meget fedt, nu er der jo også nye forsker som vist mener at Stenalderfolket ikke har spist så meget kød som før troet, men at der er spist en del vegetabilsk kost, indfør antaget.

Der er mange forskellige teorier om hvad stenalderfolk har spist og at sige at de har alle spist den samme kost er ikke rigtigt fordi de har levet i forskellige geografiske regioner og de har spist hvad der har været til rådighed på de forskellige årstider, prøv at forstille dig hvad der har været til rådighed på denne årstid hvor 10 000 år siden.
Desuden tror mange at deres primærer animalske fødekilde har været kødet, men ifølge Jørn Madsen som er biolog så har den bestået mest af animalsk fedt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster