Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1344
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

Lavt ligevægtsindtag?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey derude

Jeg har i den seneste tid været igang med et cut, meningen er ikke at jeg vil hel i bund men lige nu har jeg lidt overskydende fedt som fraholder mig fra at se min form ordenligt.

Jeg er 171 høj cirka og vejer i omegnen af 68,5kg+/- og er fint buffed.

Mit problem er, i følge al min fornuft burde jeg have højere ligevægtsindtag end det jeg har. Jeg har ikke fundet ud af præcis hvor jeg ligger, men 1800kcal ser ud til at være der hvor jeg rykker mig mindst. Taget i betragtning af, at jeg træner ca 1½ time 5 gange om ugen, cykler 5-10km om dagen og befinder mig på universitetet fra 8-17 hverdag synes jeg det er et utrolig lille ligevægtsindag jeg har, som også gør det utrolig svær for mig at cutte da jeg ikke føler jeg helt får den energi jeg har brug for.

Jeg spiser sundt og føler ikke jeg kan tage mere af min kostplan: lige pt ser mine måltider sådan her ud

Morgenmad: 2æg + stykke rugbrød og en kop kaffe, og 400ml mælk

Frokost: rester fra gårsdagen ret. normalt noget kødgryde i den stil. Ellers noget rugbrød med pålæg eller tunsalat og frugt

Aftensmad: Kød eller fisk i diverse anretninger med masser af grøntsager og kilder af sundt fedt

Der kommer lidt mellemsnacking ind i mellem, kan være 15-20 gram valnødder og ting i den stil, ikke noget der løber op i det helt store. Har prøvet stramt at tælle mine kalorier og der er dage i træk hvor jeg nogengange kun får 1500kcal og det gør ikke synderligt meget. og så er der dage hvor jeg lige synder lidt og så ryger vægten op på det den var en 2 uger siden.

Jeg føler selv jeg har utrolig godt styr på kost, træning og diverse og har efterhånden 3 års erfaring med det hele. Men kan virkelig ikke begribe at jeg har så svært ved at cutte den her gang. Nogen der kan sætte mig på rette kurs, måske overser jeg noget basalt?

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du er i forvejen meget lavt nede i vægt, jo lavere vægt du har jo sværere bliver det at cutte. Så jeg ville helt sikkert starte med at gaine ca. 10 kg over 4-5 måneder og så begynde at cutte ned...
Venlig hilsen Thomas

Reputation point: 0

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Ja jeg forstår ikke dit ligevægtindtag... Min basalstofskifte er på 1850 ca - 177cm/71kg...
Jeg cutter med 2100-2300 kcal(startede på 1900 men var for afkræftet), og er fysisk aktiv fra 7-17/19, træner 3 gange om ugen
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Mcfeast skrev:Du er i forvejen meget lavt nede i vægt, jo lavere vægt du har jo sværere bliver det at cutte. Så jeg ville helt sikkert starte med at gaine ca. 10 kg over 4-5 måneder og så begynde at cutte ned...

Burde ikke være langt nok nede i vægt til at ramme en så grum en mur. Jeg har også overvejet bare at gå igang med et bulk, men vil gerne kende mit udgangspunkt så jeg kan se resultaterne til næste sommer. ville skyde på jeg har en fedtprocent mellem 12-16%

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Jeg oplever stort set det samme. Er 188 høj og vejer ca. 64 kg (målt om morgen kl 05:30 inden træning og efter toilet). Jeg træner 2 split (B2B) 4-5 gange om ugen og cykler til og fra træning (ca. 12 km i alt) og derudover lidt gåture og cykelture. Jeg ligger lige omkring ligevægt med 2200 kcal på træningsdage og 2000 på offdage. Jeg fatter virkelig ikke, for i følge disse ligevægtsberegningere bør jeg vist ligge væsentlig højere.

Har trænet i 3 år ganske seriøst men har været ramt af 2 skader der har sendt mig ned med et tab på ca. 10 kg siden sidste år.

Min pointe er, at du måske har nedsat stofskiftet pga. for lang tids cut? Blot et forslag (det er umiddelbart det jeg tror, at jeg selv har gjort i mit tilfælde. Lå i en længere periode i for langt et underskud, hvilket jeg tror har fucket mit stofskifte op. Det kaldes vist på sulte-/koncentrationslejr-mode, hvor kroppen nedsætter stofskiftet for at holde på muskler osv. under en alt for lav kalorieindtagelse)

Ved ikke om du kan bruge det til noget :-k

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster