Bone-14 skrev:ilhano skrev:Bone-14 skrev:Hvorfor skulle cheat ikke være en FORDEL i curls?
svejse med ryggen alt for meget, alt for langt frem med skuldrene, på den måde kan jeg nok tage ehmmm 26kg men uden det kan jeg nok tage 18kg, og mærke mine bicep meget mere. Når jeg siger cheat, mener jeg cheat hvor du ikke får noget ud af det.
Jeg ved ikke om det er muligt at svejse med ryggen!
Anyways, læs denne artikel om cheating.
http://news.bodylab.dk/artikler/2244-th ... principle-
Har læst artiklen, som du kan se på billedet f.eks svejser manden med ryggen for meget. Sandsynligheden for skade er højere hvis du gør det på den måde. Ved godt der findes gode former for cheat, som man kan udføre på nogle øvelser, f.eks dumbbell curls, men man skal ikke cheate på en måde, hvor du ikke kan mærke biceps, men skuldre. Og skadespotiontallet vil være MEGET højere. Det er sån' jeg gjorde som nybegynder kunne ikke mærke mine biceps, mere mine forskuldre. Da manden viste mig leaning og fortalte mig hvordan jeg skulle træne lærte jeg det, og fik mere ud af det nu har jeg så laver leaning bicep curls i lang tid og ved hvordan man laver den klassiske standing bicep curls. Men ville bare vide om der er en stor forskell mellem dem. For hvis standing er bedst vil jeg lave den. Hvis der ikke er en forskel foretrække jeg leaning bicep curls, fordi jeg nu er vant til at lave den.