Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1103
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

Leg hip raise vs. weighted exercises

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

En mand sagde til mig forleden i centeret, at leg hip raise og andre øvelser, som man kun skal bruge kropsvægten til ikke udvikler absene nok.

Hvis man vil have store abs, så skulle man køre tungt i maskiner osv.

Men er det sandt. Udvikler mine abs sig ikke også ved sådan en øvelse som denne: http://www.youtube.com/watch?v=uu7lDzSVQZg

og hvad er forskellen på den jeg linket og så denne: http://www.youtube.com/watch?v=G0ysNevI ... re=related

På forhånd mange tak :)
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Creepaalborg skrev:En mand sagde til mig forleden i centeret, at leg hip raise og andre øvelser, som man kun skal bruge kropsvægten til ikke udvikler absene nok.

Hvis man vil have store abs, så skulle man køre tungt i maskiner osv.

Men er det sandt. Udvikler mine abs sig ikke også ved sådan en øvelse som denne: http://www.youtube.com/watch?v=uu7lDzSVQZg

og hvad er forskellen på den jeg linket og så denne: http://www.youtube.com/watch?v=G0ysNevI ... re=related

På forhånd mange tak :)

"Køre tungt i maskiner" :lol:

Ej, undskyld. personligt ville jeg erklære mig meget uenig i ham der har sagt det, for det første er det slet ikke rigtigt at man kun kan køre tungt i maskiner for at udvikle abs.

Tag øvelser som Evil Whell og Dragon Flags, der bruger du ikke maskiner, og jeg kan love dig for at der er mulighed for at kneppe din mave så meget at du knap vil kunne gå oprejst dagen efter (om det så er hensigtsmæssigt eller ej :lol: )

Jeg synes heller ikke så godt om maskiner, da bevægelsen til er meget "fastlåst", og skadespotentialet vidst som følge deraf er større.

EDIT:
De øvelser du linker til, kan altså også gøres virkeligt tunge, og hårde, hvis man istedet for at lade benene falde ned "holder igen"
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Manden har ret i at maven skal trænes tungt - ligesom alle andre muskelgrupper. Det kan du gøre ved weigthed crunch, eller bare generelt coretræning som man automatisk laver under squat og dødløft.
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Okay.

Jeg er også enig i, at maven skal køres tungt. Man får jo heller ikke noget ud af biceps øvelser m. 2 kgs håndvægte. Det kan godt være, at man får noget ud af det, men iforhold til at bruge 20 kgs håndvægte, så er væktspotentialet nok noget større.

Det er vel nok godt med blanding af tung mavetræning og egen kropsvægt(hvor man kører eccentrisk), tror i ikke?
Hvorfor være lille og tynd, når man kan være stor og veltrænet;)?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Stae

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Creepaalborg skrev:Okay.

Jeg er også enig i, at maven skal køres tungt. Man får jo heller ikke noget ud af biceps øvelser m. 2 kgs håndvægte. Det kan godt være, at man får noget ud af det, men iforhold til at bruge 20 kgs håndvægte, så er væktspotentialet nok noget større.

Det er vel nok godt med blanding af tung mavetræning og egen kropsvægt(hvor man kører eccentrisk), tror i ikke?

Jo jeg er enig med dig.
Det skal tilgengæld lige siges, at jeg synes folk har en tendens til at ophøje maven til noget helligt, hævet over andre muskelgrupper, det er efter min overbevisning ikke rigtigt.

Maven bliver ramt godt og grundigt gennem alle de store basisøvelser, og efter min mening har man ikke brug for mere end 1 isolationsøvelse til maven.

Just my 50 cents :´)
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

For mig at se er det ikke nødvendigt at proppe ekstra vægt på i øvelserne, hvis du synes det er hårdt nok uden. Samme princip som i chins og pullups.

Men du kan godt køre de øvelser du henviser til med ekstra vægt ved at holde en håndvægt mellem fødderne.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00