Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

Letvægt fullbody

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej igen :) Har haft lidt smerte i skulderen så er lige nu igang med en uges dekon.
Her når jeg starter igen har jeg tænkt mig at starte meget ledt op. Har tænkt på følgende program 2 gange om ugen :
Squat 3*15
Bænkpres 3*15
Dødløft 3*15
BoR 3*15
Inc DB bænk 3*15
Hyperextensions +vægt 3*15
Pull-ups 3*15
Rear delts 3*15
triceps PD 3*15
Bicep curl 3*15
Lying leg raise 2*10
Hanging leg raise 2*10
Læg maskinen:D 3*15

Har så tænkt at køre dette i 2 uger og så gå lidt ned i reps og op i set i 2 uger osv. længere og længere ned :) Der er ikke millitærpres med da fronten af min skulder er langt foran ift. bagerste.

Vil dette være ok til at komme stille igang igen med skulderen og så samtidig lave lidt progression lidt ala Hst?.
Går efter både Muskelmasse og Styrke
14 år
174cm høj
65 kg

På forhånd tak for hjælpen! Forresten et super fedt forum! checker her hver dag:)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Efter hvad jeg ved, så er det en ualmindelig dårlig idé at starte på at styrke træne indtil man er 15-16 år, da muskler, led og knogler ikke er udviklet til det endnu. Kunne være derfor du har fået ondt i skulderen? Anyway, det er din beslutning.

Der er ikke millitærpres med da fronten af min skulder er langt foran ift. bagerste.
hvad mener du med det?

læs evt dette link: artikler/diverse/rotator-manchet-trning-vejen-uden-om-skulderskader.html

Logbog: Ingen logbog

ang. programmet, synes jeg umiddelbart det ser nogenlunde ud.
Jeg ville dog kun lave fx benchpress (flad) en dag og så evt incline en anden dag. Så du ikke laver både flad og incline samme dag. Samme gælder for laying og hanging leg raises, tror nu kun jeg ville ta' hanging :p

Men igen, synes ikke du skal træne, taget din alder i betragtning. I såfald skal det være meget, meget let træning.

krogo skrev:Men igen, synes ikke du skal træne, taget din alder i betragtning. I såfald skal det være meget, meget let træning.

Der sker intet ved han træner som 14 årig
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Rasmuskrogh skrev:
krogo skrev:Men igen, synes ikke du skal træne, taget din alder i betragtning. I såfald skal det være meget, meget let træning.

Der sker intet ved han træner som 14 årig

Nej ikke det mindste. Vil kun sige det er godt, hvis altså man ikke overtræner eller med forkert teknik.
Lift until you see God !
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Atletklubben Jyden
Fjerritslev Motioncenter
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 220.00

Det er godt nok i mod alt hvad jeg har hørt. Har I evt. nogle links osv, jeg kan læse op på?

Woop. Jeg er blevet fyldt med løgn utallige gange så. Det må jeg undskylde #-o

Her er et udemærket link: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... etraening/

Af sted med dig, ned at pumpe, så du kan få et forspring fra dine venner :dance:

Der sker ikke noget ved at træne, selvom du ikke er fuldt udvokset.

Dit program ser lidt voldsomt ud. Du regner med at lave 37 sæt, hvis jeg ikke har talt helt forkert. Det vil jeg skyde til at være lidt for meget på baggrund af din erfaring. Men prøv det, du dør ikke af det. Du ender højst sandsynlig bare med at blive rigtig, rigtig træt inden du er færdig.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

alfross skrev:Der sker ikke noget ved at træne, selvom du ikke er fuldt udvokset.

Dit program ser lidt voldsomt ud. Du regner med at lave 37 sæt, hvis jeg ikke har talt helt forkert. Det vil jeg skyde til at være lidt for meget på baggrund af din erfaring. Men prøv det, du dør ikke af det. Du ender højst sandsynlig bare med at blive rigtig, rigtig træt inden du er færdig.

Hmm .. plejer at lave en del mere når jeg træner så skærer egentlig en del ned ved dette program. (plejer at træne 1½-2 timer) men vil gerne skære lidt ned. Plejer også at få Riiimelig vilde DOMS efterfølgende :cry: . Hvad øvelser ville du foreslå at fjerne?
(Det er jo heller ikke så tunge vægte når det er 15 reps, så ved ikk om 37 sæt er for meget:)

.

altså du har mange set med men tror godt det kan lade sig gøre, men lyt til dit krop, og spis ordentlig og sov ordentligt. så kommer du uden problemer igennem denne omgang,
men LYT TIL din krop, du skal jo trækkes med den hele dit liv, så lad vær at splitte den ad fordi du ønsker hård træning.
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Ibody skrev:altså du har mange set med men tror godt det kan lade sig gøre, men lyt til dit krop, og spis ordentlig og sov ordentligt. så kommer du uden problemer igennem denne omgang,
men LYT TIL din krop, du skal jo trækkes med den hele dit liv, så lad vær at splitte den ad fordi du ønsker hård træning.

Ja, Har nogenlunde styr på kost / søvn. Er der nogle øvelser du kan foreslå at tage nogle set af eller nogle unødvendige øvelser? :) Når jeg nu går ned fra 15-12-10-8 reps skal jeg så ikke tage flere set på? :D

ved ikk helt med øvelser det vil jeg helst ikke kommentere på men med henhold til set ville jeg ikke selv øge dem. :) da du samtidig øger vægten, og holder samlede workload nogenlunde ved lige. tror det stresses kroppen for meget.
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Forresten, tror i det vil skade at smide 1-2 set lateral raise ind?
(har mindst 2 dage mellem hver træning) :D

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster