Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1037
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1034

Følg bodybuilding.dk på

Lidt hjælp til at forstå=)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Haii jeg har lige læst en artikel her på siden som heder: Hemmeligheden bag træningscyklusser
Jeg synes det lyder meget spændende og vil gerne forsøge at lave et progarm der følger de principper der står der.
Men der er nogen ting som jeg ikke helt kan forstå.
For det første hvad er et realistisk mål at sætte for hver øvelse når man har fundet ud af hvad ens nuværende styrke er.
Og er der må vel være en grænse for hvad for nogen øvelser der kan bruges i en Lineær cyklus.
Feks: hvis det er en øvelse hvor jeg kun kan lave 5x5 med 12kg og jeg sætter et mål der er 5 kg højre(som de gør i eksemplet) efter 8 uger med et Interval på 5% så skal jeg jo ikke engang løfte 1 kg de første uger og det kan jo ikke passe.
Håber at der er nogen der kan hjælpe med at forstå det her med Cykluser=)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Juelsminde

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Normalt sætter man sit slutmål til at være 105% af ens gamle max, og hvis man så kan køre med mere så tager man bare et par dage mere og sætter eksempelvis 107.5 og 110 på :)

Det eksempel med de tolv kilo kan jeg ikke helt genneskue. Men husk at det er procenter og ikke kilo du skal regne med. Et eller andet har du gjort galt i hvert fald :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Friche skrev:Normalt sætter man sit slutmål til at være 105% af ens gamle max, og hvis man så kan køre med mere så tager man bare et par dage mere og sætter eksempelvis 107.5 og 110 på :)

Det eksempel med de tolv kilo kan jeg ikke helt genneskue. Men husk at det er procenter og ikke kilo du skal regne med. Et eller andet har du gjort galt i hvert fald :wink:

Jeg tror han mener at når han kun kører med 12 kilo, og han skal gå 5 procent op, er det jo ikke engang et kilo, den første uge, og hvis hans centers vægte kun har et interval på 2,5 kilo imellem håndvægtene, kan det da godt være lidt svært at finde ud af hvornår man kan stige.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

rallen skrev:
Friche skrev:Normalt sætter man sit slutmål til at være 105% af ens gamle max, og hvis man så kan køre med mere så tager man bare et par dage mere og sætter eksempelvis 107.5 og 110 på :)

Jeg tror han mener at når han kun kører med 12 kilo, og han skal gå 5 procent op, er det jo ikke engang et kilo, den første uge, og hvis hans centers vægte kun har et interval på 2,5 kilo imellem håndvægtene, kan det da godt være lidt svært at finde ud af hvornår man kan stige.

Ahh, okay, jamen så må man blive på de samme kilo et par uger i træk, og evt variere reprangen lidt :)

Der er ingen grund til at starte helt nede ved et kilo, det er alt for let. Så hellere tage et par træningspas på 7 kilo med 10 reps , så et par med tolv reps , og så et par med 15 reps eksempelvis :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Mange tak for svar.
Jeg mener at når jeg skal lave feks. 5x5 af Incline curls såmå vægten ikke være mere end 12 kg som det er nu ;(.
Hvordan lyder regnestykket så med hensyn til mål.
Og der står at bodybuilder bør stige med 5 % hver gang.
105% af det gamle max. altså 12kg er jo ikke mere end
12.6 kg.
8 uger på at øge max med 600G er jo ikke lige frem fedt=)
Hvad er det jeg ikke forstår her

Geografisk sted: Juelsminde

Thomas Stig Nielsen skrev:

Mange tak for svar.
Jeg mener at når jeg skal lave feks. 5x5 af Incline curls såmå vægten ikke være mere end 12 kg som det er nu ;(.
Hvordan lyder regnestykket så med hensyn til mål.
Og der står at bodybuilder bør stige med 5 % hver gang.
105% af det gamle max. altså 12kg er jo ikke mere end
12.6 kg.
8 uger på at øge max med 600G er jo ikke lige frem fedt=)
Hvad er det jeg ikke forstår her

ingen grund til at gå så meget op i det, i feks incline curls ville jeg køre det noget mere afslappet og stige når muligheden er der..

ville iøvrigt ikke køre 5x5 i en øvelse som incline curl
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Ellers kunne du jo vælge nogle øvelser som det er lidt nemmere at følge din progression i? :mrgreen:

Hvor længe har du trænet Thomas??

For har du ikke noget erfaring ville jeg ikke kaste mig over at lave mit eget program, men finde et godt program her på siden evt og tage den derfra
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster