Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Lige startet på træning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er lige startet min træning med et B2B program. Jeg er 181cm høj og vejer 76kg, alm bygget, lidt ølmave :wink: , jeg indtager i min hverdag ca. 2600kalorier, i min kostplan kan jeg se at jeg kun indtager ca. 80gr protein, Bør jeg supplere med noget protein pulver evt. Whey 100 ? det skal nok være Extra pure da jeg ikke kan tåle Lactose.
Har også overvejet koffein pulver/piller, da jeg godt kan være lidt mat inden træning, kan det anbefales ?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Barrit, Jylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ja, den kostplan har da godt nok nogen lidt forskudte makronutrient-fordelinger. Den skal du lige revurdere en ekstra gang.

Angående koffein før træning, kommer det an på hvad du bestemmer dig for ifht. træningstidspunktet som du har oprettet en anden tråd om.
Hvis du træner om morgenen kan det være en fin idé, men før sengetid skal du holde dig fra det.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

du må til at spise noget mere protein holdigt mad [-X . 80g protein fordelt ud over 2600 Kcal er ikke meget.

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Dødløft: 70.00

Kostplan: Ingen kostplan

Altså 100 gram smør om dagen, comeon :P
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

BrianSPC skrev:Jeg er lige startet min træning med et B2B program. Jeg er 181cm høj og vejer 76kg, alm bygget, lidt ølmave :wink: , jeg indtager i min hverdag ca. 2600kalorier, i min kostplan kan jeg se at jeg kun indtager ca. 80gr protein, Bør jeg supplere med noget protein pulver evt. Whey 100 ? det skal nok være Extra pure da jeg ikke kan tåle Lactose.

Du kunne også spise en bøf eller kyllingefilet mere, så ville du være dækket ind. Proteinpulver er absolut ikke et must, men blot en simpel kilde til protein.

BrianSPC skrev:Har også overvejet koffein pulver/piller, da jeg godt kan være lidt mat inden træning, kan det anbefales ?

Hvis det er tilfældet, så er det nok nærmere kosten eller søvnen det er gal med (eller en kombination). Det skal man ikke fikse ved at fylde sig med piller eller pulver..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Angående mit smør :-) så er det bare et skøn at jeg har skrevet 50gr ved middagsmaden, jeg ved ikke hvor meget man bruge til 4 stykker rugbrød, der er bare en ganske alm lag på.
De 50gr til aftenmaden er fordi jeg brude det istedet for sovs til kartoflerne, mængden er også der bare et skøn.

I er velkomne til at komme med gode råd til kostplanen.

Pind skrev:
BrianSPC skrev:Jeg er lige startet min træning med et B2B program. Jeg er 181cm høj og vejer 76kg, alm bygget, lidt ølmave :wink: , jeg indtager i min hverdag ca. 2600kalorier, i min kostplan kan jeg se at jeg kun indtager ca. 80gr protein, Bør jeg supplere med noget protein pulver evt. Whey 100 ? det skal nok være Extra pure da jeg ikke kan tåle Lactose.

Du kunne også spise en bøf eller kyllingefilet mere, så ville du være dækket ind. Proteinpulver er absolut ikke et must, men blot en simpel kilde til protein.

Ok det vil jeg da prøve.

BrianSPC skrev:Har også overvejet koffein pulver/piller, da jeg godt kan være lidt mat inden træning, kan det anbefales ?

Hvis det er tilfældet, så er det nok nærmere kosten eller søvnen det er gal med (eller en kombination). Det skal man ikke fikse ved at fylde sig med piller eller pulver..[/quote]

Ja helt klart, vil da også hellere ordne det med kost eller søvn, så må lige prøve det istedet. Men blev da bare fristet da jeg læste om det inde på bodylab :-)
Sidst rettet af BrianSPC 2. apr 2012, 21:38, rettet i alt 1 gang.

BrianSPC skrev:Angående mit smør :-) så er det bare et skøn at jeg har skrevet 50gr ved middagsmaden, jeg ved ikke hvor meget man bruge til 4 stykker rugbrød, der er bare en ganske alm lag på.
De 50gr til aftenmaden er fordi jeg brude det istedet for sovs til kartoflerne, mængden er også der bare et skøn.

I er velkomne til at komme med gode råd til kostplanen.

Nummer 1 ville være at droppe det der smør totalt.
Drop dine lakridser.
Få noget protein sammen med det knækbrød du spiser
Generelt up dit protein indtag så du som minimum rammer 152g om dagen.
Smid nogle flere grøntsager ind, du får intet.
Mere sund fedt, evt. i form af nødder.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

BrianSPC skrev:Ja helt klart, vil da også hellere ordne det med kost eller søvn, så må lige prøve det istedet. Men blev da bare fristet da jeg læste om det inde på bodylab :-)

Der er heller ikke noget i vejen med at gøre brug af koffeinpiller. Bruger dem selv fra tid til anden for at give et ekstra "kick", men det skal ikke være et middel til at kvikke en op fordi man generelt føler sig træt. :)

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

1L mælk: 38g protein
100g mandler: 20g protein
35g whey: 28g

Du kunne evt. tilføje disse proteinkilder henover dagen, med dette burde dit proteinindtage være nogenlunde dækket, du kan også tage mere end en shake whey (35g whey) hvis du ikke kan spise al den mad. :)
Brugeravatar

Træner her: Sport & Fitness

Ok så må jeg droppe det smør.

Du skriver jeg bør indtage noget protein sammen med knækbrødet om eftermiddagen, har du et forslag ?

Er helt grøn inden for sund ernæring så her bliver vist meget at lære :)

BrianSPC skrev:Du skriver jeg bør indtage noget protein sammen med knækbrødet om eftermiddagen, har du et forslag ?

Kylling, Kalkun, Hamburgerryg eller hvad du nu ellers kan li af pålæg der er fedtfattigt.

Alternativt kunne du fjerne det helt og så lave en kylling/pasta salat med godt af det grønne. Så slår du to fluer med et smæk.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste