Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1410

Følg bodybuilding.dk på

Low carb

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey alle bb'ere. Jeg skal til at cutte mig, omkring 4-5 kg fedt.. Jeg har læst mange steder at low carb diæt er rigtig effektivt, specielt hvis man også træner..

Nogen som kan fortælle mig energiprocentfordelingen?? Smide evt. et link op, med en rigtig god artikel..

(Jeg har søgt i forvejen)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tror den lyder på 40-40-20 (prot-kulh-fedt), så vidt jeg husker, men det bestemmer man vel selv?

Istedet for 50-100g pasta til aftensmad, smider du bare 200-300g ekstra grøntsager i... Istedet for 3-4 skiver rugbrød, laver du 1-2 eller slet ingen og supplerer op med kød og grøntsager...

Havregryn er dog ikke rigtig til at komme udenom i min optik :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Moberg skrev:Tror den lyder på 40-40-20 (prot-kulh-fedt), så vidt jeg husker, men det bestemmer man vel selv?

Istedet for 50-100g pasta til aftensmad, smider du bare 200-300g ekstra grøntsager i... Istedet for 3-4 skiver rugbrød, laver du 1-2 eller slet ingen og supplerer op med kød og grøntsager...

Havregryn er dog ikke rigtig til at komme udenom i min optik :)

Jamen 40-40-20 er det ikke en normal "bodybuilder-kostfordeling"? Har læst på tmuscle at man max må få 60 carbs om dagen, synes at det lyder MEGET voldsomt..

Har I flere råd, hvordan man skifter fra kulhydrater til noget andet som Moberg gjorde? :)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Styrkeliste

Mun skrev:Har læst på tmuscle at man max må få 60 carbs om dagen, synes at det lyder MEGET voldsomt..
#-o
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Mun skrev:Har læst på tmuscle at man max må få 60 carbs om dagen, synes at det lyder MEGET voldsomt..
#-o

hahahahaha :D I know I know :D
Lad os se bort fra tmuscle :D

Styrkeliste

Yeah ok.. :)

Prøv at søg lidt rundt på CKD diet. Det burde give nogle resultater.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Yeah ok.. :)

Prøv at søg lidt rundt på CKD diet. Det burde give nogle resultater.

Hmm, synes at det lyder som en ret underlig diæt, hvor folk både har fået gode resultater, mens andre har fået virkelig dårlige..

Er det ikke bare en tommelfingerregel at have lavt kulhydrat indtag??

Styrkeliste

Altså mange fører en kostplan med forholdsvis få kulhydrater (ift. resten af befolkningens indtag), når de cutter... Dette kan skyldes flere ting; proteiner skulle mætte mere, øget indtag af proteiner skulle - efter sigende - hjælpe med at holde på muskelmassen etc...

Når jeg sammensætter min dagskost, sigter jeg efter 2.0g protein pr. kg kropsvægt og baserer så resten derudfra... Jeg siger ikke du skal bruge min kostplan som eksempel, men der kan man se flere dage, hvor kulhydrat-indtaget ligger på op mod 60% - og jeg forsøger virkelig at skære ned på carbs bl.a. ved at eliminere dem fra mit aftensmåltid...

Summa summarum: Ved hvert måltid du tilbereder, så overvej, om du på en eller anden måde kan få det til at bestå af mange proteiner - smid en shake ind, spis nogle nødder, et mælkeprodukt eller et eller andet, der gør, at det ikke overvejende består af kulhydrater - hvis du altså vil skære ned på dem...
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Folk reagerer forskelligt på forskellige makronæringsstof sammensætninger. Derfor har folk forskellige resultater med specifikke diæter.

Der er ikke nogle ekstra benefits ved proteindtag på over ca. 2 g pr kg kropsvægt. Proteinsyntesen topper her .
Som det rigtigt nok er skrevet så mætter protein mere og protein har også en højere fødeinduceret termogenese, dvs. kroppen bruger mere energi på at forbrænde 1 gram protein end 1 gram kulhydrat. Det kan i princippet godt have noget at sige hvis man virkelig har styr på alt andet, men tvivler på særlig mange herinde er på det niveau hvor det er værd at bekymre sig om.

Ved ekstremt lavt indtag af carbs er der også risikoen for en ketose grundet en ufuldstændig forbrænding af kulhydrat, men et indtag på 80-100 g carbs skulle efter sigende være nok til at forhindre det
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Folk reagerer forskelligt på forskellige makronæringsstof sammensætninger. Derfor har folk forskellige resultater med specifikke diæter.

Der er ikke nogle ekstra benefits ved proteindtag på over ca. 2 g pr kg kropsvægt. Proteinsyntesen topper her .
Som det rigtigt nok er skrevet så mætter protein mere og protein har også en højere fødeinduceret termogenese, dvs. kroppen bruger mere energi på at forbrænde 1 gram protein end 1 gram kulhydrat. Det kan i princippet godt have noget at sige hvis man virkelig har styr på alt andet, men tvivler på særlig mange herinde er på det niveau hvor det er værd at bekymre sig om.

Ved ekstremt lavt indtag af carbs er der også risikoen for en ketose grundet en ufuldstændig forbrænding af kulhydrat, men et indtag på 80-100 g carbs skulle efter sigende være nok til at forhindre det

Javel - hvilken diæt vil du så anbefale/foreslå? :)

Styrkeliste

At gå på diæt er altså ikke et videnskab - lav en kostplan der gøre at du ligger i kalorie underskud - prøv dig frem, sværere er det nu altså heller ikke, ellers begynde dog på CKD diæt? Begynder selv på den der skal man slet ikke have kulhydrater, så er du uden om det problem

Geografisk sted: København

Mun skrev:

Spis dine havregryn og dit kød, drik din mælk og få dine grøntsager. Det er mit forslag
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Mun skrev:

Spis dine havregryn og dit kød, drik din mælk og få dine grøntsager. Det er mit forslag

Rugbrødsmader, pasta og ris?? :)

Styrkeliste

Nej, ikke pasta og ris. Kun grønt og kød til aften. Rugbrød og knækbrød om dagen - Aldi har et helt igennem fantastisk knækbrød med kun 20 kcal per skive.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

Synes ikke man skal begive sig ud i Low carb diæt, med mindre man er helt inde i det.
Synes du skal følge Dingos forslag :)

Dingo har du forresten link til det med det tager længere tid for kroppen at forbrænde protein end kulhydrat?
Er sgu ikke lige faldet over det :)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

The Juice skrev:Nej, ikke pasta og ris. Kun grønt og kød til aften. Rugbrød og knækbrød om dagen - Aldi har et helt igennem fantastisk knækbrød med kun 20 kcal per skive.

Okay, og lige sidste spørgsmål til den irriterende unge herre... Hvor stks rugbrød skal jeg så spise i løbet af en dag?? :)

Styrkeliste

Hvem er den irriterende unge herre, du retter stiller dit spørgsmål til?

Det nemmeste for dig vil være at lave en kostplan, som du bruger som skabelon for dit vægttab. Den skal lave 1 gang og tager måske ½-1 times arbejde. Derefter har du en plan, som du kan følge mere eller mindre slavisk og dermed ikke behøver at tænke på, om du spiser for meget eller for lidt.

Personligt spiser jeg 4-5 skiver knækbrød og 2 skiver rugbrød om dagen. 1 knækbrød og 1 rugbrød med makrel, resten med hytteost og skinke.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

The Juice skrev:Hvem er den irriterende unge herre, du retter stiller dit spørgsmål til?

Det nemmeste for dig vil være at lave en kostplan, som du bruger som skabelon for dit vægttab. Den skal lave 1 gang og tager måske ½-1 times arbejde. Derefter har du en plan, som du kan følge mere eller mindre slavisk og dermed ikke behøver at tænke på, om du spiser for meget eller for lidt.

Personligt spiser jeg 4-5 skiver knækbrød og 2 skiver rugbrød om dagen. 1 knækbrød og 1 rugbrød med makrel, resten med hytteost og skinke.

Det er mig :P

Yeps, smider en kostplan op imorgen ;)

Jeg formoder at du er i en cut-periode.

Styrkeliste

Det er korrekt formodet :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Magic-MJ-Music skrev:Synes ikke man skal begive sig ud i Low carb diæt, med mindre man er helt inde i det.
Synes du skal følge Dingos forslag :)

Dingo har du forresten link til det med det tager længere tid for kroppen at forbrænde protein end kulhydrat?
Er sgu ikke lige faldet over det :)

Det har ikke noget med tiden at gøre, det er hvor stor en procentdel af den indtagne energi der bliver brugt til selve omsætningen af fødevaren

Første søgning på google :wink: :

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... ofskiftet/

FIT - FødeInduceret Termogenese
FIT er den energi, kroppen bruger i forbindelse med et måltid (indtagelse, absorption, transport, forbrænding og lagring). Det er normalt omkring 10% af den indtagne energi. Energiomsætningen er øget i 3-12 timer efter et måltid afhængigt af måltidets energiindhold og sammensætning. Antallet af måltider har ingen betydning for den termogene effekt.
Den termogene effekt er ca. 30% for protein, 5% for kulhydrat og 1% for fedt. Kulhydrater stimulerer yderligere aktiviteten af det sympatiske nervesystem, der fra de perifere nerveender frigør øgede mængder noradrenalin, som stimulerer cellernes energiomsætning via ß-receptorer. Når blodsukkeret efter et måltid falder mod normale værdier, øger binyremarven frigørelsen af adrenalin, der ligesom noradrenalin stimulerer energiomsætningen.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online