Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1728
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1726

Følg bodybuilding.dk på

Low-carbs... Give me food.. ;)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg skal i gang med en low carb diæt.. Nu skal jeg springe den mur i 82 som ikke kan brydes pt.. :?

Nå, men jer med forstand på det, hvilke fødevarer er gode.. Og nej jeg vil ik' ha et svar som dem med få kulhydrater.. DOH.. :wink: Mere selve produkterne.. Feed me.. :mrgreen:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

jeg vil efterkomme dit ønske og række dig en hjælpende hånd som du bad om i min logbog :wink:

jeg laver det som en liste indelt i katgorier:

spis ubegrænset:
kylling
svinekød max 12%
oksekød max 12%
fed fisk
tun
blandet salat
agurk
tomat
ærter
olie ca 20g om dagen

spis begrænset:(max 50g)
rugbrød
ris
kartoffel
fuldkornspasta
frugt

husk at når du kører low carb diet skal du øge dit fedt indtag.

forslag til en typisk dag:

morgen: 30g proteinpulver blandet m. vand+ frugt
mellemmad: salat m kød, ærter og agurk+ 5 g olie
frokost: æble+ salat m kylling + 5g olie
mellemmad før træning: 2 skiver rugbrød m makrell
aften: salat m. kød og ris+ 5g olie
sen aften: 1dåse tun+5g olie
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Galleri: Intet galleri

Jamen det kan man sq da ikke få op på 3000kcal..?! Det du nævner er jo stadig fedtbegrænset, dog uden fedt. Normalt er det jo netop kulhydraterne som giver et hurtigt ryk op i kcal-indtaget.. Burde man ikke foranlediges til at tro at fedt-kilden skulle udgøre de kcal som kulhydraterne normalt udgør..? I det eksempel du nævner kommer jeg da maks op på 1500kcal og det er vel højt skudt.. :? :shock:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Diæt kost...

Kylling
kalkun
tun
kartofler
rugbrød
havregryn
lidt fiskeolie
brocoli
protein pulver
div kosttilskud
massere af vand..

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nu nævner du kartofler og havregryn.. De er da meget kulhydrat-indholdige..?!
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:Jamen det kan man sq da ikke få op på 3000kcal..?! Det du nævner er jo stadig fedtbegrænset, dog uden fedt. Normalt er det jo netop kulhydraterne som giver et hurtigt ryk op i kcal-indtaget.. Burde man ikke foranlediges til at tro at fedt-kilden skulle udgøre de kcal som kulhydraterne normalt udgør..? I det eksempel du nævner kommer jeg da maks op på 1500kcal og det er vel højt skudt.. :? :shock:

jeg har lige haft sat det ind i krop&kost.

2148kcal og lige omkring 80g carbs.

det burde nok kunne gøre det.. du skal huske at du så skal tage 1 dag hvor du loader op med cabs igen.. der kan du feks indtage 300g carbs og kun 20g fedt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Alt fersk kød, må ikke være blandet op med andet som der er i f.eks. pølser
alt godt fra havet
Champignonger eller bare svampe generelt
Salat
Agurk
Pebberfrugt
Tomat
Lucerne spire
Bønnespire
Bønner
Aubergine
Asparges
Blomkål
Broccoli
Forårsløg
Porre
Rabarber

Kvark, (godt til dressing)
Æg
Oliven (kan bruges som snack)
Ost
Mayonaise, måske ikke den sunde fedt men bland det op med lidt kryderier og vend det i en salat med hårdkogt æg, tun og salat *MUMS* der skal ikke så meget mayo til :wink:

Og som Kuglen skrev øg dit fedt indtag under en low carb diet, det for kroppen til at producere flere ketoner som nedbryder fedtet = større fedttab

Personligt ville jeg dog holde mig fra Pasta, Ris, kartofler og brød, med mindre brødet er lavet på en blanding af sojamel og sojaprotein, det smager dog lidt specielt.
Ellers hold det til et minimum da du hurtigt for et for højt kulhydrat indtag

Geografisk sted: Albertslund

Styrkeliste

Logbog: Ingen logbog

kuglen skrev:det burde nok kunne gøre det.. du skal huske at du så skal tage 1 dag hvor du loader op med cabs igen.. der kan du feks indtage 300g carbs og kun 20g fedt.

Hvorfor dog det?
Det ødelægger jo hele ideen med en low carb kur, ved at tage sådan en dag, sætter du jo kroppen tilbage til det stadie den var i før low carb kuren. så skal den bruge et par dage til at omstille sig fra Glykose forbrænding til ketose forbrænding som er = mindre fedt tab

Styrkeliste

nej det gør man nemlig ikke... det gælder om at finde en balance hvor kroppen kan arbejde godt uden at være total drænet.. du skal huske at kroppen har kulhydrat lagere i musklerne og leveren til ca 2-3 dages forbrug (7-800g). jrg har postet en artikkel om dette tidligere.. den kan du se her: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8837&highlight=low+carb
Brugeravatar

Styrkeliste

Pas nu på med den kulhydrat-flugt ! !
Alting går sgu' da i stå, hvis I ikke indtager det, som bla. holder hjernen kørende !
På diæt op til konkurrence indtog jeg omkring 100 g. om dagen og lørdag omkring 250 g.
Og eftersom jeg kun er 1,60 m. og vejer/vejede :roll: omkring 51-51 kilo, kan I vist tåle en del mere !

Betina

Geografisk sted: Hornsyld

kuglen skrev:nej det gør man nemlig ikke... det gælder om at finde en balance hvor kroppen kan arbejde godt uden at være total drænet.. du skal huske at kroppen har kulhydrat lagere i musklerne og leveren til ca 2-3 dages forbrug (7-800g). jrg har postet en artikkel om dette tidligere.. den kan du se her: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8837&highlight=low+carb

Det gør jeg lidt senere og vender stærkt tilbage :wink:

Styrkeliste

kuglen skrev:
Sniper skrev:Jamen det kan man sq da ikke få op på 3000kcal..?! Det du nævner er jo stadig fedtbegrænset, dog uden fedt. Normalt er det jo netop kulhydraterne som giver et hurtigt ryk op i kcal-indtaget.. Burde man ikke foranlediges til at tro at fedt-kilden skulle udgøre de kcal som kulhydraterne normalt udgør..? I det eksempel du nævner kommer jeg da maks op på 1500kcal og det er vel højt skudt.. :? :shock:

jeg har lige haft sat det ind i krop&kost.

2148kcal og lige omkring 80g carbs.

det burde nok kunne gøre det.. du skal huske at du så skal tage 1 dag hvor du loader op med cabs igen.. der kan du feks indtage 300g carbs og kun 20g fedt.

Okay, men da du ikke har sat tal på regner jeg med du mener seriøst meget kød..?!

Det som undre mig er at i alle 3 foreslår produkter som indeholder relativt lidt fedt.. Ville da gå ud fra at fedt-rationen, self. mht energien og ikke antallet af gram, skal opveje antallet af kulhydrater..?!

Betina: Var din diæt low-carbs as well..? Idéen med low-carbs er jo netop at udtømme glykogendepoterne og igangsætte ketose-forbrændingen som efter manges mening vil skabe større fedtforbrænding i netop kroppens fedtdepoter ved kcal-underskud.. Sløvheden i kroppen under denne form for diæt skulle efter sigende aftage rimelig hurtigt..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

jeg foreslår kød med et mellem fedt indhold 12% ca. det er jo animals fedt, og det er jo ikke det bedste fedt at få, så hellere tilføre lidt ekstra af det sunde plantefedt som oliven, raps, tidsel og fiskeolie (ved godt at en fisk ikke er en plante :D )
Brugeravatar

Styrkeliste

Men hvis du absolut vil have fedt. Så kan en omgang Flødestuvet Champignonger med Svinemørbrad/oksemørbrad til, sagtens anbefales :D :wink:

Styrkeliste

nomorefat skrev:Men hvis du absolut vil have fedt. Så kan en omgang Flødestuvet Champignonger med Svinemørbrad/oksemørbrad til, sagtens anbefales :D :wink:

det smager godt, men er ikke det man bør spise under cut.. for det spises som regl med ris til.. og ris er ikke ok på low carb diaæter.. kun i begrænset mængder.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hehe.. Vil jo self gerne begrænse fedtet as well, men kan jo ikke kun få energi fra proteiner.. Det er fandme meget pulver.. :lol: :lol:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

på en low carbs diæt skal fedtet ikke begrænses.. misforstå mig rigtigt.. det skal ikke overdrives, men der skal indtages mere fedt end på en normal diæt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Betina: Var din diæt low-carbs as well..? Idéen med low-carbs er jo netop at udtømme glykogendepoterne og igangsætte ketose-forbrændingen som efter manges mening vil skabe større fedtforbrænding i netop kroppens fedtdepoter ved kcal-underskud.. Sløvheden i kroppen under denne form for diæt skulle efter sigende aftage rimelig hurtigt..[/quote]

Med undtagelse af morgenmaden (müsli m. mælk) var det udelukkende grøntsager til hverdag, så ja.
I weekenden var det jo så pasta, brød o. lign.
Men det var jo også kun i den sidste måned ca. op til konkurrencen, da jeg SKULLE ha' mere flæsk af lårerne !
Og jeg var sløv, må jeg sige. Den sommer skete der intet andet end træning og træning. Kunne lige oppe mig til ture på mc'en. Men selvfølgelig besværet værd =D>

Geografisk sted: Hornsyld

betina skrev:Betina: Var din diæt low-carbs as well..? Idéen med low-carbs er jo netop at udtømme glykogendepoterne og igangsætte ketose-forbrændingen som efter manges mening vil skabe større fedtforbrænding i netop kroppens fedtdepoter ved kcal-underskud.. Sløvheden i kroppen under denne form for diæt skulle efter sigende aftage rimelig hurtigt..

Med undtagelse af morgenmaden (müsli m. mælk) var det udelukkende grøntsager til hverdag, så ja.
I weekenden var det jo så pasta, brød o. lign.
Men det var jo også kun i den sidste måned ca. op til konkurrencen, da jeg SKULLE ha' mere flæsk af lårerne !
Og jeg var sløv, må jeg sige. Den sommer skete der intet andet end træning og træning. Kunne lige oppe mig til ture på mc'en. Men selvfølgelig besværet værd =D>[/quote]

Okay.. Grønsager.. adr.. Godt det ikke er mig.. :wink: (endnu.. :? )

Kuglen: Know what you mean.. Men nu tænkte jeg jo på at hvis fedtprocenten i produkterne bare forblev den samme 12% f.eks. skal jeg jo bare spise langt mere for at få samme energi.. :roll:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

du skal nej det er ikke nødvendigt... det vil du opdage når du kommer igang :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:
nomorefat skrev:Men hvis du absolut vil have fedt. Så kan en omgang Flødestuvet Champignonger med Svinemørbrad/oksemørbrad til, sagtens anbefales :D :wink:

det smager godt, men er ikke det man bør spise under cut.. for det spises som regl med ris til.. og ris er ikke ok på low carb diaæter.. kun i begrænset mængder.

Nej der skal ikke ris til. bare spises som skrevet.
Det gjorte jeg en sjælden gang imellem da jeg var på en low carb kur

Styrkeliste

Low-carbohydrate diæter øger ikke vægttab uafhængigt af energibalancen. Med andre ord: Det vægttab man opnår på en low-carbohydrate diæt skyldes et nedsat energiindtag, som man akkurat ligeså godt kunne have opnået med et højt indtag af kulhydrat.

i teorien ja.. ikke desmindre er det ret effektivt hvis man rammer muren... jeg har selv kun posetivt at sige om denne form for diæt frem for alm cut.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:i teorien ja.. ikke desmindre er det ret effektivt hvis man rammer muren... jeg har selv kun posetivt at sige om denne form for diæt frem for alm cut.
Såmænd også i praksis. Dette er vist i flere studier. Det betyder imidlertid ikke at man ikke kan synes godt om fremgangsmåden. Det var også mest af hensyn til det flere gange blev nævnt i tråden at lav-kulhydrat indtag øger vægttab - dette er der ikke belæg for at sige, andet end i personlige erfaringer.

Ps. er det noget, er det højst sansynligt proteinindtagelsen der skaber et bedre vægttab, selvom der også er ringe evidens for dette

Stubbe skrev:Low-carbohydrate diæter øger ikke vægttab uafhængigt af energibalancen. Med andre ord: Det vægttab man opnår på en low-carbohydrate diæt skyldes et nedsat energiindtag, som man akkurat ligeså godt kunne have opnået med et højt indtag af kulhydrat.

Du for også et højere fedttab end ved en almindelig diet, da kroppen producere flere ketoner end ved en almindelig diet

Styrkeliste

nomorefat skrev:
Stubbe skrev:Low-carbohydrate diæter øger ikke vægttab uafhængigt af energibalancen. Med andre ord: Det vægttab man opnår på en low-carbohydrate diæt skyldes et nedsat energiindtag, som man akkurat ligeså godt kunne have opnået med et højt indtag af kulhydrat.

Du for også et højere fedttab end ved en almindelig diet, da kroppen producere flere ketoner end ved en almindelig diet
Nej, mængden af ketoner og mængden af fedttab hænger ikke sådan sammen. I modsat fald må du meget gerne uddybe eller dokumentere.

Stubbe skrev:
kuglen skrev:i teorien ja.. ikke desmindre er det ret effektivt hvis man rammer muren... jeg har selv kun posetivt at sige om denne form for diæt frem for alm cut.
Såmænd også i praksis. Dette er vist i flere studier. Det betyder imidlertid ikke at man ikke kan synes godt om fremgangsmåden. Det var også mest af hensyn til det flere gange blev nævnt i tråden at lav-kulhydrat indtag øger vægttab - dette er der ikke belæg for at sige, andet end i personlige erfaringer.

Ps. er det noget, er det højst sansynligt proteinindtagelsen der skaber et bedre vægttab, selvom der også er ringe evidens for dette

sænker ketonstoffer ikke også appetitfornemmelsen? Synes jeg at jeg har hørt flere gange...

Det til side, så det jo ret uklart om man sparer muskelmassen bedre på en ketose diæt end på en isokalorisk ej-ketose diæt. Umiddelbart tvivler jeg....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:
Stubbe skrev:

sænker ketonstoffer ikke også appetitfornemmelsen? Synes jeg at jeg har hørt flere gange...

Det til side, så det jo ret uklart om man sparer muskelmassen bedre på en ketose diæt end på en isokalorisk ej-ketose diæt. Umiddelbart tvivler jeg....
Jo appetiten er mindre, ihvertfald i starten, på en lav-kulhydrat diæt, hvilket nok især skyldes mere protein men sikkert også ketonerne. Det er imidlertid også normalt at man spiser mindre jo mere restriktiv kosten bliver.

[quote="Stubbe]
Såmænd også i praksis. Dette er vist i flere studier. Det betyder imidlertid ikke at man ikke kan synes godt om fremgangsmåden.[/quote]
det var også bare det der var min pointe.

[/quote] er det noget, er det højst sansynligt proteinindtagelsen der skaber et bedre vægttab, selvom der også er ringe evidens for dette[/quote]

ja det er klart idet det kræver 10% mere energi at nedbryde proteiner end det kræver at nedbryde kulhudrater.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:[
Kroppen er alt for kompliceret til at man kan sige det med sikkerhed ud fra blot en enkel eller nogle få faktorer, som f.eks. at det koster mere energi at optage protein. Mange studier, faktisk de fleste studier, har ikke kunnet finde nogen forskel i flere parametre som total energiforbrug og vægttab selv ved ret store procentvise forskelle i indtagelsen af makronæringsstoffer.

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster