Jeg har trænet i en hel del år - nogle år mere seriøst end andre. Desværre betød afslutningen på min ph.d og et efterfølgende karriereskift med flytning til København at jeg slet ikke havde hverken lyst eller overskud til træning i 2-3 år.
Heldigvis har det ændret sig og jeg har de sidste 4-5 måneder arbejdet på at gå fra den vildeste nedern fysiske form til noget der ligner en grundform der kan bygges videre på.
Jeg har været oppe og ramme 90 kg men er nu nede på omkring 83kg - men fedtprocenten er stadigvæk pinligt høj.
Mit mål for i år er at smide ca 8-10 kg mere alt efter hvordan det ser ud og herudover at smide nogle flere kg på styrken - især i bænkpres. Det skal ske ved en kombination af hård styrketræning, fornuftig kost og cardio. Træningsmængden skal være 3-5 gange hver uge. Jeg rejser desværre en del og har ret varrierende arbejdstider så min største udfordring bliver at få stabiliteten ind i min hverdag.
Down to business - dagens træning:
DE Bænkpres:
3*10*50kg
5*90kg
5*3*110kg
10*90kg
Fint overskud hele vejen.
Det technogym-lort jeg træner med gør at jeg ikke tør gå højere - er ved at have kraftigt brug for at finde et sted med noget ordentligt udstyr
Lateral Raise:
10*12kg
5*10*16kg
Incline DB Press:
3*10*30kg
For at løsne lidt op og få lidt til støttemusklerne.
Rear Lateral Raise:
5*10*14kg
Cardio:
Stepmaskine: 60 min og små 700kcal. Puha det er hårdt at være i dårlig form...
Hvis der er nogen der har forslag til et lækkert center med noget lækkert udstyr i København modtages de med kyshånd - jeg er ved at være godt træt af vægtene eller mangel på samme fitness world...
Det er egentlig rart at få skrevet det hele ned....glæder mig allerede til imorgen.

...nåh nej jeg er på diæt så det kan jeg ikke