Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Luciferase back on track

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Efter en række år med meget mangelfuld eller helt uden træning er jeg kommet tilbage på sporet og har derfor brug for at lave noget mere struktur og få overblik - ergo en træningslog.

Jeg har trænet i en hel del år - nogle år mere seriøst end andre. Desværre betød afslutningen på min ph.d og et efterfølgende karriereskift med flytning til København at jeg slet ikke havde hverken lyst eller overskud til træning i 2-3 år.

Heldigvis har det ændret sig og jeg har de sidste 4-5 måneder arbejdet på at gå fra den vildeste nedern fysiske form til noget der ligner en grundform der kan bygges videre på.

Jeg har været oppe og ramme 90 kg men er nu nede på omkring 83kg - men fedtprocenten er stadigvæk pinligt høj.

Mit mål for i år er at smide ca 8-10 kg mere alt efter hvordan det ser ud og herudover at smide nogle flere kg på styrken - især i bænkpres. Det skal ske ved en kombination af hård styrketræning, fornuftig kost og cardio. Træningsmængden skal være 3-5 gange hver uge. Jeg rejser desværre en del og har ret varrierende arbejdstider så min største udfordring bliver at få stabiliteten ind i min hverdag.

Down to business - dagens træning:

DE Bænkpres:
3*10*50kg
5*90kg
5*3*110kg
10*90kg
Fint overskud hele vejen.
Det technogym-lort jeg træner med gør at jeg ikke tør gå højere - er ved at have kraftigt brug for at finde et sted med noget ordentligt udstyr ](*,)

Lateral Raise:
10*12kg
5*10*16kg

Incline DB Press:
3*10*30kg
For at løsne lidt op og få lidt til støttemusklerne.

Rear Lateral Raise:
5*10*14kg

Cardio:
Stepmaskine: 60 min og små 700kcal. Puha det er hårdt at være i dårlig form...

Hvis der er nogen der har forslag til et lækkert center med noget lækkert udstyr i København modtages de med kyshånd - jeg er ved at være godt træt af vægtene eller mangel på samme fitness world...

Det er egentlig rart at få skrevet det hele ned....glæder mig allerede til imorgen.
Sidst rettet af Per 12. jul 2010, 18:07, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Per!

Det bliver rigtig spændende at følge din træning igen!

Jeg har faktisk lige oprettet mig som bruger alene for at kunne følge med her O:)

Hvis du har været oppe på 90 kg, så har du da vist ikke nægtet dig selv ret meget...

Nå, jeg glæder mig. Se nu at få fundet et ordentligt center.

De bedste
Morten/Clark Kent

Logbog: Ingen logbog

Clark Kent skrev:Hej Per!

Det bliver rigtig spændende at følge din træning igen!

Jeg har faktisk lige oprettet mig som bruger alene for at kunne følge med her O:)

Hvis du har været oppe på 90 kg, så har du da vist ikke nægtet dig selv ret meget...

Nå, jeg glæder mig. Se nu at få fundet et ordentligt center.

De bedste
Morten/Clark Kent

Hey Morten,

Hvor træner du?? Jeg overvejer kraftigt TheGym - det virker som et fint sted.

Stillesiddende arbejde og en masse jura har det med at gøre folk magelige....jeg er jo kommet ind på dit domæne og arbejder som patentadvokat :)

Håber ellers alt går godt - det kunne være sjovt at træne sammen igen på et tidspunkt. Min motivation er helt i top og fremgangen er også derefter....alt til den udstrækning fitnessworld tillader det :)

Styrkeliste

Jeg tog en hurtigt træning idag - ville egentlig igang med ben og dødløft men de var godt nok mærket efter en lang gang cardio igår....irriterende.

Dagens Træning:

Dødløft:
10*90kg
3*5*130kg
Skulle egentlig være lidt højere volumen men benene syrede til - endte med at blive til stivbenet dødløft.

T-Bar Row:
3*10*60 kg mener jeg

DB Row:
5*10*36kg
...og nej de findes ikke tungere i fitnessworld.

DB Curls:
10*10*16kg
Svage arme

+ div. mave og herefter lidt udstrækning og PWO shake.

Imorgen bliver en lortedag - eller rettere aften og nat bliver. Jeg bor i studiestræde og der er Distortion hele aftenen og sikkert også hele natten....hmm burde jeg barde holde fri torsdag og drikke mig i hegnet :-k ...nåh nej jeg er på diæt så det kan jeg ikke ](*,)

Styrkeliste

Dagens Træning:

Bænkpres:
3*10*50kg
5*90kg
5*3*110kg
Fokus på teknik - fin power og overskud.

DB Press:
10*30kg
3*10*36kg

DB Lateral Raise:
5*10*14kg

DB Rear Lateral Raise:
5*10*14kg

Så var det ellers meningen at jeg skulle træne ben - men nej det skulle jeg ikke for begge squatracks var fyldt med smarte fyre der curlede. Jeg droppede ben og tog lidt cardio i stedet for....

Cardio:
Stepmaskine: 30 min og små 400 kcal. Jeg ender sgu med at blive glad for cardio.... :^o

Nu er jeg så lige kommet hjem og min værste frygt for dagen er blevet virkelighed....der er Distortion i studiestræde og scenen står lige foran min lejlighed.....det bliver en lang nat :drink:

Styrkeliste

Heys! Fedt at se en log herinde!

Men shitness centre er sku ikke ligefrem det mest motiverende sted at træne? Omend der da tit er god tragikomisk underholdning. :D

Kan varmt anbefale The Gym, udstyret er helt i top SL mæssigt, og virker som et sted hvor der er plads til alle. :)
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

Foodman skrev:Heys! Fedt at se en log herinde!

Men shitness centre er sku ikke ligefrem det mest motiverende sted at træne? Omend der da tit er god tragikomisk underholdning. :D

Kan varmt anbefale The Gym, udstyret er helt i top SL mæssigt, og virker som et sted hvor der er plads til alle. :)

Hey, nej det er bestemt ikke motiverende - men det passede bare ufatteligt godt med hvor jeg arbejder.

Jeg har en plan om at finde et sted til min lidt mere seriøse vægttræning 2-3 gange hver uge og tage support, lir og cardio i fitnessworld. Tror måske jeg vil tjekke The Gym ud inden længe - det ser ret fornuftigt ud.

Styrkeliste

Hej Per

Godt at se dig i gang igen.
Har du planer om, igen at løfte til stævner, eller er det lagt helt på hylden?

Reputation point: 20

Geografisk sted: Give

Styrkeliste
- Bænkpres: 247.50
- Squat: 225.00
- Dødløft: 222.50

Glud skrev:Hej Per

Godt at se dig i gang igen.
Har du planer om, igen at løfte til stævner, eller er det lagt helt på hylden?

Hey Rune,

Det primære er at have tid og overskud til at træne så formen spiller - det er det jeg savner mest. Hvis jeg har tid og overskud når den er ved at være der vil jeg bestemt ikke udelukke et enkelt stævne eller to - men nu vil jeg lige tage et skridt af gangen.

Håber ellers alt går godt for dig.

Styrkeliste

Hey Luci! Du burde helt klart komme til The Gym - det har uden tvivl faciliter du kan bruge samt en rigtig fed atmosfære.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Velkommen til!

Hvad nuppede du en ph.d. i? Erhvervsjura eller?

Styken ser ikke helt dårlig ud :D
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

essensen skrev:Hey Luci! Du burde helt klart komme til The Gym - det har uden tvivl faciliter du kan bruge samt en rigtig fed atmosfære.

Hey - dig kan jeg da også huske fra MOL :)
Tror jeg kigger forbi inden længe - det er voldsomt tiltrængt med noget ordentligt udstyr.

8800: Mange tak for velkomsten og kompliment - men styrken er crap i forhold til hvad den har været. Det skal heldigvis nok ændre sig.

Ph.D i medicin/molekylærbiologi.

Styrkeliste

Jeg skulle egentlig kun lave cardio idag men fik lyst til at give bænken lidt ekstra volumen.

Dagens Træning:

Bænkpres:
3*10*60kg
6*5*100kg
Fint stil og godt med overskud. Bliver spændende at se hvad der sker når jeg kommer hen til noget ordentligt udstyr, tager bælte på, bruger kalk og får en spotter.

Front squat:
2*5*50kg
2*5*60kg
Bare for at få lidt gang i benene. Mine knæ skaber sig stadigvæk lidt.

Cardio:
Stepmaskine: 60 min og små 700kcal.

Dejlig dag med tidligt fri og ret godt gang i både bænken og cardio.

Styrkeliste

Dagens Træning:

Dødløft:
5*90kg
5*130kg
3*150kg
2*5*130kg
Ikke videre prangende - jeg synes mine ben er konstant tunge pga rigeligt cardio så det hele endte med at blive stivbenet dødløft.

DB Rows:
5*10*36kg
For let men ikke så meget at gøre ved det lige nu.

DB Curls:
3*10*14kg
3*10*16kg
3*10*18kg
Det er gået op for mig at mine arme at både små og svage. Tror jeg vil til at skrue en del op for min diskotræning og se hvad der sker.

+ 5 sæt mave.

Så stod der cardio på programmet med vejret var genialt og jeg kunne ikke få mig til at blive indendørs. Derfor blev det flyttet ud i solen....

Cardio:
Alle søer + lidt ekstra: ialt 8-10 km med selvskab og med masser af sol. Ca. 1 time og 40 min.

Styrkeliste

Dagens Træning:

Bænkpres:
3*10*50kg
5*90kg
3*5*110kg
3*120kg
5*110kg
Der var rigtig god power på de 120kg og jeg kunne nemt have taget et par reps ekstra. Jeg tror jeg er en hel del stærkere end jeg havde frygtet - og med ordentligt udstyr, kalk og bælte tror jeg ikke det kræver meget før jeg rammer 140kg. Så er der "kun" lige 20 kg til all time high :D

DB Press:
3*10*36kg
Support - ville gerne have lidt flere kg på men må vente til jeg starter i The Gym.

Rear Lateral Raise:
5*10*14kg

Lateral Raise:
5*10*16kg

Cardio:
Stepmaskine: 30 min og små 400 kcal.

Har overvejet at droppe 60 min hård cardio og dele det ud på flere gange 30 min for at det ikke går for meget ud over min vægttræning. Synes 60 min sidder i kroppen i et par dage.

Styrkeliste

Per skrev:Har overvejet at droppe 60 min hård cardio og dele det ud på flere gange 30 min for at det ikke går for meget ud over min vægttræning. Synes 60 min sidder i kroppen i et par dage.

Det lyder som en rigtig god ide.

Giv lyd fra dig når du tropper op i The Gym (:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:
Per skrev:Har overvejet at droppe 60 min hård cardio og dele det ud på flere gange 30 min for at det ikke går for meget ud over min vægttræning. Synes 60 min sidder i kroppen i et par dage.

Det lyder som en rigtig god ide.

Giv lyd fra dig når du tropper op i The Gym (:

Det skal jeg huske - vil tro det bliver om et par uger. Skal først lige have hverdagen til at spille med træning stort set hver dag.

Styrkeliste

Haha... Per for satan! Det er så 8. gang, at du laver samme nummer med at stoppe med træning og tage på i vægt, og starte op igen og få smidt det hele. :lol:

Men godt at se dig seriøs igen. Vi stod faktisk lige og berettede om dit episke opsænd i Nordland her den anden dag.

Har du set at vi har fået en hjemmeside? www.ak-nordland.dk
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Fistandantilus skrev:Haha... Per for satan! Det er så 8. gang, at du laver samme nummer med at stoppe med træning og tage på i vægt, og starte op igen og få smidt det hele. :lol:

Men godt at se dig seriøs igen. Vi stod faktisk lige og berettede om dit episke opsænd i Nordland her den anden dag.

Har du set at vi har fået en hjemmeside? http://www.ak-nordland.dk

Tror altså kun det er 3. gang :)

Jeg er superseriøs men på en lidt anden måde denne gang - der er lukket for alt udstyr og vil køre meget mere all round. Hvis formen er til det kunne jeg godt finde på at gå efter rawrekorden i bænk - det ser ikke helt uopnåeligt ud.

Fed hjemmeside - ser ud til at de yngre kræfter har fået overtaget i Nordland.

Styrkeliste

Per skrev:
Fistandantilus skrev:Haha... Per for satan! Det er så 8. gang, at du laver samme nummer med at stoppe med træning og tage på i vægt, og starte op igen og få smidt det hele. :lol:

Jeg er superseriøs men på en lidt anden måde denne gang - der er lukket for alt udstyr og vil køre meget mere all round. Hvis formen er til det kunne jeg godt finde på at gå efter rawrekorden i bænk - det ser ikke helt uopnåeligt ud.

Jaja, jeg driller bare. :wink:
Men du klarer den hver gang.

Det lyder da rigtig godt. Går du efter den i 82,5 eller 75 klassen? Skal lige siges at den i 82,5 nok bliver svær, da Ali lige har lavet en 4er på 160, og nok banker rekorden en tand i vejret. :|

Tak, ja de fleste i Nordland er i 20'erne nu. De gamle koryfæer er der dog stadigvæk. Og så et par knejte på 16-17 år, hvor den ene squatter 300!
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Dødløft: 215.00

Fistandantilus skrev:
Per skrev:

Jaja, jeg driller bare. :wink:
Men du klarer den hver gang.

Det lyder da rigtig godt. Går du efter den i 82,5 eller 75 klassen? Skal lige siges at den i 82,5 nok bliver svær, da Ali lige har lavet en 4er på 160, og nok banker rekorden en tand i vejret. :|

Tak, ja de fleste i Nordland er i 20'erne nu. De gamle koryfæer er der dog stadigvæk. Og så et par knejte på 16-17 år, hvor den ene squatter 300!

Det lyder da som om det kører for jer i Nordland. Det er altid fedt når der er god stemning.

Jeg har slet ikke overvejet noget med at stille op endnu andet end at det skal være raw hvis det er. Tror jeg tidligere har fokuseret alt for meget på udstyr og stævner - og glemt at grunden til at jeg træner rent faktisk er fordi jeg godt kan lide at træne. Så derfor gider jeg ikke tænke på så meget andet end træning det næste lange stykke tid.

Styrkeliste

Per skrev:Det lyder da som om det kører for jer i Nordland. Det er altid fedt når der er god stemning.

Jeg har slet ikke overvejet noget med at stille op endnu andet end at det skal være raw hvis det er. Tror jeg tidligere har fokuseret alt for meget på udstyr og stævner - og glemt at grunden til at jeg træner rent faktisk er fordi jeg godt kan lide at træne. Så derfor gider jeg ikke tænke på så meget andet end træning det næste lange stykke tid.

Når du kun træner det du kan lide, så bænker du jo dig i stykker 5-7 gange om ugen :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Ingen logbog

Tind skrev:
Per skrev:Det lyder da som om det kører for jer i Nordland. Det er altid fedt når der er god stemning.

Når du kun træner det du kan lide, så bænker du jo dig i stykker 5-7 gange om ugen :D

Yes sir :D
...og jeg har bestemt tænkt mig at komme i god bænkform igen - men al den tid jeg tidligere har brugt på udstyr bliver smidt over på andre øvelser og cardio nu.

Styrkeliste

Dagens Træning:

Front squat:
10*50kg
5*60kg
2*5*70kg
2*5*60kg
10*50kg
Gik egentlig ok. Styrken er stadigvæk ret dårlig men det gør ikke ondt i knæet. Tror front squat er vejen frem.

DB Curls:
10*16kg
10*18kg
3*10*20kg

Cardio:

Lidt kortere dag - men er også lidt træt i kroppen så det var måske meget godt.

Styrkeliste

Dagens Træning:

DE Bænkpres:
3*10*60kg
5*5*100kg
Fin fart og overskud. Lidt underlig bænk - men sådan er det jo i fitnessworld.

Incline DB Press:
10*30kg
2*10*36kg

Cardio:
Stepmaskine: 45 min og ca 550 kcal. Passede lige på anden halvleg af åbningskampen :)

Efter to værste lortedage på jobbet nogensinde tog jeg afsted selvom lysten slet ikke var til det - fik tankerne lidt væk så det var nok en god ide jeg gjorde det.

Styrkeliste

Træning Lørdag:

ca 1 time med disko lir - skulder, bagskulder, biceps, mave.

+ ½ time på løbebånd.

Jeg har været en tur i Tyskland weekenden over men det lykkedes mig at få smidt en diskotur ind i programmet.

Styrkeliste

Dagens Træning:

Bænkpres:
3*10*50kg
5*90kg
3*5*100kg
Meget stille og roligt.

Front squat:
3*10*50kg

+ 5 sæt mave.

Cardio:

Har en anelse inflammation ved hæftningerne af brystmusklen - så ingen eksplosivitet men bare lidt halvlet for at få lidt blodgennemstrømning. Var også lidt ramt i benene efter løbetur i weekenden - er slet ikke vandt til at løbe - så det blev helt let front squat.

Alt i alt en ret tam omgang men fik da kørt cardio.

Styrkeliste

Dagens Træning:
Rundt om søerne + lidt ekstra i super solskin. I alt ca 8 km på ca 1½ time.

Imorgen står den på vægte igen.

Styrkeliste

Dagens Træning:

Bænkpres:
3*10*50kg
3*5*90kg
Meget stille og roligt - uden eksplosivitet for højre skulder brokker sig stadigvæk lidt.

Lateral Raise:
10*14kg
3*10*16kg

DB Row:
5*10*36kg

Rear Lateral Raise:
5*10*14kg

DB Curl:
10*14kg
10*18kg
10*20kg
10*22kg
10*20kg
10*18kg
10*16kg
10*14kg

Cardio:

Forsøger at holde igen med vægtene og har besluttet mig for ikke at smide mere end 75-80% på i nogen øvelser før jeg starter i et ordentligt center - det duer bare ikke at blive skadet bare fordi det er crap udstyr jeg træner med.

Kropsvægten irriterer mig meget - jeg har ikke tabt mig i 2 uger selvom jeg har haft meget fokus på både kost og cardio. Jeg må bare skære noget mere i kalorieindtaget for den vægt skal fandme ned.

Styrkeliste

Dagens Træning:

Front squat:
10*50kg
5*60kg
5*70kg
2*80kg
5*70kg
5*60kg
10*50kg
Gik egentlig ok - mærkede ikke det store til knæet.

GMs:
3*10*50kg
Det er godt nok længe siden sidst - tror den skal til at være en fast del af programmet igen.

+ 5 set mave.

Cardio:

Jeg glæder mig godt nok til weekend nu.

Styrkeliste