Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1415
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Lysten væk

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Må siges at jeg totalt har mistet motivationen til at træne. Først prøvede jeg alle de ting jeg selv kunne komme i tanke om, som jeg troede kunne motiverer mig. Og bagefter tog jeg et kig i alle trådene om motivation, men jeg har stadig ikke lyst :(
Så nu tager jeg en periode uden træning, og jeg håber at lysten vender tilbage og pausen bliver kort.
Håber ikke den bliver over 2 uger. Heller ikke 1 uge.
Men det er ikke noget problem at spise ordentligt mens jeg ikke træner, så det gør jeg selvfølgelig.
Jeg ville bare høre om nogen herinde havde erfaring med, i hvor høj grad muskelmassen svinder på ca. 14 dage eller måske 7.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

http://www.youtube.com/user/ZhasniEpic

Synes de videoer er fede og personligt giver de mig mega meget motivation :king:
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Kostplan: Ingen kostplan

Bare tænk på hvor svag og lille man bliver hvis man ikke træner :lol:

Tror det går værst over styrken at holde pause. Sådan er det hvertfald med mig.
Brugeravatar

Ebbi-ztar skrev:http://www.youtube.com/user/ZhasniEpic

Synes de videoer er fede og personligt giver de mig mega meget motivation :king:

Lydsporet burde motivere mig, men gør det ikke, og det tror jeg skyldes flere (personlige) ting lige for tiden. Jeg bliver ikke motiveret af de store freakshows. De ligger langt fra min virkelighed og mine mål. (Jeg har intet imod dig Ebbi, interesserer mig bare ikke for prof bodybuilding :) )

Det jeg bare godt kunne tænke mig at høre lidt om, er hvad folk har oplevet ske både styrke og masse mæssigt ved en længere pause.

Billede
.
Falling is not defeat, not getting up is!

Geografisk sted: Kebabenhavn

Logbog: Ingen logbog

løft nu bare de vægte ikkå..
ikk så meget pjat!!! [-X

ej... ta en uges fri og se hvad du har lyst til. det sker der ikke det helt store ved.

4 Ways to Breathe Life into your Dying Workout
1. Switch Your Workout Style - Lack of variety in a workout quickly leads to boredom. Working out is just like any other aspect of life. If we get bored we quickly lose interest and sleep walk through the workout as a result. It's just like having a job. If you go to work every single day and do the same thing every SINGLE day you quickly lose interest in what's going on. There are so many types of workout styles available. Search on Superset, German Volume, Pyramid, Cable, Dumbbell, Circuit, Straight Set, Total Body Complexes, or Push/Pull and you'll see just what I mean.
2. Increase Weight 10-15% On Each Exercise - One of my favorite ways to kick start a workout is to add 10-15% of my normal resistance to an exercise. If nothing else it gets your attention. All too often we get attached to the amount of weight and reps we're accustomed to doing. 3 things happen here: - Comfort - Lack of Growth - Boredom All of which are terrible for the drive and excitement needed to keep a dynamic workout in tact. Adding more weight also allows you to refocus on what is going on. You are forced to focus and push yourself to get that weight off your chest!
3. Add The Element Of Surprise To Your Music Selection - While the iPod is great for your workout it can also be a curse. Last month I listened to the same 3 play lists for 6 days a week. Needless to say I got bored... really, really, really bored. Mixing up the music is a great way to get you rejuvenated and provide that extra spark. When your music gets style try this: - Set the player to random - Switch musical genres (rap to rock, rock to rap, house to heavy metal, etc) - Find some old music you haven't used in a while Music is a powerful motivator in the gym. Use it to your advantage.
4. Perform Challenging Exercises - Some of the equipment in the gym can get very lonely. The Dip/Pullup stands, hack squat machine, Olympic bars (deadlifts, squats, overhead press), and plyometric boxes (explosive jumping) are all woefully lonely. Befriend them. Crank out some pullups, do a deadlift or 2, stack up some plyometric boxes and perform a set of jumps. These exercises are the most rewarding in the gym. On top of that there is NEVER a long line of people climbing over each other to do pullups. These exercises are the most challenging but they are also the most rewarding.

When you are short of motivation
When the motivational pool runs shallow the excuses not to exercise start to amass and take priority, so what do you do?

1) Look at your journal and re-read the reasons for why you started to work out in the first place. Did you accomplish some of your goals? Do they need to be more realistic?

2) We all go through stressful situations in our life - remember one of the best stress relievers is working out.

3) Sometimes a simple thing like a buying new workout outfit will do wonders.

4) Make friends at the gym. Your gym should be a place where you feel comfortable, a place where you have someone to say hello to - and trust me, your hard work and dedication will pay off. Fellow workout-er's are quick to realize and pay compliments.

5) Find a workout partner that can help keep you motivated. When you may be low in motivation your partner may be high and vice versa. Also you now have an additional commitment to go to the gym. It wouldn't be fair to leave your partner hanging, would it?

6) Take a week off. Sometimes a simple re-charge of the batteries will do wonders! If you do decide to take the week off then do exactly that! Don't let the guilt of not hitting the weights pull you back into the gym early. By the time the week passes your motivational pool will probably be overflowing.

7) Get your hands on a fitness related magazine. I constantly find gallons of motivation by looking at the magazines.

8) You are not alone. We have all been there...burnt out, fed up, tired, hurt, or what ever you want to call it. There are hundreds of obstacles and set backs that lie in the wait. Keep your chin up and stay the course - you will be successful!

9) Find a role model - someone who you may be able to communicate with via e-mail or written correspondence. There are many wonderful athletes out there that fully understand what you want to accomplish and just how difficult it can be.

10) Read 1-9 again!

Tjek også linket i min signatur ud - det motiverer mig HVER gang jeg læser det.

Og dette: http://www.t-nation.com/free_online_art ... atomic_dog
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 8.00
- Squat: 8.00
- Dødløft: 8.00

Visible Ghost skrev:
Ebbi-ztar skrev:http://www.youtube.com/user/ZhasniEpic

Lydsporet burde motivere mig, men gør det ikke, og det tror jeg skyldes flere (personlige) ting lige for tiden. Jeg bliver ikke motiveret af de store freakshows. De ligger langt fra min virkelighed og mine mål. (Jeg har intet imod dig Ebbi, interesserer mig bare ikke for prof bodybuilding :) )

Det jeg bare godt kunne tænke mig at høre lidt om, er hvad folk har oplevet ske både styrke og masse mæssigt ved en længere pause.

Det skal skam heller ikke mig, alle disse professionelle bodybuildere, men at høre lydsporene og se folk der virkelig giver den alt hvad den kan trække når de træner, er for mig motiverende :)
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Nogengange oplever jeg det også, men så tager jeg bare og minimerer bentræningen som alle jo ved er den kedeligste og maksimerer disko-øvelserne som jo både er de sjoveste og vigtigste øvelser, i en stund tid. Også er det jo i sidste win-win indtil man får motivationen tilbage
Nubretpumper
Brugeravatar

http://www.tmuscle.com/portal_includes/ ... 136tc.html
Super fedt :D
Dog på engelsk, men virkelig kvalitet!

Du kommer ikke til at kunne se nogen nævneværdig forskel på din fysik efter 2 ugers pause. Bare sørg for at ligge dig omkring dit ligevægtsindtag.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Motivationstråden på BB.com

Masser af good stuff. Videoer, musik, citater osv.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:Motivationstråden på BB.com

Masser af good stuff. Videoer, musik, citater osv.

tak for tippet og skal da helt sikkert udnytte :dance:

Reputation point: 5

Ajn3b skrev:Tjek også linket i min signatur ud - det motiverer mig HVER gang jeg læser det.

Lækker læsning, også især det fra din signatur. Den var fed :D

Har også på fornemmelsen at lysten kommer hurtigt igen. Har prøvet det før, og grundende til hvorfor man træner, begynder hurtigt at gå rigtigt op for en igen. Lige nu har jeg det bare sådan, at jeg magter bare ikke at gå ned og løfte!
Har også været ualmindelig træt på det sidste pga nogle søvnproblemer, men nu har jeg da fået nogle piller som skulle hjælpe. Så tror også kritisk mangel på søvn gennem længere tid kan være skyld i ingen motivation.
Tror flere af tingene i dit indlæg kan være guld for mig, Ajn3b. Det ser også ud til at jeg starter i nyt center inden længe, det kan måske også gøre en forskel.

Nu er det ikke for at være fræk ghost, men tror ikke du kan mærke du ikke træner i 14 dage når du ikke har mere masse i forvejen..

Personligt har jeg ofte holdt en 7 dages pause, uden at miste masse eller styrke... Man mister sin pump, men den er der jo igen efter 1 træning :)
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

Visible Ghost skrev:
Ajn3b skrev:Tjek også linket i min signatur ud - det motiverer mig HVER gang jeg læser det.

Lækker læsning, også især det fra din signatur. Den var fed :D

Har også på fornemmelsen at lysten kommer hurtigt igen. Har prøvet det før, og grundende til hvorfor man træner, begynder hurtigt at gå rigtigt op for en igen. Lige nu har jeg det bare sådan, at jeg magter bare ikke at gå ned og løfte!
Har også været ualmindelig træt på det sidste pga nogle søvnproblemer, men nu har jeg da fået nogle piller som skulle hjælpe. Så tror også kritisk mangel på søvn gennem længere tid kan være skyld i ingen motivation.
Tror flere af tingene i dit indlæg kan være guld for mig, Ajn3b. Det ser også ud til at jeg starter i nyt center inden længe, det kan måske også gøre en forskel.

Glad for at kunne hjælpe ;)

Det sker også for mig nogen gange at jeg mister motivationen, men heldigvis brænder jeg så meget for det, at der ikke skal meget til for at få mig op på hesten igen :)
Det som hjælper mig mest i de perioder, er bl.a. Henry Rollins teksten - men primært hjælper det mig en hel del at smække en masse fede nye numre på min mp3'er, til at høre under træningen.

Og se at få lavet lidt PR's henne i centret, det giver også et stort motivationsboost :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 8.00
- Squat: 8.00
- Dødløft: 8.00

Lysten er tilbage igen...allerede! :D

Har efterhånden fundet ud af at fullbody tager for hårdt på mig ift min sygdom (kronisk lidelse).
Der er for mange krævende compound øvelser samlet i et pas og så failer min træning hurtigt.
Så nu har jeg lavet et split og forsøgt at få flere mindre takserende øvelser og iso-øvelser ind, også for at holde på glæden ved træningen. Det er jo ikke sjovt at gå hjem fra en halvfærdig træning stortset hver gang (som ved fullbody).
Kunne godt finde på at ligge en enkelt øvelse mere på hver dag. bl.a. nogle Calf Raises på en Ryg/Bryst dag, og Lateral Raises på en Lowerbody dag, for at bumpe frekvensen lidt op.

Dag 1 (Upper body press/pull)
Dumbbell bench press (tung)
Overhead machine press (let)
Pullups (tung)
Seated cable row (let)
Decline crunch (let)

Dag 2 (Lower body & arms)
Squat (tung)
Lying leg curl (tung)
Seated calf extension (let)
Dumbbell curl (let)
6x10 Pushdown (drop sæt)

Dag 4 (Upper body press/pull)
Peck deck fly (let)
Seated db overhead press (tung)
Straight-arm pulldown (let)
Bent over row (tung)
Russian twist (let)

Dag 5 (Lower body & arms)
Romanian deadlift (let)
Leg extension (let)
Standing calf raise (let)
Tate press (let)
6x10 Cable curl (drop sæt)

Dag 6: Hvile
Dag 7: Hvile

Volumen progression for Tunge/Lette øvelser (totale reps per øvelse)
Uge 1: 25/36
Uge 2: 25/36
Uge 3: 30/45
Uge 4: 30/45
Uge 5: 35/50
Uge 6: 35/50

Visible Ghost skrev:Lysten er tilbage igen...allerede! :D

du havde jo bare lige brug for en skulder at græde lidt på! :dance:

Har spørgsmål :oops:

Jeg kan ikke mærke mit bryst arbejde specielt meget i bænkpres med dumbbells.
Har overvejet om jeg skal lave flyes først som pre-fatigue. Og hvis jeg gør det er det så fint at køre til failure eller ej? Har ikke kørt særlig meget iso-øvelser til større muskler før og ved ikke i hvor stor grad styrken er svækket bagefter.

Visible Ghost skrev:Har spørgsmål :oops:

Har overvejet om jeg skal lave flyes først som pre-fatigue. Og hvis jeg gør det er det så fint at køre til failure eller ej? Har ikke kørt særlig meget iso-øvelser til større muskler før og ved ikke i hvor stor grad styrken er svækket bagefter.

Du behøver ikke kunne mærke dine muskler arbejde for rent faktisk at få dem til det. :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Kromann skrev:
Visible Ghost skrev:Har spørgsmål :oops:

Du behøver ikke kunne mærke dine muskler arbejde for rent faktisk at få dem til det. :)

Det har jeg hørt om :wink:
Tænkte bare på om det ville give et bedre resultat, altså stimulere pec bedre på den måde.

Det er et spørgsmål om at gøre det til vane frem for noget man har lyst til. Hvis du hver gang du skal afsted, skal spørge dig selv om du har lyst er det nemt at miste lysten igen. Hvis det er en vane bliver det bare noget man gør fordi, det skal man jo, ligesom man skal børste tænder og gå i bad.

Tror det er Mussetrussen der har skrevet noget i den still, i sin fremragende log.

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Hvis du ikke har lyst til at løfte vægte et stykke tid, så lad dog være, og lav noget du har lyst til i stedet... Hvis du så en dag for motivation og lyst tilbage, så findes der (vel nok) stadig fitness centre du kan tage ned i og løfte :)

Verden går ikke under, bare fordi du ikke har den samme muskelmasse mere - hellere veje 50kg og være glad, end at veje 95kg og være neder, fordi man egentlig ikke har lyst til at bruge tiden på det man gør - at løfte vægte..
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00