Jeg har tendens til åreknuder i benene og min læge siger jeg skal forebygge dem bedst muligt.
Der står flere steder at squat og dødløft medfører forhøjet tryk i benene, som kan forværre åreknuderne.
Selvom jeg bruger kompressionsstrømper og hele lortet bliver åreknuderne værre. En fysioterapeut sagde jeg skulle holde en pause fra sådan noget som squat og dødløft, og se om det ville hjælpe
. Hvis det hjælper skal jeg måske holde mig fra dem forevigt
Det er noget lort for jeg synes lige jeg var kommet så godt i gang med dem og blevet så glad for de såkaldte "bedste øvelser".
Ved godt der ikke er nogen perfekte alternativer for kongeøvelserne. Men jeg vil nu lige spørge om hjælp til det bedste alternativ.
Tænker at squat og dødløft må blive skiftet ud med Benpres, leg curls og hyperextensions.
Og der er det vel bedre med de maskiner, hvor man loader dem med vægtskiver end de andre kabelmaskiner, tænker jeg.
Hyperextensions er bare så ussel i forhold til dødløft for lænden. Men jeg har så heldigvis bent-over row og cable row, selvom det stadig ikke er det samme
Vil i også mene det er den eneste løsning?
Og hvor meget tænker i at mit overordnede trænings udbytte vil blive formindsket? Ved godt man ikke kan sige det men bare jeres personlige gæt. Jeg skyder selv på en 20 procent
På forhånd tak for jeres mening