Bruger login







Ugen der gik, uge 37, 2019
Afslutning på Mr. Olympia 2019

Tilbudsguide, uge 38, 2019
Vindruer og kylling!

Tilbudsguide, uge 37, 2019
Bacon og Juice!

Ugen der gik, uge 35, 2019
RIP Franco!


Statistik

Vi har 55966 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er MarioEssed

Vores medlemmer har i alt skrevet 2029774 indlæg i 86918 emner

8 nye indlæg i dag


Online
I alt: 455
Medlemmer: 10
Skjulte: 1
Gæster: 444

Følg bodybuilding.dk på

Madpakke -> arbejde

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg drikker protein/kolestrom/glutemin/kreatin mix hver morgen og aften, får yoghurt med havregryn som drys til morgenmad.. Og så laver damen noget godt og sundt mad til aftensmad! Så det er jo dejligt, men hvad kan man spise som er godt/sundt til 8timers arbejdsdag som vvs´er, dvs at nogen dage skal maden indtages i firmabil, hvilket sætter lidt begrænsninger! Det skal helst være sundt, gerne have højt protein indhold + smage bare lidt godt så man ikke kør træt i det med det samme!! Nogen bud / erfaringer?
Er ved at køre død i rugbrød, ved heller ikke om det er det optimale at få!?
George Turner 10x10
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 27. feb 2007, 20:42
Geografisk sted: Herning
 
Træner her: Fitness world Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sandwich kan varieres i det uendelige.

Lige for tiden plejer jeg at bruge kohberg herkules/boller med hvid hvede med pesto/karrydressing/smøreost, salat/tomat/agurk, kylling/filet/roastbeef i talløse forskellige former. Tager 10 min at lave til hele dagen, hvis man har snittet salaten i forvejen (holder en uge i en tæt boks i køleskabet).

Bare vær kreativ!
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Pude skrev:Jeg drikker protein/kolestrom/glutemin/kreatin mix hver morgen og aften, får yoghurt med havregryn som drys til morgenmad.. Og så laver damen noget godt og sundt mad til aftensmad! Så det er jo dejligt, men hvad kan man spise som er godt/sundt til 8timers arbejdsdag som vvs´er, dvs at nogen dage skal maden indtages i firmabil, hvilket sætter lidt begrænsninger! Det skal helst være sundt, gerne have højt protein indhold + smage bare lidt godt så man ikke kør træt i det med det samme!! Nogen bud / erfaringer?
Er ved at køre død i rugbrød, ved heller ikke om det er det optimale at få!?


En ciabatta bolle med kyllingfilet, kalkunbacon, salat etc.
Pasta, kylling kan også godt spises koldt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pastasalat med kylling.
God protein og kulhydrat kilde. Lidt bøvlet at snitte salat, ellers let at lave. Du kan evt forstege en masse kylling, og så fryse det. Så er det let at tage op.

Du kan så bytte lidt runde på pasta/ris, salta/grøntsager og kylling/tun. Alle ting smager godt sammen. Spis evt et par fiskepiller til, da måltidet er meget fedtfattigt.

Et par stykker frugt er så godt i løbet af eftermiddagen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kunne godt være jeg skulle få damen til at hjælpe mig med nogen sandwich! De lyder mere spændene end noget rugbrød... Og så evt en tunsalat el. lign et par gange om ugen =D> Men hvad for noget brød skal man bruge... har hørt flere steder at man skal holde sig fra hvidt brød... gælder det også ciabatta, div fra kohberg osv?
George Turner 10x10
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 27. feb 2007, 20:42
Geografisk sted: Herning
 
Træner her: Fitness world Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kig på indholdet af fiber, det er mere eller mindre det det drejer sig om. Rugbrød plejer at have en 8%, så det er om at finde noget hvidt brød med deroppe af, hvad der ikke er umuligt (f.eks. dem på hvid hvede). Ellers kan du jo få deciderede rugbrødsboller.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Okay, så hvis fiberindholdet er ok, så er det godt nok?! Det må jeg prøve så, tak :lol:
George Turner 10x10
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 27. feb 2007, 20:42
Geografisk sted: Herning
 
Træner her: Fitness world Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har også rugbrød med på madpakken hver dag, og er super træt af det.

Det er bare sådan, at jeg i øjeblikket cutter, og derfor måler min vægt og fedt% en gang om ugen, for at sikre mig, at jeg taber de 500g.

Jeg har tidligere oplevet, at jeg ophober en del vand, når jeg spiser franskbrød o.l., og det ødelægger jo lidt det med vægtmålingen.

Mit spørgsmål er, ophober man mindre / ingen vand, hvis brødet har et relativt højt indhold af fibre?

Jeg ophober ikke vand, når jeg spiser rugbrød.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13. feb 2007, 23:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rasmusDOH skrev:Jeg har også rugbrød med på madpakken hver dag, og er super træt af det.

Det er bare sådan, at jeg i øjeblikket cutter, og derfor måler min vægt og fedt% en gang om ugen, for at sikre mig, at jeg taber de 500g.

Jeg har tidligere oplevet, at jeg ophober en del vand, når jeg spiser franskbrød o.l., og det ødelægger jo lidt det med vægtmålingen.

Mit spørgsmål er, ophober man mindre / ingen vand, hvis brødet har et relativt højt indhold af fibre?

Jeg ophober ikke vand, når jeg spiser rugbrød.


Det er dårlig stil at oprette et spørgsmål om noget helt andet i en eksisterende tråd :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gozo skrev:
Det er dårlig stil at oprette et spørgsmål om noget helt andet i en eksisterende tråd :)


Det er jo ikke noget helt andet. Det er jo præcis samme problem jeg har, jeg spørger bare ind til om fiber% har noget med at ophobe væske at gøre.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13. feb 2007, 23:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



imo er det håndværkere der har de bedste mulighedder for at få god mnad hver dag til frokost (er selv håndværker. man styre selv sine pauser (begrænset) og kan rykke dem ½ time hvis man ikke er sulten.

mulighedderne er uendligig mange:

kolde ris m. karry og kylling stykker. kog lidt ris, smid lidt olie på en pande, steg kødet kom karry på og vend risene sammen med kødet på den varme pande i 5min. smid skidtet i en plast bøtte og tag det med på arbejde :P ris kan skiftes ud med pasta eller røntsager og købet kan varrieres efer hvad man har lkyst til.

grov bolle: lun den på en rister, smør den med lidt miraclewip, kom lidt salat i og ½ dåse tun eller andet pållæg som æg, skine, hanburryg osv.

lette og simple retter lige til madpakken.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4896
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster