Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1499
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

mælk og bumser

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg ved godt emnet har været oppe nogle gange, men jeg er blevet lidt forvirret så smækker lige en ny tråd op. Jeg er sidste år været hårdt ramt af acne, og jeg ved at det er bevist at mælk og mejeriprodukter kan give uren hud. Jeg er under bulk begyndt at drikke meget mælk, og er derfor lidt bange for at min acne skal begynde at komme frem igen. Jeg ville derfor hører om der er nogen der ved hvad det er præcist i mælk der giver uren. Er det fx lactosen eller proteinerne?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ja, laktose giver uren hud.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50

Tak! :)

Hvor gammel er du?

Reputation point: 0

Hej OP
Min hudlæge har fortalt mig at der ikke er bevis for at mælk giver akne. Der skulle efter sigende være en undersøgelse lavet i USA der viser at amerikanske teenage piger kan få akne af at drikke amerikansk mælk, som tilsyndeladende indeholder hormoner der ikke findes i dansk mælk. Hans påstand er, at det er disse hormoner, og ikke mælken der fører til akne. Som følge heraf er det i orden at man drikker dansk (og sikkert også tysk) mælk.

Er det din egen hudlæge der har fortalt dig at mælk giver akne? Jeg spørger af ren nysgerrighed, da min egen har slået fast at når det kommer til mad og akne, er det eneste man er nogenlunde sikker på, er at man skal undgå for meget mad der ligger højt på det glykæmiske indeks.

Mælk ligger lavt på dette indeks, så du behøver ikke bekymre dig, hvis min hudlæge altså har ret.

mvh
Søren

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har også altid døjet, med uren hud. jeg var ved hudlæge for 1½år siden ca, hvor jeg fik af vide, at det er mælk/mejeri produkter som primært er grunden. Dette gælder dog ikke for alle, skal det siges. Det er hvis kroppen danner mere "kan ikke huske hvad" end normalt, så får man bumser, af mejeri produkterne.
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (2)

Jimster skrev:...Det er hvis kroppen danner mere "kan ikke huske hvad" end normalt, så får man bumser, af mejeri produkterne.

Det lyder meget interessant, er der eventuelt andre der kan hjælpe med at opklare hvad det præcist er Jimster refererer til? Jeg vil gerne høre hvad min egen hudlæge mener om dette.

Søren

Dikal skrev:Hvor gammel er du?

jeg er 17 år
Soeren skrev:Hej OP
Min hudlæge har fortalt mig at der ikke er bevis for at mælk giver akne. Der skulle efter sigende være en undersøgelse lavet i USA der viser at amerikanske teenage piger kan få akne af at drikke amerikansk mælk, som tilsyndeladende indeholder hormoner der ikke findes i dansk mælk. Hans påstand er, at det er disse hormoner, og ikke mælken der fører til akne. Som følge heraf er det i orden at man drikker dansk (og sikkert også tysk) mælk.

Er det din egen hudlæge der har fortalt dig at mælk giver akne? Jeg spørger af ren nysgerrighed, da min egen har slået fast at når det kommer til mad og akne, er det eneste man er nogenlunde sikker på, er at man skal undgå for meget mad der ligger højt på det glykæmiske indeks.

Mælk ligger lavt på dette indeks, så du behøver ikke bekymre dig, hvis min hudlæge altså har ret.

mvh
Søren

Jeg så at program fra england omkring bumser, hvor de fortalte at det var bevist at mejeri produkter især mælk, kunne give uren hud. Det er ikke noget min hudlæge har fortalt mig.

Kan du fortælle mig hvad det glymæsiske indeks er? :)

Jeg er 22 år og jeg har altid haft problemer med bumser på ryggen. Droppede protein pulveret for 4-5 uger siden og min ryg har aldrig været pænere. Da der er lactose i protein pulver kan jeg forestille mig at det har noget at sige. Self gælder dette nok ikke for alle men for mig gjorde det en forskel.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00

Glykæmisk indeks beskriver hvordan mad påvirker blodsukkeret. Mad med et lavt indeks giver et stabilt blodsukkerniveau, mens mad med et højt indeks fører til en hurtigt stigning i blodsukkeret, efterfulgt af et drastisk fald til under niveauet fra før maden blev indtaget.

Fra wiki:
- Lavt, mindre end 55, giver stabilt blodsukkerniveau.
- Middel, mellem 56 og 69, giver varieret blodsukkerniveau.
- Højt, over 70, giver hurtigt stigende blodsukkerniveau med hurtigt fald til under tidligere
niveau (kan opleves som træthed eller sløvhed).

Liste med udvalgte fødevarer og deres indeks :
http://www.lavidaverde.dk/glykaemiskindeks.html

Det er jo puberteten der gør det. Det topper i 19-20 års alderen, og falder somregel derefter.

Dikal skrev:Det er jo puberteten der gør det. Det topper i 19-20 års alderen, og falder somregel derefter.

Forkert. Akne er ikke bare en sygdom der rammer unge i puberteten, og det er absolut ikke noget man bare skal leve med.

Jeg synes helt sikkert at mælk har en negativ virkning, i forhold til uren hud. Men derfor er det stadig vigtigt at man får mejeriprodukter, ikke alene for det nemt tilgængelige protein, men også for at få sit calcium. Jeg har skiftet mælken i min shake ud med vand, det smager ikke så godt, men det har været nok ændring til at mine bumser er faldet kraftigt i deres antal.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Siger heller ikke at det bare er noget man skal leve med! Gode cremer kan gøre meget for at holde det nede. Exuviance blev jeg anbefalet at bruge af en kosmetolog, og det virker, dog er det pisse dyrt.

Nielsen_ skrev:Jeg synes helt sikkert at mælk har en negativ virkning, i forhold til uren hud. Men derfor er det stadig vigtigt at man får mejeriprodukter, ikke alene for det nemt tilgængelige protein, men også for at få sit calcium. Jeg har skiftet mælken i min shake ud med vand, det smager ikke så godt, men det har været nok ændring til at mine bumser er faldet kraftigt i deres antal.

Ja uh, hvordan skulle man dog overleve uden mejeriprodukter. Det er jo ikke fordi stortset alle sorte er laktose intolerante.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster