Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1344
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

Mælk/vand

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu er general konsensus at man helst skal indtage en god sjat vand om dagen som BB, men er mælk ligeså godt? (hvis vi antager at det passer ind i ens macros)

Personligt er jeg lige pt. lidt bekymret for at jeg kommer til at udvikle strækmærker snart da jeg bulker og æder som et svin, derfor havde jeg læst at man kunne undgå strækmærker ved at forblive hydreret
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Svend Fipskæg skrev:Nu er general konsensus at man helst skal indtage en god sjat vand om dagen som BB, men er mælk ligeså godt? (hvis vi antager at det passer ind i ens macros)

Personligt er jeg lige pt. lidt bekymret for at jeg kommer til at udvikle strækmærker snart da jeg bulker og æder som et svin, derfor havde jeg læst at man kunne undgå strækmærker ved at forblive hydreret

For det første du skal ikke bulke og æde som et svin, hvorfor ialverden skulle du det. Gravide kvinder udvikler ofte strækmærker gennem deres graviditet, som regel de kvinder der vælger at bruge graviditeten som undskyldning, for at stoppe i hovedet dagen lang.
Der skal et ekstremt højt indtag af føde for at du er i risiko zonen for strækmærker, det du vel ønsker er en ønsker er en øgning af din muskelmasse og ikke øgning af fedt procent.

Sidst men ikke mindst skal du selvfølgelig heller ikke dehydrere din krop, såfremt du når at føle tørst under træning, kan der være et fald i performance på op til 30 procent. Ydermere vil du vel heller ikke ligne en rynket rosin pga manglende indtag af vand.

Reputation point: 0

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

august skrev:

For det første du skal ikke bulke og æde som et svin, hvorfor ialverden skulle du det. Gravide kvinder udvikler ofte strækmærker gennem deres graviditet, som regel de kvinder der vælger at bruge graviditeten som undskyldning, for at stoppe i hovedet dagen lang.
Der skal et ekstremt højt indtag af føde for at du er i risiko zonen for strækmærker, det du vel ønsker er en ønsker er en øgning af din muskelmasse og ikke øgning af fedt procent.

Sidst men ikke mindst skal du selvfølgelig heller ikke dehydrere din krop, såfremt du når at føle tørst under træning, kan der være et fald i performance på op til 30 procent. Ydermere vil du vel heller ikke ligne en rynket rosin pga manglende indtag af vand.

Jeg går på efterskole og kan derfor ikke tælle kalorier (ikke rigtigt), så jeg sørger bare for at jeg spiser nok mad ved at æde en del, for der skal også en del til.

Jeg snakker ikke om en dehydrering, men om at "erstatte" vand med mælk.
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

Svend Fipskæg skrev:
august skrev:

Jeg går på efterskole og kan derfor ikke tælle kalorier (ikke rigtigt), så jeg sørger bare for at jeg spiser nok mad ved at æde en del, for der skal også en del til.

Burde være fint da mælk også hovedsageligt er vand, bare lad være med at drikke over en halv liter hvis du gør det hver dag. Tror vist man får for meget calcium så.

Du skal stadig have en del vand ved siden af mælken.

Logbog: Ingen logbog

Vand burde være tilstrækkeligt.
Jeg har taget 8 kg på siden april, og jeg har ikke et eneste strækmærke, og render altså med en fedtprocent på omkring 10 :)
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Kostplan: Ingen kostplan

Cznielsen skrev:Burde være fint da mælk også hovedsageligt er vand, bare lad være med at drikke over en halv liter hvis du gør det hver dag. Tror vist man får for meget calcium så.

Er det skadeligt at drikke over en halv liter mælk? :o
Drikker selv en liter sødmælk + mælken til havregrynene, hver dag :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Svendborg Motion & Vægttræning
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Cznielsen skrev:
Svend Fipskæg skrev:
august skrev:

Burde være fint da mælk også hovedsageligt er vand, bare lad være med at drikke over en halv liter hvis du gør det hver dag. Tror vist man får for meget calcium så.

Man får på ingen måde for meget calcium ved at drikke over en halv liter mælk hver dag.. Drik endelig mere end det..

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

negax skrev:
Cznielsen skrev:Burde være fint da mælk også hovedsageligt er vand, bare lad være med at drikke over en halv liter hvis du gør det hver dag. Tror vist man får for meget calcium så.

Streg hvad jeg sagde før, det er ikke direkte skadeligt at drikke meget mælk. Dog hvis du får alle dine kalorier fra mælk, skal
du sørge for at du får nok af de vitaminer og mineraler som mælk ikke indeholder, fx Vitamin C, Jern, Fibre osv.

Har hørt om folk (heriblandt min kusine), som fik mælkeintolerance / mælkeallergi af at gå fra en meget mejeriprodukt-høj diæt, til en meget lav / næsten ingen (fx hvis man tager til asien i et år). Er man laktoseintolerant, skal man også undgå mælkeprodukter der ikke er laktose-fri (ikke alle ved de er laktose intolerante).

Logbog: Ingen logbog

Cznielsen skrev:
negax skrev:

Streg hvad jeg sagde før, det er ikke direkte skadeligt at drikke meget mælk. Dog hvis du får alle dine kalorier fra mælk, skal
du sørge for at du får nok af de vitaminer og mineraler som mælk ikke indeholder, fx Vitamin C, Jern, Fibre osv.

Har hørt om folk (heriblandt min kusine), som fik mælkeintolerance / mælkeallergi af at gå fra en meget mejeriprodukt-høj diæt, til en meget lav / næsten ingen (fx hvis man tager til asien i et år). Er man laktoseintolerant, skal man også undgå mælkeprodukter der ikke er laktose-fri (ikke alle ved de er laktose intolerante).

Trist, mælkeallergi må være røv, at havde.. :(
Det heller ikke fordi jeg "Lever" af mælk, supplere med det, for at få de sidste kalorier ;)
Tror maks. jeg for 1,5l/dagen - kan dog huske at jeg tidligere har været oppe på 3+ l/dagen.
Men igen er det udover min kost og ikke en erstatning for et måltid, så tror da jeg for de vitaminer og mineraler jeg har brug for :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Svendborg Motion & Vægttræning
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00