Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1531
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1528

Følg bodybuilding.dk på

Mængden af protein..

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg sad idag og overvejede hvor stort indholdet af protein egentlig er i min, og tilsyneladende også de fleste andres kostplan..

Har jo hørt om "2x ens kropsvægt" reglen, men det virker bare umiddelbart på mig som om de fleste får dobbelt mængder af dette?

Hvis jeg f.eks. vejer 63 kg, burde jeg så ikke skulle have mere end 126g protein.. Men med shake og div. kødpålæg og aftensmad/snacks er jeg jo langt over 200g...?
Selvfølgelig får man ekstra i bulk, men er det ikke lige præcis det reglen er til for..

Jeg blev bare lidt forvirret - måske nogen af jer kan uddybe?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad er det du spørger om?
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Macdoody skrev:Hvad er det du spørger om?

Hvor meget protein han skal have om dagen muligvis?
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Kostplan: Ingen kostplan

WeirdMoose skrev:

Hvor meget protein han skal have om dagen muligvis?

Nå ja okay - jeg kunne bare ikke se noget spørgsmål umiddelbart (:

Men fred, de 2 g/pr kg kropsvægt pr. dag er en tommelfingerregel, så man ikke får for lidt. Det er klart at man vil få en del mere, hvis man ikke vejer så meget og prøver på at tage på! (:
Brugeravatar

Om der overhoved er nogen der følger den regel om 2x ens kropsvægt.. Og om det betyder noget at man f.eks får 300g protein når man nu kun behøver f.eks. 150g..

Ved godt det ikke er meget "slemt" at få for meget protein - selvfølglig i relative mængder :) så ens organer ikke kradser af, men synes nu alligevel det virker som om de fleste fylder rigeligt op..

Det var også kun en lille tanke der lige strejfede mig..

Aha!!

Okay... Cool!

Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det eneste at du kan lagre det overskydende som fedt (pga. kalorie-overskud). Der dog visse ting der muligvis tyder på problemer med nyrene osv. - hvis man i forvejen er disponibel overfor den slags.

Der er dog langt klogere personer at spørge til råds mht. dette end mig. Jeg ville umiddelbart ikke tænke for meget over det. Tror du skal ligge hjernen lidt på køl og bare spise sundt og nok (:
Brugeravatar

fred-t skrev:

Om der overhoved er nogen der følger den regel om 2x ens kropsvægt.. Og om det betyder noget at man f.eks får 300g protein når man nu kun behøver f.eks. 150g..

Ved godt det ikke er meget "slemt" at få for meget protein - selvfølglig i relative mængder :) så ens organer ikke kradser af, men synes nu alligevel det virker som om de fleste fylder rigeligt op..

Det var også kun en lille tanke der lige strejfede mig..

Kroppen har slet ikke brug for så meget protein som vi egentligt fylder os med, den kan sagtens klare sig med langt mindre :)
Vedhæftede filer
The biggest protein myth is that you can only digest 30 grams of protein at one time.docx
(11.31 KiB) Downloadet 109 gange
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Jeg vejer pt 72 kg, dvs jeg egentlig kun har brug for 144 g prot pr. dag.
Jeg bulker sgu igennem og før mellem 260-280 g prot pr dag dvs mere en 100 g mere end det anbefalede. Overvejde også noget tid og det var skadeligt, men fandt så frem til at der skulle noget større mængder til før det var skadeligt. Jeg får nok 3,5-4 g protein pr kg legemsvægt.
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Macdoody skrev:Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det eneste at du kan lagre det overskydende som fedt (pga. kalorie-overskud). Der dog visse ting der muligvis tyder på problemer med nyrene osv. - hvis man i forvejen er disponibel overfor den slags.

Der er dog langt klogere personer at spørge til råds mht. dette end mig. Jeg ville umiddelbart ikke tænke for meget over det. Tror du skal ligge hjernen lidt på køl og bare spise sundt og nok (:

Hehe.. Ja, det jeg klar over, og jo - nyren er en af de organer som rammes (og det gør den hos de fleste - det bare et spørgsmål om tid, og vel og mærke hvis man ikke spiser varieret kost)..
Flere af mine undervisere på Uni er strenge fortalere for at man ikke skal have for meget protein, så har haft en del diskussioner med dem omkring det! Desvære er det jo dem som er professorer i skidtet :)

Min hjerne er desvære allerede alt for meget på køl... :D men du har ret!!!

Xiva: Det ved jeg , men som Macdoody siger - oplagres det overskydende højest sandsynlig bare som fedt (ved kalorie overskud)... Ved ikke hvad jeg skal tro, der er så mange teorier..

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster