Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

justthebest skrev:Hvad vil du opnå med din træning?

flamingopikken skrev:Ømhed efter træning (DOMS) er ikke en indikator for hvor hård træningen er, eller om du vokser. Det er et spørgsmål om konditionering/tilvænning.

a34 skrev:flamingopikken skrev:Ømhed efter træning (DOMS) er ikke en indikator for hvor hård træningen er, eller om du vokser. Det er et spørgsmål om konditionering/tilvænning.
Ja, men jeg syntes det var meget hurtigt, at vænne sig til vægtløftningen.
Men tak for svaret!

Ruddi skrev:Problemet er at instruktøren i fitness centre har regler at følge, det er en form for sikkerhed hvis en eller anden går hen og træner på en forkert måde og kommer til skade.
Det er derfor at man som begynder får et program skabt til toning af musklerne med den der maskine øvelse og den der anden en.

Ruddi skrev:a34 skrev:flamingopikken skrev:Ømhed efter træning (DOMS) er ikke en indikator for hvor hård træningen er, eller om du vokser. Det er et spørgsmål om konditionering/tilvænning.
Ja, men jeg syntes det var meget hurtigt, at vænne sig til vægtløftningen.
Men tak for svaret!
Problemet er at instruktøren i fitness centre har regler at følge, det er en form for sikkerhed hvis en eller anden går hen og træner på en forkert måde og kommer til skade.
Det er derfor at man som begynder får et program skabt til toning af musklerne med den der maskine øvelse og den der anden en.
Du får mere ud af at træne med fri vægt når du har sat dig ind i teknikkerne, det er en videnskab for sig selv og kræver en del søgen efter viden.

Erik-Schramm skrev:Satme et vattet program, det da klart du ik bliver øm af det.
Men hvis du ik er øm efter en ben træning, så har du ik gjort det hårdt nok!
Så vil jeg skide på alt jeres hokus pokus.

Erik-Schramm skrev:Flamingo der kommer med smarte ting.

Erik-Schramm skrev:En ting er alt det hokus pokus i læser på nettet, en anden ting er personlig erfaring.

Erik-Schramm skrev:En ting er alt det hokus pokus i læser på nettet, en anden ting er personlig erfaring.

Erik-Schramm skrev:Mener ved tung ben træning skal du være øm dagen efter, ellers var det ikke tungt nok.
bare fordi jeg ikke har skrevet meget herinde kan jeg sagtens ha meget viden?

Erik-Schramm skrev:Det jeg mener i denne tråd er at hans program er alt for sløvt, jeg vil mene han ikke får nok ud af det.

Erik-Schramm skrev:Der skal squat til i et ben program!

Erik-Schramm skrev:Satme et vattet program, det da klart du ik bliver øm af det.

A Menace To Chicken skrev:a34 er måske ikke verdensmester i debat og kommunikation, men han har en pointe. Programmet ser uden tvivl lidt fesent ud.
TS, hvis jeg var dig ville jeg sammensætte et tungt og funktionelt fullbodyprogram - baseret på basisøvelser med frivægte. Træne det en rum tid, indtil teknik og form sidder og du har fået en grundstyrke på plads - og så ellers samtidig læse og lære alt hvad du kan, om vægtløftning i alle dens afskygninger.
Lad mig give dig et eks. på et begynderprogram - som er bygget op over to forskellige pas (et pas A og et pas B), der begge sørger for at ramme samtlige muskler i kroppen via forskellige øvelser, og med en frekvens på tre helkropstræninger om ugen.
Pas A:
Squat: 5x5
Bænkpres: 5x5
Millitary press: 3x8
Chinups ell. pullups: 4x8 eller til failure, tilføj vægt, når der kan køres mere end 4x8 med kropsvægt.
Hyperextensions: 3x10 ell. til failure, tilføj evt. vægt.
Pas B:
Dødløft: 5x5
Skrå bænk: 4x8
Rows: 4x8 (dumbbell rows ell. barbell rows, varier)
Dips: 3x10 eller til failure. Tilføj evt. vægt.
Crunches: 3x10 eller til failure. Tilføj evt. vægt.
Ugen struktureret sådan her:
mandag: pas A.
tirsdag: off
onsdag: pas B.
torsdag: off
fredag: pas A.
lørdag: off
søndag: off
.. og forfra. Læg evt. kardio ind, på udvalgte off-dage - men ikke dem alle. Programmet kan så, senere hen, udvides med forskellige isolationsøveler til f.eks. biceps og triceps - såsom div- curlvarianter og pushdowns/extensions etc.
Hvis der er ord der lyder som volapyk i ovenstående, så google dem. Og besøg artikelarkivet på nærværende side - der er megen visdom at hente.
Og husk at æde godt, sundt og tungt (sæt dig ind i kost og ernæring) og få din skønhedssøvn. Det er lisså vigtigt som selve træningen.

Erik.Schramm skrev:Flamingo der kommer med smarte ting.

flamingopikken skrev:Erik-Schramm skrev:Satme et vattet program, det da klart du ik bliver øm af det.
Så vil jeg skide på alt jeres hokus pokus.Erik.Schramm skrev:Flamingo der kommer med smarte ting.
Det kan være du bare skal holde din kæft, da du tydeligvis ikke ved hvad du snakker om. Lad være med at forvirre trådstarter med dit nonsens.
Ømhed har absolut intet at gøre med hypertrophy, eller for den sags skyld ej heller om en træning har været hård nok. Konditionering.

Erik-Schramm skrev:flamingopikken skrev:Erik-Schramm skrev:Satme et vattet program, det da klart du ik bliver øm af det.
Så vil jeg skide på alt jeres hokus pokus.Erik.Schramm skrev:Flamingo der kommer med smarte ting.
Det kan være du bare skal holde din kæft, da du tydeligvis ikke ved hvad du snakker om. Lad være med at forvirre trådstarter med dit nonsens.
Ømhed har absolut intet at gøre med hypertrophy, eller for den sags skyld ej heller om en træning har været hård nok. Konditionering.
Det kan være du os skal holde din kæft, så vidt jeg kan se har du ik fået det vilde ud af din træning! ;)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster