Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Mangler råd til abs!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB´s

Jeg er en bette gut, der er gået all in for at tage på, så lagde kostprogram og begyndte at træne.. Startede på 54kg :S men er nu nået til 68 og det går stadig fremad... Mine arme, skuldre, ryg, ben vokser, men til trods for jeg træner abs som det sidste efter hver træning (3 gange om ugen, bare mavebøjninger) Syns jeg ikke at maven følger med?? Mine hofter er stadig utroligt smalle og min mave virker ikke som om den vil tage hverken muskler eller fedt på....

Nogen der har et tip til dette?

PFT

Odefey

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

tænk ikke på dine abs de kommer når du cutter igen blive bare ved med at gaine muscles

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Hvordan ser din mavetræning ud? Altså sæt, reps evt ekstra vægt og sådan?
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Kostplan: Ingen kostplan

Det er egentlig en god ting. Smalle hofter er godt i BB sammenhæng. desuden skal du fokusere på dine abs når du cutter :)

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Som det ser ud nu skal jeg bulke meget længe endnu da jeg gerne vil nå 80kg, så der er langt :)

Jeg syns bare det ser forkert ud at min mave stadig ligner det den gjorde da jeg var en streg i luften... UDEN abs.. :S

MHT min træning, så kører jeg 3x70 reps efter hver træning og nogle dage også på hviledage... Jeg kender ikke rigtigt andre rutiner og jeg nægter at bruge den (lorte) maskine de har i fitness :)

Tager du ikke noget andet end mavebøjninger til abs?

Hvor mange reps tager du så? Husk at abs skal trænes præcis ligesom resten af kroppen. Det nytter ikke at fyre 50 mavebøjninger afsted. Det syrer sikkert virkelig meget til men der sker ingen vækst. Ligesom du heller ikke tager 50 gentagelser i bænkpres skal du heller ikke gøre det med maven

Lav 8 TUNGE gentagelser i hvert sæt. Her kommer problemet med mavebøjninger, det er svært at tage dem tungt nok. Hvis du ligger med 40kg ekstra på brystet kan det være meget hårdt for ryggen og det er i det hele taget besværligt at tage øvelsen ordentligt. En virkelig god maveøvelse er hanging leg raises:
http://www.youtube.com/watch?v=G0ysNevIv0w

de færeste kan tage 8 gentagelser som i videoen. når du bliver stærkere vil din form også forbedres. start med at tage knæene op til brystet i stedet. og lad ikke hofterne gøre alt arbejdet, du skal krumme ryggen sammen så starten af brystkassen nærmer sig hoften, så det er maven og ikke hoften som gør arbejdet

der er andre gode øvelser, pointen er at du skal tage få men tunge gentagelser for vækst, ligesom med resten af kroppen

edit: så ikke dit sidste indlæg, men ja så er det netop der dit problem ligger. hvis du tager dine sets tungt vil du desuden have så store DOMS (ømhed i musklerne) at du ikke vil træne dem hver dag. og det er meningen, træn abs på samme måde som resten af kroppen, derfor ikke hver dag
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Odefey87 skrev:Som det ser ud nu skal jeg bulke meget længe endnu da jeg gerne vil nå 80kg, så der er langt :)

Jeg syns bare det ser forkert ud at min mave stadig ligner det den gjorde da jeg var en streg i luften... UDEN abs.. :S

MHT min træning, så kører jeg 3x70 reps efter hver træning og nogle dage også på hviledage... Jeg kender ikke rigtigt andre rutiner og jeg nægter at bruge den (lorte) maskine de har i fitness :)

Der er fejlen. Du skal køre få tunge reps som Donnert også siger. Det giver større mavemuskler som du er ude efter. Træn maven som du træner resten af kroppen.

Prøv med evil wheel eller dragonflags, det virker rigtig godt for mig.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50

Mange tak, det giver jo fuldt ud mening, har jeg bare aldrig tænkt over... Jeg starter fra Mandag med tungere øvelser og lavere reps, og ser frem til et godt resultat :D

Kanon respons!

husk at træne lænd så... for mig er kæmpestore mavemuskler ikke noget jeg sigter efter. Derfor kører jeg også bare mange reps. Specielt for at trimme maveregionen på så diverse organer bliver holdt bedre på plads.

Galleri: Vis galleri (1)

Alex4049 skrev:husk at træne lænd så... for mig er kæmpestore mavemuskler ikke noget jeg sigter efter. Derfor kører jeg også bare mange reps. Specielt for at trimme maveregionen på så diverse organer bliver holdt bedre på plads.

Are u trolling? :-s

kører du squat og dødløft?

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00