jeg er 17 år startede med at træne en gang sidste år og da var jeg mindre end lille kan ikke huske min højde men min vægt lå omkring de 55 kg jeg løftede kun 30 kg i bænk og sad fast der i lang tid rigtig lang tid eller i hvert fald indtil jeg nåede de 40 hvilket ikke er noget at prale af men siden sidste år hen omkring sommerferien var jeg så på 45 og så var jeg i tyrkiet meget af ferien og tabte alle mine muskler stort set for der var klamt varmt men nok om det da jeg tog til tyrkiet brugte jeg størrelse S-M i trøjer og så kom jeg hjem kom i gang med et pænt fornuftigt program og nu bænker jeg 75 kg og alle øvelserne er i den tunge ende og jeg vejer omkring de 70 kg og er 182 cm høj jeg er ikke spinkel af bygning selvom det måske lyder sådan i forhold til min kropsvægt men det er derfor jeg søger respons fra nogle med en smule mere forstand på det end jeg selv har

jeg har været på siden et godt stykke tid og har set at der kommer rigtige gode svar til stort set alle indlæg...
mit spørgsmål er hvad ville i gøre for at komme noget masse på stellet selvfølgelig kalorie overtal og løfte tungt men er der nogle ting i har prøvet som virker specielt godt?

tak på forhånd!