Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1194
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1192

Følg bodybuilding.dk på

Mavefedt, bulk eller cut?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

God aften. Ja, min mave forsvinder selvfølgelig ikke ved at jeg fortsætter bulk, men titlen er et spørgsmål til hvad I ville gøre imin situation.

Jeg er forholdsvis ny i gamet, og for et godt stykke tid siden, da jeg lige var startet, greb jeg bl.a. kosten an ved at nedsvælge en tvivlsom shake på +1000 kcal. inden sengetid, hver aften, for at ramme kalorierne. Jeg er ectomorph, og fra at have været et tyndt siv hele mit liv, var jeg nu pludselig på en uge blevet et tyndt siv med en gevaldig topmave.. Ikke fedt!
Jeg er sidenhen vokset lidt, men jeg har stadig den irriterende topmave, og den har siddet der i over et halvt år nu. Hvis jeg har været syg med influenza, så har jeg selvsagt tabt et par kilo (væske og/eller fedt), men maven sidder der stadig.
Jeg har fået meget mere styr på kosten nu, men jeg er simpelthen i syv sind omkring hvad jeg skal gøre.
Jeg oprettede en tråd herinde for et stykke tid siden, fordi jeg var bange for at det kunne være væske fra kreatinen, som jeg stoppede med efter en måned, men jeg tænker nu at det må være fedt, evt. omkring organerne.

Der er lang tid til det bliver strandvejr igen, men hvad ville I gøre i min situation, nu? Ville I cutte ned, og så bulke ORDENTLIGT derfra, eller ville I bulke fortsat og så cutte når det hele er vokset lidt mere (desværre nok sammen med maven)?
Hvis jeg taber bare 2 kg. nu, så kan man se mine ribben, men samtidig er maven så voldsom og stor, at jeg efter en halv liter vand er så udspilet at jeg ligner en der er 7 måneder henne. Ufed kombination at være så tynd med så stor en topmave, og derfor er tanken om at fortsætte med at bulke ikke så rar, fordi min mave er så meget 'foran' alt det andet.

Sådan så min mave ud for et par år siden, før jeg nogensinde havde løftet en vægt eller lavet en mavebøjning.. Jeg gad godt tilbage dertil, og så se hvad der kunne ske med mavetræning oveni:

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 240

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det ville selvsagt gøre det lettere at bedømme, hvis du lagde et billede op af din nuværende form frem for et forældet udgangspunkt. I øvrigt er kropstyper noget forbandet bavl at optages af. Spis, træn og sov ordentligt med alt hvad det indebærer. Når du skriver; "bulke ORDENTLIGT", hvad mener du så? Hvis jeg udelukkende skulle forholde mig til det vedhæftede billede, ville jeg sørge for at ramme et dagligt moderat kcaloverskud.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Ingen kostplan

Magnuskvib skrev:Det ville selvsagt gøre det lettere at bedømme, hvis du lagde et billede op af din nuværende form frem for et forældet udgangspunkt. I øvrigt er kropstyper noget forbandet bavl at optages af. Spis, træn og sov ordentligt med alt hvad det indebærer. Når du skriver; "bulke ORDENTLIGT", hvad mener du så? Hvis jeg udelukkende skulle forholde mig til det vedhæftede billede, ville jeg sørge for at ramme et dagligt moderat kcaloverskud.

Det var udelukkende for at vise hvad jeg gerne ville frem til igen, og dengang rørte jeg ikke en vægt eller spiste efter plan.. Det var bare sådan jeg så ud, og nu hvor jeg er fokuseret på træning og vægtløftning render jeg rundt med en særdeles udspilet mave.
Med 'bulke ordentligt' mener jeg at ligge ca. 500 kcal i overskud og tænke over om det er mættede eller umættede fedtsyrer jeg indtager, modsat den tvivlsomme shake på 1000 kcal jeg nævnte, som jeg smed indenbords inden sengetid, uden at have undersøgt noget som helst.. Bulke mere nøjagtigt og efter plan, modsat hvad jeg gjorde før.. Det er hvad jeg mener med at 'bulke ordentligt'.

Men her følger et billede af maven idag. Jeg har en lille smule APT og har altid haft det. Det bidrager naturligvis til min mave, og det arbejder jeg også med, men jeg tog 7 kg. på, på halvanden uge da jeg lige var startet med lortekosten, og jeg er sikker på at det meste sidder omkring maven.
Derfor er jeg ikke ude efter råd til at rette min kropsholdning. Min mave var flad før og havde været det igennem 26/27 år, også på trods af lidt lændesvaj, og jeg laver strækøvelser til at komme lændesvajet til livs :)

Billede
Brugeravatar

Din anterior pelvic tilt gør din mavefedt synes mere markant, end hvis du fik problemet afhjulpet. Umiddelbart ville jeg stadig sørge for at få pakket lidt muskel på rammen.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Hvis du vil tilbage til din gamle form må du tilbage til din gamle livsstil, selvom jeg ikke lige kan se noget formål ved det:-)

Jeg ville lave nogen kortvarig Bull cut perioder, det fungerer fint for mig,
Jeg vil anbefale 6-7 kg på 20 uger også 6-8 ugers cut 4 - 5 kg det er i hvert fald den vej som jeg har valgt

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Magnuskvib skrev:Din anterior pelvic tilt gør din mavefedt synes mere markant, end hvis du fik problemet afhjulpet. Umiddelbart ville jeg stadig sørge for at få pakket lidt muskel på rammen.

Modtaget!

Taekwondo body skrev:Hvis du vil tilbage til din gamle form må du tilbage til din gamle livsstil, selvom jeg ikke lige kan se noget formål ved det:-)

Det skal jeg ikke, den indebar en masse amfetamin og bøllehø.. Men jeg savner dog den trimmede mave! Også selvom resten af mig var endnu mere ranglet end nu.

Taekwondo body skrev:Jeg ville lave nogen kortvarig Bull cut perioder, det fungerer fint for mig,
Jeg vil anbefale 6-7 kg på 20 også 6-8 ugers cut på 4 - 5 kg det er i hvert fald den vej som jeg har valgt

Tak for rådene, men du må lige forklare mig begge linjer, jeg fattede kikkert og kyse af dem :)
Brugeravatar

Det ligner mere slaphed og pelvic tilt end fedt. Øv dig i at holde tarmene lidt ind når du går, så du gør maven flad. Det kan sikkert afhjælpe problemet lidt. Du kunne stadig godt bruge noget muskelmasse.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Bosse101 skrev:Det ligner mere slaphed og pelvic tilt end fedt. Øv dig i at holde tarmene lidt ind når du går, så du gør maven flad. Det kan sikkert afhjælpe problemet lidt. Du kunne stadig godt bruge noget muskelmasse.

Jeg kunne stadig bruge masser af masse, og jeg kan godt li' at bulke, hvis bare det ikke havde været for den udspilede mave jeg allerede har, på den tynde ramme jeg ellers er blevet velsignet med.
Men som jeg skrev længere oppe, så tog jeg 7 kg. på, på under 2 uger, da jeg lige var startet, og min tese er at det meste deponerede sig omkring maven. Derfor vil jeg det gerne til livs, da min mave er så meget foran resten af kroppen, på den dårlige måde.. Havde jeg haft en høj BF overall, så havde det været noget andet.

Jeg gik fra 71 kg (undervægtig i forhold til min højde), til 78 kg., og har også været oppe at snuse til de 80 kg.. På det tidspunkt fik jeg julemanden til at ligne en anorektiker efter en uge på amfetamin, og det var der jeg indså at jeg gjorde det helt forkert.
Brugeravatar

Nettohunden skrev:
Bosse101 skrev:Det ligner mere slaphed og pelvic tilt end fedt. Øv dig i at holde tarmene lidt ind når du går, så du gør maven flad. Det kan sikkert afhjælpe problemet lidt. Du kunne stadig godt bruge noget muskelmasse.

Jeg kunne stadig bruge masser af masse, og jeg kan godt li' at bulke, hvis bare det ikke havde været for den udspilede mave.
Men som jeg skrev længere oppe, så tog jeg 7 kg. på, på under 2 uger, da jeg lige var startet, og min tese er at det meste deponerede sig omkring maven. Derfor vil jeg det gerne til livs, da min mave er så meget foran resten af kroppen, på den dårlige måde.. Havde jeg haft en høj BF overall, så havde det været noget andet.

Prøv at træne hårdere. En god huskeregel er, at man skal være lidt spændt på, om man kan klare sin næste workout. Det giver en fin rettesnor for, hvor hårdt det bør være. Og som sagt ser du ikke særligt tyk ud på maven - det ligner ikke så meget fedt, som bare en almindelig hængebug. Prøv at lægge et billede op, hvor du trækker maven ind. At gå rundt med en hængende mave er bare en dårlig vane al a hængende skuldre.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Bosse101 skrev:Prøv at træne hårdere. En god huskeregel er, at man skal være lidt spændt på, om man kan klare sin næste workout. Det giver en fin rettesnor for, hvor hårdt det bør være. Og som sagt ser du ikke særligt tyk ud på maven - det ligner ikke så meget fedt, som bare en almindelig hængebug. Prøv at lægge et billede op, hvor du trækker maven ind. At gå rundt med en hængende mave er bare en dårlig vane al a hængende skuldre.

Jeg prøver lige at lægge et billede op imorgen :). Men den hængende mave er så kommet på samme tid som alle de kg. jeg tog på, på ingen tid.. Jeg hører igen og igen at det er et spørgsmål om kropsholdning osv., og jeg er glad for rådene og intentionerne, men jeg bliver nødt til at understrege at jeg tog alle de kg. på dengang, og i samme periode kom maven.. Jeg havde ikke taget noget nævneværdigt på af masse andre steder, og da slet ikke på under 2 uger, så derfor må der have sat sig for meget dernede omkring maven.
Min mave har hele mit liv været helt flad, til tider på grænsen til indsunken, og her 7 kg. senere er den nu helt udspilet.
Jeg skal prøve at tænke over det med holdning og jeg vil fortsætte med rettelsen af mit lændesvaj, men jeg har stadig de kilo jeg hentede alt for nemt i starten, som jeg gerne ville have skrællet af også. Men måske jeg bare skal fortsætte med bulk i noget tid endnu.
Brugeravatar

Tror du misforstår bulk, når man bulker er det nødvendigt at tænke langsigtet, for 7 kg på 2 uger har ikke meget med bulk at gøre :-)

En god start på et bulk kunne være at ligge 200-300 kcal på om ugen og ikke mere også når du tager de ønskede gram på om ugen så ved du hvor meget du skal indtage,

Jeg har gjort følgende. Tager 8 kg på over 20 uger ca og smider 4-5 kg igen over 6-8 uger og gentager forløbet, nu har jeg prøvet 8,5 kg på 16 uger der blev jeg hurtigt tyk men da jeg smed 4 kg på 8 uger kunne jeg se de 8,5 kg ikke var så tosset endda, men prøvede alligevel at gøre det mere lean denne gang hvor det lykkedes mig at tage 7,8 kg på over 20 uger, og næste gang vil jeg forsøge med 6-7 kg på 20 uger Men det er flugeknepperi:-) det er bare at prøve sig frem også når du har opnået en god kamp vægt så kan du lave et cut, så du må nok glemme de små firkanter i et par år

Tjek eventuelt min log startede i nov 2014 med bulk

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:Tror du misforstår bulk, når man bulker er det nødvendigt at tænke langsigtet, for 7 kg på 2 uger har ikke meget med bulk at gøre :-)

Det ved jeg godt, jeg vejede mig inden jeg startede og efter de små 2 uger vejede jeg mig igen.. Jeg er godt klar over at man ikke skal tage over 14 kg på om måneden, og det er også derfor jeg skriver at jeg greb det helt forkert an ;)

Tak for rådet. Jeg er lige kommet hjem fra et særdeles hårdt træningspas, og jeg har besluttet mig for at fortsætte mit stille og rolige bulk. Hvis jeg skal skrælles ned på maven allerede nu, så kommer børnene i Afrika til at blive bekymrede for mig hvis de ser mig.
Så jeg affinder mig med topmaven indtil videre, får trænet core og arbejdet med mit APT.. Så skal det nok gå altsammen :)
Brugeravatar

Nu er jeg så ny i det her game, at jeg ikke vil give dig noget råd, da jeg ikke ved, hvad der er rigtigt eller forkert endnu.

Men kan da sige at jeg selv står i lignende situation som dig.
Jeg har valgt at køre kur først og så bulke, nr jeg er nede i den vægt jeg ønsker/fået fjernet maven.
Jeg synes det kører nemt. Har smidt 7 kg på godt 40 dage og kan slet ikke holde bukserne oppe mere.
Samtidig er jeg blevet mere rippet, grundet hård træning. Jeg ved godt jeg ikke får en masse muskelmasse, med den manglende kost.
Men det må komme senere.. Maven væk først her ihvertfald :)

Reputation point: 0

LarsGJ skrev:Nu er jeg så ny i det her game, at jeg ikke vil give dig noget råd, da jeg ikke ved, hvad der er rigtigt eller forkert endnu.

Men kan da sige at jeg selv står i lignende situation som dig.
Jeg har valgt at køre kur først og så bulke, nr jeg er nede i den vægt jeg ønsker/fået fjernet maven.
Jeg synes det kører nemt. Har smidt 7 kg på godt 40 dage og kan slet ikke holde bukserne oppe mere.
Samtidig er jeg blevet mere rippet, grundet hård træning. Jeg ved godt jeg ikke får en masse muskelmasse, med den manglende kost.
Men det må komme senere.. Maven væk først her ihvertfald :)

Aight, jeg gør det modsat. Jeg bulker videre, og det går fint. Jeg overlever nok topmaven imens :D
Brugeravatar

efter min egen erfaring kan det dårligt svare sig at cutte ned inden bulk da maven kommer alligevel ?
Det kommer selvfølgelig an på hvor tyk man er og hvor villig kroppen er for at smide det sidste fedt

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster