Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

TheFatboy skrev:En øvelse hvor mine obliques er helt døde dagen efter, er one-arm pushups. Jo, den rammer helt indirekte, men for fanden hvor de slider i kernemuskulaturen.
Øvelser som direkte rammer obliques er der ikke mange af. Du kan jo prøve med fx side bends, side crunches og side planks. Men du vil få mest ud af nogle unilaterale øveler som pistols (single-leg squat), one-arm pushups og andre øvelser hvor det er vigtigt at undgå at rotere i overkroppen. Hvis du forstår.

Karl Æg skrev:Russian twists er skide god til obliques. Men jeg kan ikke lade være med at indskyde, at tydelige obliques er et spørgsmål om fedtprocent. Det er IMO begrænset hvad man får ud af at træne dem isoleret.

Bay skrev:Det er formentlig din fedtprocent den er galt med.

flamingopikken skrev:Nu er manden på billedet jo ganske massefyldt, så for dig handler det bare om at få smidt nogle kg masse på kroppen, og så få kørt nogle af de øvelser der allerede er blevet nævn

Creepaalborg skrev:flamingopikken skrev:Nu er manden på billedet jo ganske massefyldt, så for dig handler det bare om at få smidt nogle kg masse på kroppen, og så få kørt nogle af de øvelser der allerede er blevet nævn
ja, men jeg ved jo ikke, hvordan øvelserne ser ud, som fatboy nævner?

Creepaalborg skrev:Jamen man isolere vel ikke sine obliques i ret mange øvelser?
- side bends og alm. crunches på bold til siden uden at have fødderne under ribben er vel ikke isolaionsøvelser?

Karl Æg skrev:Creepaalborg skrev:Jamen man isolere vel ikke sine obliques i ret mange øvelser?
- side bends og alm. crunches på bold til siden uden at have fødderne under ribben er vel ikke isolaionsøvelser?
Russian twist er vel en temmelig øvelse der træner obliques temmelig isoleret. Min pointe er, at du kommer rigtig langt med tunge basisøvelser; jeg har aldrig trænet mine obliques med andet end squat og dødløft og de er IMO rigtig godt med.
Du kunne med fordel poste et billede af dig selv, så vi kan vurdere om det er fedtprocenten eller mangel på muskelmasse den er galt med.

creepaalborg skrev:HER!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster