Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1076
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

Mavemuskler vokser ikke.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.
Har snart trænet i en måned hver dag, udover lørdag og søndag..
jeg tager kun weight gainer, da jeg har svært ved at tage på.
jeg kan godt se forskel på mine biceps og triceps og bryst, men ikke rigtig nogen forandring med mine mavemuskler. altså der er lidt, men syntes ikke der er kommet nogen forandring siden jeg startede med at træne.
træner split program så den ene dag træner jeg bryst, triceps, og skulder og den anden dag træner jeg ben, ryg, biceps, og mave. og sådan skifter jeg at træne. og det er med 3x10 sæt.
har 3 mave øvelser.

hvad kan jeg gøre for at få mere muskelmasse/markeret på maven ??

Lidt info om mig.
Højde : 181 cm
Vægt: 63-64
Alder: 17 år.

Tak på forhånd :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvor langt tid har du trænet maven, og hvilke øvelser bruger du?
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

NGS skrev:Hvor langt tid har du trænet maven, og hvilke øvelser bruger du?

Jeg har trænet mave ca. 2 gange om ugen i lidt over en måned, og nogle gange har jeg også trænet maven lidt mere.

De øvelser jeg bruger er bare den alimdelige mave øvelse, også hvor jeg løfter mine ben strakt også på maskine hvor jeg bukker sammen med kilo på. :)

Styrkeliste

MartinLind skrev:Hej BB.
jeg kan godt se forskel på mine biceps og triceps og bryst, men ikke rigtig nogen forandring med mine mavemuskler. altså der er lidt, men syntes ikke der er kommet nogen forandring siden jeg startede med at træne.
træner split program så den ene dag træner jeg bryst, triceps, og skulder og den anden dag træner jeg ben, ryg, biceps, og mave. og sådan skifter jeg at træne. og det er med 3x10 sæt.
har 3 mave øvelser.

Lidt info om mig.

Hej Martin

Du har vist ikke så megen tålmodighed. :)
Det kræver mere end en måned at få en pæn og synlig sixpack på mavsen.
Først og fremmest skal du træne alle dine mavemuskulaturer; h.h.v. m. Rectus Abdominis (Den lige mavemuskel), m. Transversus Abdominis (Korsettet) og mm. Obliquus Abdominis Internus h.h.v. Externus (De skrå mavemuskler), hver gang du træner. Brug evt. en swiss ball til nogle af øvelserne.
Dernæst er du nødt til at anvende samme princip omkring træning af mavemuskulatur, som når du træner andre muskulaturer på din krop. Hvis du vil have styrketræning og dermed en muskeltilvækst, er du nødt til at følge princippet om en belastning på mindst 70% intensitet. Og ved denne intensitet skal du kunne foretage øvelsen maksimalt 12 gange. Og det gælder for din biceps såvel som din m. Rectus Abdominis; den lige mavemuskulatur.
Dernæst er det et must, at din fedtprocent på mavsen ikke må være særlig stor. Vi har alle en sixpack gemt under vores mavefedt. Og hvis den skal frem, må man træne/"spise" fedtet væk. :wink:

Og hvad angår din gainer, så kan det være, at du skal spise en portion mere om dagen som et mellemmåltid for at tage på.
Men rådfør dig med din læge eller træningscentrets kost- og ernæringsvejleder. Han/hun ved, hvad der skal til på din kostplan, for at du kan få den optimale sammensætning af proteiner, kulhydrater og deslige.

Jeg ønsker dig god træning.

Mvh. Semitendinosus.
Sidst rettet af Semitendinosus 17. nov 2010, 20:47, rettet i alt 1 gang.

Geografisk sted: Vestsjælland

Træner her: FitnessDK Slagelse

Semitendinosus skrev:
har 3 mave øvelser.

Lidt info om mig.

Hej Martin

Først og fremmest skal du træne alle dine mavemuskulaturer, hver gang træner.
Dernæst er du nødt til at anvende samme princip omkring træning af mavemuskulatur, som når du træner andre muskulaturer på din krop. Hvis du vil have muskeltilvækst, er du nødt til at følge princippet om en belastning på mindst 70% intensitet. Og ved denne intensitet skal du kunne foretage øvelsen maksimalt 12 gange. Og det gælder for din biceps såvel som din m. Rectus Abdominis; den lige mavemuskulatur.
Dernæst er det et must, at din fedtprocent på mavsen ikke må være særlig stor. Vi har alle en sixpack gemt under vores mavefedt. Og hvis den skal frem, må man træne/"spise" fedtet væk. :wink:

Og hvad angår din gainer, så kan det være, at du skal spise en portion mere om dagen som et mellemmåltid for at tage på.
Men rådfør dig med din læge eller træningscentrets kost- og ernæringsvejleder. Han/hun ved, hvad der skal til på din kostplan, for at du kan få den optimale sammensætning af proteiner, kulhydrater og deslige.

Mvh. Semitendinosus.

Vil begynde på en potion mere af mit weight gainer, og få min kost på plads, skal man gå til lægen for at få kunne tjekket sin fedt procent, eller kan man gøre det selv :) ?
Og er det nok med at jeg træner mave 2 gange om ugen også de tre øvelser :) ?
Og tak for det lange svar, det hjalp mig lidt på vej :D

Styrkeliste

MartinLind skrev:
Semitendinosus skrev:
har 3 mave øvelser.

Lidt info om mig.

Hej Martin

Først og fremmest skal du træne alle dine mavemuskulaturer, hver gang træner.
Dernæst er du nødt til at anvende samme princip omkring træning af mavemuskulatur, som når du træner andre muskulaturer på din krop. Hvis du vil have muskeltilvækst, er du nødt til at følge princippet om en belastning på mindst 70% intensitet. Og ved denne intensitet skal du kunne foretage øvelsen maksimalt 12 gange. Og det gælder for din biceps såvel som din m. Rectus Abdominis; den lige mavemuskulatur.

Mvh. Semitendinosus.

Vil begynde på en potion mere af mit weight gainer, og få min kost på plads, skal man gå til lægen for at få kunne tjekket sin fedt procent, eller kan man gøre det selv :) ?
Og er det nok med at jeg træner mave 2 gange om ugen også de tre øvelser :) ?
Og tak for det lange svar, det hjalp mig lidt på vej :D

Man kan i nogle fitness-centre godt lave en måling af fedt-procenten. Men mine kilder fortæller mig, at der er forskel på målings-metoderne.
Men jeg vil umiddelbart ikke mene, at din overordnede fedtprocent er noget at skrive hjem om med de data om dig selv, du har angivet. Du vejer jo ikke det store med den højde, du har. Men hav nu tålmodighed og træn. Du må først få noget kød på kroppen.. Og hvis man vil have muskeltilvækst, er man nødt til at være i overskud af kalorier. Og det resulterer oftest i, at man får lidt ekstra mavefedt. Men det skal du så træne af bagefter.. med cardiotræning; dvs. op på en cykel, på løbebåndet eller måske en romaskine. Og så er det op med pulsen, så du får gang i fedtforbrændingen.

:)

Geografisk sted: Vestsjælland

Træner her: FitnessDK Slagelse

Der sker intet efter en måneds 2/uge mavetræning. Det er alt for optimistisk at forvente tydelig fremgang på så kort en periode. Træn, spis, hav tålmodighed, så skal der nok ske noget.

Lidt info om mig.

Med disse stats vil jeg sige at du er meget tynd i forvejen.

Som de siger her på svarene så træn videre træn hårdt igennem mavemusklerne de vokser sig store som alle andre muskelgrupper så træn 3x 8-12 så tungt du kan indtil du er udmattet ved sidste del af 3de mave øvelser så er du godt på vej.

F.eks.

3x8-12 crunches i maskine.
3x8-12 vertical leg raises
3x8-12 roman chair-sit ups eller crunches.

Hvis øvelserne bliver for let så tilføj vægte i forhold til egen krops vægt.

Spis spis og spis noget mere og når du tager fedt på så ved du at du har overskridt din kcal ligevægts grænse, derefter kan du justere hvis du har tal på hvor mange kcal du indtager i forhold til hvad du forbrænder.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

MartinLind skrev:
NGS skrev:Hvor langt tid har du trænet maven, og hvilke øvelser bruger du?

Jeg har trænet mave ca. 2 gange om ugen i lidt over en måned, og nogle gange har jeg også trænet maven lidt mere.

De øvelser jeg bruger er bare den alimdelige mave øvelse, også hvor jeg løfter mine ben strakt også på maskine hvor jeg bukker sammen med kilo på. :)

Ikke hæng mig op på dette, men mener jeg har læst her inde at maven godt kan tåle og få tæsk hver dag :) 1 måned er sgu ikke langt tid, den der maskine hvor du bukker sammen, synes aldrig den er virket på nogen :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

TS tager du 110 kg i squat efter en måneds træning? :-k
Brugeravatar