Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 918
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 916

Følg bodybuilding.dk på

Mavetræning i fitnessworld

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Så skal der gøres noget ved de alt for svage mavemuskler!

Jeg har overvejet at hoppe på et af holdene, som fitnessworld udbyder og har lidt spørgsmål i den forbindelse.

Først ganske kort om min træning:
Jeg træner et 2-split 4 gange om ugen. Ved siden af dette laver jeg cardio (som opvarmning og lidt løb ved siden af). Mit mål er at tabe de overflødige kilo, uden at miste for meget muskelmasse.

Holdene, som fitnessworld udbyder er:
QUICK BALLE/MAVE (tidligere INTENSIV)
QUICK MAVE/RYG (tidligere INTENSIV)
Begge hold varer ca. 25 min.

Er der nogen, som har erfaring med disse eller lignende hold? Kan i anbefale det ene hold frem for det andet? Kan jeg tage dem samme dag, som jeg har lavet styrketræning, eller skal det være en anden dag? Kan jeg være på holdet med mave/ryg, hvis jeg har trænet ryg dagen inden (eller skal træne det dagen efter)?

Tak for Jeres hjælp :)

Tilføjelse:
Beskrivelse af holdene
QUICK BALLE/MAVE (tidligere INTENSIV)
På dette hold kan du ikke undgå at mærke, at der bliver taget fast i de store muskelgrupper. Vi kommer i dybden, og træner kun balle og mave. Teknik forklares grundigt. Holdet som varer 25 minutter, er rigtig godt for både begyndere og øvede. Det anbefales, at den enkelte udøver, selv er ansvarlig for opvarmning og stræk.

QUICK MAVE/RYG (tidligere INTENSIV)
Få trænet mave helt i dybden. Vi kommer igennem flere forskellige maveøvelser. Teknik vil grundigt blive forklaret hver gang. Ryg træningen varierer med 1-2 øvelser, også med grundig forklaring hver gang. Holdet varer 25 min. Det anbefales at den enkelte udøver selv er ansvarlig for opvarmning og stræk.

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor ikke bare træne dine mavemuskler sammen med alt det andet - maven er en muskel præcis som de andre. Kan personligt ikke se idéen i det du foreslår...

Ind med nogle gode Core-øvelser; Ab-wheel, dragon flags, hanging leg raise etc... Og så selvfølgelig DL og squat skader heller ikke...
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Selvfølgelig kunne lave mavetræning sammen med mine normale træninger. Problemet er bare at jeg efter alle de andre øvelser er så træt at jeg sjældent har overskud til at træne mave. Derudover vil jeg også lære nogle gode maveøvelser og få den rigtige teknik på plads.

Geografisk sted: København

White Pioneer skrev:Selvfølgelig kunne lave mavetræning sammen med mine normale træninger. Problemet er bare at jeg efter alle de andre øvelser er så træt at jeg sjældent har overskud til at træne mave. Derudover vil jeg også lære nogle gode maveøvelser og få den rigtige teknik på plads.

hvis du ikke mener du kan finde ud af nogle af de andre mave øvelser der bliver foreslået, så kan du godt prøve at tage sådan et kursus, men tag det på din mave dag, og lig det så det passer sammen med din træning ;)

Men synes altså det spild at bruge tid på sådan et hold. Du kan nemt lave nogle gode øvelser selv som Fat også skriver.

Tjek øvelses biblioteket eller http://www.exrz.net Der kan du se hvilke øvelser der rammer maven, og se hvordan de skal udføres :)

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Ja, altså jeg mener jo ikke du med det samme skal kaste dig ud i dragon-flags med 30 kg hængende omkring anklerne :)

Du kan evt. smide "hanging leg/hip raise" ind http://exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingLegHipRaise.html ... og saxon bends http://www.youtube.com/watch?v=L6yjFK0yS8E

Så skulle du være dækket ind på maven. Synes du at raise-øvelsen er for hård, så bare læg ud med at tage 10 reps i alt. Det er lige meget om du laver 3+3+3+1 eller 4+3+2+1, bare du får dem lavet. Når du så bliver bedre kan du begynde at stille dem op i dit normale set/rep skema.

Saxon bends skulle være lidt lettere, men kan gøres rigtig hård! :D

(læg lige mærke til hvem der har udgivet videoen på Youtube... hehe)
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster