Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

justin112 skrev:Er lige startet på bodylabs back to basics, og kommer derfor til at lave dumbell decline presses om mandagen og torsdagen. Men forstår ikke hvorfor man ikke bare kan køre den på flad bænk?

Anden skrev:justin112 skrev:Er lige startet på bodylabs back to basics, og kommer derfor til at lave dumbell decline presses om mandagen og torsdagen. Men forstår ikke hvorfor man ikke bare kan køre den på flad bænk?
Der er nogen der mener at decline rammer hele brystet bedre. Men flad pres er også ganske fint

Anden skrev:justin112 skrev:Er lige startet på bodylabs back to basics, og kommer derfor til at lave dumbell decline presses om mandagen og torsdagen. Men forstår ikke hvorfor man ikke bare kan køre den på flad bænk?
Der er nogen der mener at decline rammer hele brystet bedre. Men flad pres er også ganske fint

ChristianR skrev:Anden skrev:justin112 skrev:Er lige startet på bodylabs back to basics, og kommer derfor til at lave dumbell decline presses om mandagen og torsdagen. Men forstår ikke hvorfor man ikke bare kan køre den på flad bænk?
Jeg tror, de mener, at decline rammer den nederste del af brystet (sternal head) lidt bedre ;)
Derimod rammer incline den øverste del (clavicular head) lidt bedre, mens flad bænk er en solid mellemting.

Anden skrev:Nej jeg mener det jeg siger. Jeg kan ikke huske hvor jeg så det, men der var lavet en undersøgelse der viste at der var størst stress på HELE brystet i decline press.
Anden skrev:dog er der meget lille forskel på om du kører incline/decline/flad, i forhold til hvor stresset ligger.

Casper.S skrev:Anden skrev:Nej jeg mener det jeg siger. Jeg kan ikke huske hvor jeg så det, men der var lavet en undersøgelse der viste at der var størst stress på HELE brystet i decline press.
Du har ret. På en EMG er det påvist at den største andel af fibre var aktive i denne variant. Der er dog langt herfra, og så til at sige at det er den bedste øvelser - der indgår nemlig en lang række andre faktorer.Anden skrev:dog er der meget lille forskel på om du kører incline/decline/flad, i forhold til hvor stresset ligger.
Igen rigtigt. Forskellen på aktiveringen er formentlig mindre end hvad de fleste går og tror. Jeg kunne forestille mig at en "ægte" bodybuilder dog ville benægte at det skulle være tilfældet. Anyway, så er det stadig en god ide at variere øvelserne - DB/BB, vinklen og udførslen - for at skabe fornyet motivation, prøve nye ting af, og skabe kontinuerlig fremgang, uden at stagnere i en øvelse, uge efter uge.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster