Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1269
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1266

Følg bodybuilding.dk på

mere masse ved kcal underskud?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er dette slet ikke muligt ?

jeg tænker bare, forudsat man fik de nødvendige gram proteiner, men måske manglede en smule carbs, og dermed være i kcal underskud, ville kroppen så ikke bruge fedtet som carbs til kompensation, og dermed gøre det muligt at ligge lidt muskelmasse på samtidig med lidt fedt forbrænding ?
Brætspillet STAKiT - http://www.stakit.info - STAKiT brætspillet

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Denne tråd har været oppe mange gange før, vil foreslå du læser de andre emner :)
Tobias Wernblad
Venlighed er et sprog som den døve kan høre og den blinde kan se
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Ja det fandt jeg ud af, der er sågar en på samme side som denne, så som det ser ud herfra så er det en stor diskussion :)

men jeg kunne måske ligge et andet spørgsmål ind så tråden ikke bliver helt meningsløs :P

Jeg har tit tænkt over, hvis nu jeg trænede lad os sige triceps til en vis størrelse/masse. Hvis jeg så stoppede med at træne triceps helt, ikke engang bænk osv som jo også kunne ramme triceps. Men stadigvæk holdte et kalorie/protein overskud osv....hvor lang til ville der så gå inden den blev mindre? og hvorfor??? når du kroppen har et overskud af alt hvad den skal bruge, kan den så ikke bare lade triceps være den størrelse? :)?

Styrkeliste

Kippers skrev:Ja det fandt jeg ud af, der er sågar en på samme side som denne, så som det ser ud herfra så er det en stor diskussion :)

men jeg kunne måske ligge et andet spørgsmål ind så tråden ikke bliver helt meningsløs :P

Jeg har tit tænkt over, hvis nu jeg trænede lad os sige triceps til en vis størrelse/masse. Hvis jeg så stoppede med at træne triceps helt, ikke engang bænk osv som jo også kunne ramme triceps. Men stadigvæk holdte et kalorie/protein overskud osv....hvor lang til ville der så gå inden den blev mindre? og hvorfor??? når du kroppen har et overskud af alt hvad den skal bruge, kan den så ikke bare lade triceps være den størrelse? :)?

Yo Kippers.

Prøv at angribe den fra den logiske side.

Det hele drejer sig om adaptation. Som med al biologi.
Dine muskler vokser som respons på ydre stimuli/stress. Tilpasser sig for, bedre at udføre en given opgave og bruge et minimalt antal resourcer på det, hvilket sikrer en større chance for overlevelse for dig.

Så hvis du bænkpresser hårdt nok og regelmæssigt nok, vil din krop sige Hovsa. Her skal vi vist lige have noget fokus, fordi det dræner os for meget. Hvorefter at der bliver bygget stærkere muskler (større tværsnit).. Men så er du endnu snedigere og hæver load'et og din forholdsvis uintelligente krop responderer igen med at øge tværsnittet af dine involverede muskler. Voila!

Lad os så sige at du holde op med at træne de muskler som nu er vokset.
Så tænker kroppen. Hovsa! Her har jeg nogle store muskler som ingen funktion har. Men de kræver stadig en masse energi (jo større muskelmasse, jo højere metabolisme)..
Så adapterer kroppens sig igen, efter et liv uden tungt load på musklerne. Allokerer resourcer andre steder og dine muskler vil attrofiere, fordi det vil give dig en større overlevelseschance.. (du skal jage mindre og samle færre bær for at klare vinteren)..'ish.
Så bliver du lettere og tyndere og får samtidigt et bedre kondital og lettere ved alting og kræver mindre kcal indtag.. Det er i virkeligheden rigtig smart.

Muscle growth i kcal underskud:
Det giver jo ikke meget mening vel. Hvis kroppens metabolisme stiger ved øget muskelmasse og du indtager færre kcal end dine muskler har behov for.. Er du bare jo et weak link i fødekæden og fortjener at dø...og en dårlig jæger. Men da Netto reder din røv kan du jo altid smide en tråd på bodybuilding.dk...

Derfor beholder man ikke sin muskelmasse.

(man kan også drage en parallel mellem nye processorer med speedstep technologi.)
Når man køre nogle krævende programmer bliver ekstra strøm allokeret og processoren kan tage et højere load.. når du så er færdig, giver det jo ikke mening af man fortsat skal bruge samme mængde strøm, og herved nedsættes strømmen til CPU'en..) håber det giver mening.

Happy hunting!
Fear accompagnies the possibility of death,
calm shepherds it's certainty
Brugeravatar

Geografisk sted: Valby

hahaha tak for svaret TK421

Hvem siger jeg ved noget om speedstepping og CPU'er, men det var da godt ramt af dig :P

altid bare tænk på huleboer og naturen så giver det mening, og jeg er med på den logiske side som du siger. Jeg tænkte også at kroppen siger "hovsa jeg har ikke brug for den muskel lige nu, derfor bliver jeg mindre"

men derfor kunne jeg da godt få brug for min kæmpe triceps i fremtiden, så derfor kunne det jo godt være at kroppen også kunne finde ud af følgende

"Hovsa, triceps bliver ikke brugt mere, men hold da kæft idioten har nedlagt en dinosaur eller sådan noget fordi jeg skovler da proteiner ind her så lad ham da beholde hans åndsvage triceps når han åbenbart kan finde ud at give mig et fuldstændigt unaturligt overskud af protein, så kan det da være vi kan bruge triceps til noget fedt senere, som fx curling !"

det der er faktisk også en smule logisk for mig :D

men udover det, hvor længe mon der går inden den så bliver mindre, 1 uge uden træning, 2, 4, 1 år ? fordi jeg har ikke trænet biceps i en uge nu og er da ved at være bekymret :P

Styrkeliste

Som sagt så lyder ordsproget; "use it or loose it", så altså det er med at holde sig igang. Dermed kan man, f. eks som i "dekon" i slutningen af en cyklus, holde omkring en uge, gerne 10 dages fuldstændig pause, og vænne kroppen til ikke at lave ret meget. Men samtidig får man lov at beholde sin oparbejdede muskelmasse. Det korte af det lange er; tag efter min mening ikke mere end 2 ugers pause fra træningen.
Strong and lean, is what I mean!

Check your ego at the door, and lift the weight progressively off the floor..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Vis galleri (2)

OK, dvs. man kan stoppe træning i to uger og hvad skal man gøre ved fødeindtaget? Kan man så derved cutte på to uger uden muskeltab (det afhænger vel af størrelse af kalorieunderskud?) efter et intenssivt program på ca. 6 uger? HVad hvis man teoretisk set går på sultekur på to uger? Med "sultekur" kan man da nem tabe ca. en kg. pr. uge (dog med risiko for at tage det på igen ifm. bulk, mne man tager vel mindre på...)

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 90.00

mrGDS0 skrev:OK, dvs. man kan stoppe træning i to uger og hvad skal man gøre ved fødeindtaget? Kan man så derved cutte på to uger uden muskeltab (det afhænger vel af størrelse af kalorieunderskud?) efter et intenssivt program på ca. 6 uger? HVad hvis man teoretisk set går på sultekur på to uger? Med "sultekur" kan man da nem tabe ca. en kg. pr. uge (dog med risiko for at tage det på igen ifm. bulk, mne man tager vel mindre på...)

Ja, den er oppe og vende tit den her..

Det jeg mente var, at du kunne holde max en 2 ugers pause (f. eks ferie), men hvis du har adgang til centret eller træningsudstyr ville det være klogt at fortsætte med at træne mens du er under cut. Pas på ikke at køre for meget til failure osv.

Så hvis din lille cut periode kun varer 2 uger og du vil smide 1 eller flere kg per uge kan du godt gøre det uden at miste for meget muskelmasse. Sørg for at spise godt før træning (Gælder sådan set altid). Cardio på off-dage.

Jeg ved det hører til loggen men den relaterer godt til emnet:
Selv, der er jeg også under stort cut og har på 1,5 måned smidt ~10 kg (abs'ne dukker stille og roligt op) men styrken falder.
Jeg er blevet lidt svagere i bænk, squat ingen ændring, pull-up ingen ændring (tager flere reps med lavere kropsvægt), andre øvelser en anelse svagere. Kreatin hjælper.
Strong and lean, is what I mean!

Check your ego at the door, and lift the weight progressively off the floor..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hej Christian

Hvordan har du smidt på 1,5 måned smidt ~10 kg??? Det kan man efter min erfaring kun med Nupo-sultekur.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 90.00

mrGDS0 skrev:OK, dvs. man kan stoppe træning i to uger og hvad skal man gøre ved fødeindtaget? Kan man så derved cutte på to uger uden muskeltab (det afhænger vel af størrelse af kalorieunderskud?) efter et intenssivt program på ca. 6 uger? HVad hvis man teoretisk set går på sultekur på to uger? Med "sultekur" kan man da nem tabe ca. en kg. pr. uge (dog med risiko for at tage det på igen ifm. bulk, mne man tager vel mindre på...)

Dette ville være dumt. Så øderlægger du muligheden for at kroppen kan superkompensere og opbygge muskler der. Husk på kroppen opbygger ikke muskler når du træner. Det gør den på dine pausedage.
dekon bruges kun til at dekonditionere dine muskler, så de igen kan respondere på lavere vægte, ved at blive større.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster