Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1180
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1178

Følg bodybuilding.dk på

methylphenidat (Concerta) - Effekt på træning?

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hej, jeg får nogle piller som også medicineres til AD/HD børn, men jeg har ikke hyperaktiviteten, så mit spørgsmål er, er det dumt at jeg styrketræner på en dosis der hedder 54 mg? methylphenidat er et stof der ligner meget amfetamin. Og efter sigende skulle det gerne virke som amfetamin på mig da jeg ikke har en hyperaktivitet. Skal jeg tage det med som en lille bonus eller?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er Concerta 54 mg.

Hvilken positiv effekt skulle du opnå af dem..? Øget koncentration?
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg skal lige forstå det korrekt, du har ADD(?) og har fået ordineret noget medicin som personer med ADHD også får?
Eller har du hverken ADD eller ADHD men har fået fingre i medicinen får at prøve det for sjovs skyld?
"No public man in these islands ever believes that the Bible means what it says: he is always convinced that it says what he means" - George Bernard Shaw
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: OBBC
Odense Styrkeløfter Klub
Ålholm Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 215.00
- Squat: 260.00
- Dødløft: 230.00

Stoffet står på Antidoping Danmarks hjemme-side og går under præstationsfremmende. Ja jeg har ADD og har fået ordineret concerta (:

Hvordan effekten at den medicin er på din træning kan jeg ikke svare på, men sålænge du har en grund til at anvende medicinen og fået det ordineret af din læge, så har du dit på det tørre i forhold til antidoping danmark, hvis de skulle teste dig
"No public man in these islands ever believes that the Bible means what it says: he is always convinced that it says what he means" - George Bernard Shaw
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: OBBC
Odense Styrkeløfter Klub
Ålholm Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 215.00
- Squat: 260.00
- Dødløft: 230.00

tak (:

Hvis nu vi siger at hyperaktiviteten kommer af at man ikke kan koncentrere sig, vil medicinen øge fokus og derved sænke tendensen til hyperaktivitet.

Hvad er du helt konkret nervøs for? Hvis du bliver decideret hyper, er din dosis for stor.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Er det ikke mere relevant at spørge din egen læge end os fagfolk her inde ? ;)

Ja brug endelig amfetamin inden træning - Det vil have stor positiv effekt, specielt pga du taber appetiten og dine blodkar trækker sig sammen så du mister styrke. ](*,)

Brug din medicin som du skal, eller hvis du endelig skal ud lege lidt så fyr noget ned inden sensation eller qlimax.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Nu har jeg selv ADHD. og hvis jeg tager min medecin så kører den nogen lunde for mig, tager jeg den ikke. For jeg et mere intensivt træning.
Så vidt jeg ved så er ADD noget med at være agrasiv at gøre. Så din medecin burde få dig til at slappe af...
Så hvis du vil have et sygt pump en gang i mellem så drop lidt af medecinen. Bare det ikke bliver til en vane...(Til alle jer der ikke kan læse/forstå hvad jeg skriver så skyldes det at jeg er ordblind)
Brugeravatar

Geografisk sted: ALS

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Galleri: Vis galleri (5)

Jeg bliver meget mere frisk af concerta.. og jeg kan ikke forstå at det vil sænke min præstation, for det er et stof der stimulere mit central nerve system. Så jeg burde ikke kunne mærke kroppens signaler .. Det går jo ind og gør noget ved dopaminen i hjernen

HaMdErMaRkUs skrev:Jeg bliver meget mere frisk af concerta.. og jeg kan ikke forstå at det vil sænke min præstation, for det er et stof der stimulere mit central nerve system. Så jeg burde ikke kunne mærke kroppens signaler .. Det går jo ind og gør noget ved dopaminen i hjernen

Du har tænkt dig at smide stoffer i dig du ikke ved en skid om hvad gør på dig? Tænk dig om før du leger med hårde stimulanser.

Amfetamin får blodkarrene til at trække sig sammen som resultere i mindre ilt og blod til musklerne, udover det, tror du at dopamin gør dig stærkere?
Amfetamin påvirker dopamin ja, Den øgede udskillese påvirker forskellige dele af hjernen, som resultere i følgende:

Øget opmærksomhedsniveau
Opstemthed/eufori
Øget motorisk akvititet
Øget puls, svedtendens, blodtryk

Hvordan det skulle hjælpe dig i din træning udover at du ville føle dig uovervindelig ved jeg ikke.

Beklager den hårde tone, men det er simpelthen for dumt. Mit råd, lad være med at benytte stærke stimulanser, og på de dage du føler dig uoplagt kan du benytte koffein da det øger din træningstolerans.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Prøv at hør her, det øger ikke dopamin i hjernen, det går ind og blokere for det.. Dopamin er et signal stof, og hvis concerta går ind og blokere for signalstoffer vil jeg ikke kunne mærke den samme smerte i musklerne, og derved ikke blive træt på samme måde (: Det er også derfor det er strengt forbudt at tage som cykelrytter, svømmer osv. Og det sjove er, at når jeg tager det kommer mine muskler rigtig meget under pump, overhovedet ikke på samme måde som hvis jeg ikke tager det

HaMdErMaRkUs skrev:Prøv at hør her, det øger ikke dopamin i hjernen, det går ind og blokere for det.. Dopamin er et signal stof, og hvis concerta går ind og blokere for signalstoffer vil jeg ikke kunne mærke den samme smerte i musklerne, og derved ikke blive træt på samme måde (: Det er også derfor det er strengt forbudt at tage som cykelrytter, svømmer osv. Og det sjove er, at når jeg tager det kommer mine muskler rigtig meget under pump, overhovedet ikke på samme måde som hvis jeg ikke tager det

Det han prøver at sige er, hvis det ikke er medicin du får fra din læge, altså piller mod ad/hd hvor der ganske rigtig er amfetamin i, så lad være med at tage det, du leger med dit helbred.

Reputation point: 5

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster