Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1545
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Min første cut-plan!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg er nu blevet færdig med min bulk fase og skal dermed til at cutte. Jeg har derfor lavet en cut plan (min første cut plan)
Derfor vil jeg gerne høre jeres mening om den (Ris & Ros)

Jeg har forsøgt at ramme punktet med 35% protein, 45% kulhydrat, 15% fedt men jeg endte desværre med at ramme 34% protein, 48% kulhydrat, 18% fedt

PS. Jeg kører med 800 kcal. i underskud fra mit ligevægtsindtag.

* Jeg løber på tom mave når jeg står op og indtager derefter min første måltid.
* Mandag, Onsdag og Fredag styrketræner jeg efter jeg har spist min første måltid og spiser derefter min anden måltid efter træning. (Træner i ca. en time)

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan

Mere sundt fedt! Selvom du cutter er det stadig vigtigt at få de essentiele fedtsyrer, der er slet ingen grund til at være så fedtforskrækket selvom du cutter. Skær hellere lidt ned på kulhydraterne og tilføj mere sundt fedt fra nødder, fisk og planter.

Reputation point: 0

Galleri: Intet galleri

Jeg glemt også at sige at jeg spiser 4 fiske olie piller og 2 multi vitamin piller. Bør det ikke godt dække behovet for sund fedt?

Jeg kan desværre ikke lide fisk nemlig og det har jeg sq aldrig kunne og selv om jeg har vilje kan jeg fandme ikke få mig selv taget sammen til at spise det! (har prøvet) :D

Dit morgenmåltid er temmelig stort i forhold til resten af dagen, btw er du sikker på du kan cutte med 3000kcal? det lyder sindssygt.
Billede
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Du kunne evt. erstatte en af dine 3 daglige shakes med en dåse tun i vand.
Jeg føler selv, at tun mætter langt mere end en prot-shake, og det giver heller ikke lige så meget luft i maven. :whistle:

Edit: Ser lige at du ikke kan lide fisk ... - men der er umættede fedtsyrer i nødder og olie, for som der allerede er nævnt, mangler du det. :)
Brugeravatar

Min morgen måltid er større iforhold til de andre måltider ja men det er fordi at jeg har brug for meget mad der da jeg laver cardio i to timers tid på tom mave hvor jeg herefter indtager den første måltid og det er netop der min forbrænding er bedst efter jeg har dyrket cardio.

og ja jeg er sikker på at jeg kan cutte med 3000 kcal
min ligevægtsindtag ligger på 3900

og med hensyn til det der "sund fedt" får jeg ikke det behov dækket med hjælpe af fiskeolie?

A.L.P.H.A skrev:Dit morgenmåltid er temmelig stort i forhold til resten af dagen, btw er du sikker på du kan cutte med 3000kcal? det lyder sindssygt.

Tænkte præcist det samme. Er selv igang med cut og jeg ligger mellem 1200 og 1600kcal under mit ligevægts indtag, men det virker så også super :D og så har jeg spise dag om lørdagen hvor jeg indtager ca. 8000kcal for at chokke og kickstarte min forbrænding så kropper ikke vænner sig til at indtage så lidt mad og derved nedsætte forbrændingen.
The day you look yourself in the mirror and say "now i'm the best that i can be" that is the day you stop training!!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvor meget vejer du? Desuden virker 2 timers morgencardio på tom mave som en rimelig muskelødelæggende omgang, selvfølgelig afhængigt af intensiteten.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

90 kg

og jeg kører faktisk også med 500 kcal. i overskud om lørdagen for lige at give kroppen den såkaldt shock tilstand, da man taber meget muskelmasse i løbet af ugen.

01-jeller skrev:Min morgen måltid er større iforhold til de andre måltider ja men det er fordi at jeg har brug for meget mad der da jeg laver cardio i to timers tid på tom mave hvor jeg herefter indtager den første måltid og det er netop der min forbrænding er bedst efter jeg har dyrket cardio.

Desuden virker 2 timers morgencardio på tom mave som en rimelig muskelødelæggende omgang, selvfølgelig afhængigt af intensiteten.

Det handler i bund og grund om at ens energiforbrug er større end ens energiindtag. Derfor ser jeg ikke nogen fordel i at træne på tom mave fremfor at have indtaget et godt og velafbalanceret måltid før træning. Forskellen ville måske være at du kan yde mere, hvis du indtager et måltid inden din morgencardio, men rent fysiologisk ser jeg ingen grund til ikke at indtage måltidet.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Jeg kender flere der har haft succes ved at løbe på tom mave. Muskeltab er minimalt, men fedttab maksimalt. Plus så er ens forbrænding optimeret resten af dagen.

Men det kan vi sikkert diskutere frem og tilbage, så fuck det.

Jeg har ihverfald redigeret min plan lidt ved at skære ned på kcal. indtag i første måltid:

Hvad syntes i nu gutter?

PS. Derudover tager jeg som sagt vitamin tilskud og fiskeolie (som dækker min behov for sund fedt)

Hvis du f.eks. træner om morgenen, så kan du med fordel indtage størstedelen af dit kulhydratsintag omkring der.

- Kør høj protein, høj fedt og lav kulhydrat.
- Lav cardio
- Lav supersæt
- Spis oftere

Reputation point: 5

Jeg indtager jo også størstedelen af mit kulhydratsintag der?

Jeg kører også
37% Protein
46% Kulhydrat
17% Fedt

Jeg laver også cardio jeg spiser også ofte (6 gange om dagen) og jeg kører tilfældigvis også supersæt?

Tak for hjælpen, men undskyld mig mester hvad fanden er din pointe :P?

Her er lidt at tænke på:

- proteinpulver tre gange om dagen
- fire bananer om dagen
- ingen (så godt som) grøntsager
- ensartet kost
- generelt, tørt og kedelig mad (det vil gøre dit cut surt, rigtig surt i længden)
Brugeravatar

Styrkeliste

- proteinpulver tre gange om dagen (ja det er hurtigt og nemt)
- fire bananer om dagen (hurtigt og nemt, jeg elsker bananer)
- ingen (så godt som) grøntsager (jo lidt, men i det hele taget indholder grøntsager for mange kulhydrater og min plan skal helst indholde 35% protein, 45% kulhydrat, 15% det er grund til at der er så lidt

- generelt, tørt og kedelig mad (det vil gøre dit cut surt, rigtig surt i længden) generelt er det meget hurtigt og simpelt mad, som ikke tager ret lang tid at lave. Det er ikke svært at drikke en shake og drikke 4 æge hvider og ellers så at få en to stk. rugbrød og 1 banan ned.

Ellers er der to store måltider og bl.a den med kylling bliver jeg sq aldrig træt af så længe der er godt med salt og grillkrydderi :)

01-jeller skrev:- proteinpulver tre gange om dagen (ja det er hurtigt og nemt)
- fire bananer om dagen (hurtigt og nemt, jeg elsker bananer)
- ingen (så godt som) grøntsager (jo lidt, men i det hele taget indholder grøntsager for mange kulhydrater og min plan skal helst indholde 35% protein, 45% kulhydrat, 15% det er grund til at der er så lidt

- generelt, tørt og kedelig mad (det vil gøre dit cut surt, rigtig surt i længden) generelt er det meget hurtigt og simpelt mad, som ikke tager ret lang tid at lave. Det er ikke svært at drikke en shake og drikke 4 æge hvider og ellers så at få en to stk. rugbrød og 1 banan ned.

Ellers er der to store måltider og bl.a den med kylling bliver jeg sq aldrig træt af så længe der er godt med salt og grillkrydderi :)

Ja, jeg kan åbenbart ikke hjælpe dig, for alt hvad jeg har nævnt kan du jo give en forklaring på, og det lyder som om du ikke har tænkt dig at ændre dette? Men jeg kan da lige prøve at uddybe nogle af mine tanker, for at åbne dine øjne lidt.

Proteinpulver er nemt og hurtigt, ja. Men det er et kosttilskud, og bør ikke indtage så stor en plads i ens kostplan, da andre fødevarer også besidder andre goder - goder som proteinpulver ikke indeholder.

Fire bananer er nemt og hurtigt, og så smager de jo godt, ja. De indeholder en masse kulhydrater, og hov, det har du jo argumenteret for du ikke tilsigter, da jeg nævnte ordet grøntsager? Men i mit hovede er det altså bedre at erstatte 2-3 af bananerne med grøntsager. Selvom du cutter eksisterer kostrådet om 600 gram frugt og GRØNT skam stadigvæk, og det betyder altså ikke at fire bananer kan dække dette - selv hvis de skulle veje 600 gram. Her kan ordet variation også komme ind, for ensartet kost kan netop være grundlag for mangel på andre livsvigtige næringsstoffer.
Brugeravatar

Styrkeliste

ja jeg må nok give dig ret :) jeg kigger en ekstra gang på det og prøver at gør det lidt bedre. Tusind tak for hjælpen!

01-jeller skrev:ja jeg må nok give dig ret :) jeg kigger en ekstra gang på det og prøver at gør det lidt bedre. Tusind tak for hjælpen!

Du er velkommen til at poste en revideret kostplan i denne tråd, hvis du har lyst? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

De andre har allerede hjulpet dig lidt på vej. Tror de fleste herinde er ret enige i, at denne kostplan langt fra er det mest optimale setup. Jeg lå selv lige omkring 3000 kcal da jeg cuttede sidste år, og jeg fik væsentligt "mere" at spise, det var ganske vist ikke decideret spændende føde. Men langt fra så tørt og trist som det du foreslår her. Rend det lige igennem endnu en gang, ikke mindst for din egen skyld :8

Nu du er ved ændringer, så kan du lige så godt også begynde at tilberede dine æg. Det er efterhånden blevet nævnt en 50-100 gange herinde, at strukturen i aminosyrerne fra æg ændres ved denaturering(altså opvarmning/tilberedning) - så du rent faktisk optager proteinerne fra æg'et bedre.. Det gamle vamle rituale, hvor man sluger æg'et er bare grinagtigt :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Ingen kostplan

I stedet for at lave en ny tråd, joiner jeg lige denne.

Har udformet en kostplan. Er 189 og vejer 87 kg. Ifølge kostplanen får jeg ca 1.250 kcal om dagen. Dette er under halvdelen af mit ligevægtsindtag.

Er der nogen der har ris/ros til min plan. Synes ikke selv det kan passe, så gerne "ris"..

På forhånd tak

Acsadac skrev:I stedet for at lave en ny tråd, joiner jeg lige denne.

Har udformet en kostplan. Er 189 og vejer 87 kg. Ifølge kostplanen får jeg ca 1.250 kcal om dagen. Dette er under halvdelen af mit ligevægtsindtag.

Er der nogen der har ris/ros til min plan. Synes ikke selv det kan passe, så gerne "ris"..

På forhånd tak

Tallene ser gode nok ud, dig der bare har sat forkerte mål på. Fx. dit kl 12 mad.. 100g rugbrød, det er ca 1 skive også en skive pålæg. Er det virkelig alt du får til frokost?
Brugeravatar

Gaxe skrev:

På forhånd tak

Tallene ser gode nok ud, dig der bare har sat forkerte mål på. Fx. dit kl 12 mad.. 100g rugbrød, det er ca 1 skive også en skive pålæg. Er det virkelig alt du får til frokost?

Har lige rettet lidt i den efter jeg havde en skive på vægten. Ifølge min vægt vejer mit rugbrød ca 40g skiven. Rettede også lige lidt i mængden af skummetmælk. Så rammer små 1.400 kcal i stedet.

Acsadac skrev:
Gaxe skrev:

På forhånd tak

Har lige rettet lidt i den efter jeg havde en skive på vægten. Ifølge min vægt vejer mit rugbrød ca 40g skiven. Rettede også lige lidt i mængden af skummetmælk. Så rammer små 1.400 kcal i stedet.

Du får satme heller ikke særlig meget mad :?

Kender du frugt? Du kan sagtens smide tre stykker frugt ind i mellemmåltiderne. Desuden får du heller ikke rigtig noget fedt, så hvad med noget fisk eller nødder på havregrynene. Man skal ikke være så fedtforskrækket, som alle danskere er blevet efter fedtkampagnen i 90'erne.

Det var blot nogle få ord ved at skimte din kostplan hurtigt.
Brugeravatar

Styrkeliste

1.400 kcal :O da jeg cuttede fra 86 kilo til 78 var jeg nogle dage nede på 2000 kcal.. men dengang troede jeg bare at jo lavere man lå jo mere fedt tabte mand. Desværre taber man også en del muskelmasse, så lig ca 500 kcal under dit ligevægtsindtag så du ikke "cutter" for meget muskelmasse af.

Engang var jeg uvidende om træning , kost og krop. sS besøgte jeg www.bodybuilding.dk og fik "mass" af viden :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster