Jigsaw skrev:Jeg har selv haft problemer med kontakt til Latissimus Dorsi indtil jeg overførte min viden om anatomi til praksis og samtidigt lagde egoet på hylden. Det gjorde jeg ved punkt 1. lave strikte pull ups uden momentum med greb en smule bredere end skulderbredde, da latissimus er stærkest i vertikale træk, når skulderleddet er enten en smule indadroteret eller udadroteret...........punkt 2. så lavede jeg one- arm cable row, hvor jeg forsøgte at holde fuldstændig ro i kroppen samtidigt med at jeg trak med albuerne med FULD ROM. Det vil sige indtil skulderen er ekstenderet fuldt. Her er det essentielt, at du trækker helt "lige" så at sige, da latissimus er stærkest i horisontale træk når skulderleddet er fuldkomment neutral. Sørg for at få et stræk i latissimus og fuld kontraktion, hvis du ikke kan det er vægten for tung.
Jamen synes godt, jeg kan lave øvelsen med 6-8 gentagelser. Men jeg krummer måske i ryggen, eller står for oprejst. Det skal jeg ikke kunne sige.
Pull ups er som sagt ikke en mulighed, da jeg ikke kan lave denne øvelse derhjemme. Mine nuværende øvelser er fine. Jeg skal bare have bedre kontakt med mine Lats