Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Mit homegym

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej bodybuilding.dk. Ville lave denne tråd grundet mange ting, men en af dem er at jeg får den generelle opfattelse af at man skal have rigtig meget plads for at få noget ud af sin træning, en stor kælder på 50m2, og ellers skal man da ihvertfald melde sig ind i et fitnesscenter.

Jeg er uenig, man behøvede ikke særlig meget plads og dette er et eksempel derpå.
Jeg er ved at samle et lille homegym i soveværelse, jeg mangler bare li en træningsbænk, og så kan jeg lave alle de øvelser som jeg alligevel ville have lavet i et fitness center. Og det er endda mere sikkert, har endnu ikke været i et fitnesscenter som har haft et power rack for sikker træning.

få billeder fra soveværelset:

hej7.jpg

hej6.jpg

på billederne kan det godt se trangt ud, men det er det ikke, der er masser af plads uden at det er tæt på at ramme væggene eller lign. Det eneste jeg skulle bruge af fri plads var 3.20 meter x 2.30meter.

Til mit homegym har jeg købt dette Powerline PPR200X power rack, som er et utroligt billigt power rack, men tog en chance, og det har jeg ikke fortrudt. Mit mål er muskelmasse, vægten på stangen er ikke ligeså vigtig som i styrketræning. Jeg må sige jeg er blevet positivt overrasket. Dels fordi jeg gav kun 289 euro for det, men også fordi jeg har haft en kammerat prøve power racket, med 200kg til failure og ramte hårdt nede i safety bars, og der er sket absolut ingenting, rigtig solide safetybars.

Power racket er meget stabilt, jeg vejer 110kg, og når jeg laver pullups bevæger racket sig slet ikke. Men dog for at gøre det ekstra stabilt har jeg valgt at bruge en gammel håndvægtstang som en plate holder med 1x20kg på hver side af racket, bare li for at gøre det mere solidt. som der ses på billedet:

Krydsfiner er der lagt i racket, for at fordele vægten bedre. Men har også lavet 2 små platforme 50x50cm med krydsfiner og gummimåtte fra et fitnesscentre hvis man nu skal have vægtstangen ned på gulvet.

Der har været meget kritik af Powerline PPR200X, med deres power rack bar catch som er denne:
hej5.jpg

Har ikke haft problemer med de bar cathes, de er lange , så ol-vægtstangen kan nogle gange rulle, men det er sikkert. Men nogle kan bare ikke lide dem og køber nogle andre bar cathes. Men ville anbefale at tape et eller andet beskyttelse på dem, en stang som man hamrer hårdt ned i den bar catch ville ikke se pæn ud efter 1 års tid. Har dog løst det ganske simpelt, med at putte gaffatape på, og det fungerer suverænt og er ekstremt lydløst-

Hvis du løfter over 250kg og mere i sæt, ville jeg dog anbefale at købe et andet mere solidt power rack.

her er en video som inspiration til øvelser til et power rack:

Jeg mangler også et vægtstativ, men det begynder jeg på at lave i næste uge, har nogle kraftige 3,5cm diameter rør og masser af træ så burde det kunne blive lavet på en time.

Dette var ment som en inspiration til andre , som tror man skal have rigtig meget plads for et optimalt homegym, men det kan godt lade sig gøre, selv på ikke så meget plads.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har et lille pulterrum kan man vel kalde det ca 7/8 m2 men stort nok til mit forbrug:-) vil dog sige det største problem er man ikke kan have en spotter og en til at vise teknikken som i de mange center, dog er dette forum fyldt med hjælpsomme mennesker som har tilbudt mig at lære den rette teknik, det sku god Gandhi:-D

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Godt arbejde. Det ser rigtig fornuftigt ud!

Jeg har selv trænet hjemme i to-tre år nu med en barbell, et par dumbbells, en masse vægtskiver og en bænkpres. Det er luksus at have. Jeg opvarmer mentalt til nogle Scott Herman eller Elliot Hulse-videoer, og når jeg føler mig klar, fyrer jeg op for musikken, og så er der bare gang i den den næste time.

Mit udstyr står i stuen i et lille indhak, men når kæresten og jeg flytter her senere på året, skal det være i soveværelset.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00

Taekwondo body skrev:Jeg har et lille pulterrum kan man vel kalde det ca 7/8 m2 men stort nok til mit forbrug:-) vil dog sige det største problem er man ikke kan have en spotter og en til at vise teknikken som i de mange center, dog er dette forum fyldt med hjælpsomme mennesker som har tilbudt mig at lære den rette teknik, det sku god Gandhi:-D

Spotter er selvfølgelig rigtig vigtig, men i forhold til teknikken er man nok nødt til at bruge youtube til at se nogle videoer igennem rigtig grundigt, og så bruge et dejligt stort spejl til at øve sig på teknikken, inden man rigtigt kommer vægt på stængerne. Folk i centret kan man jo ikke altid stole på. Vi har alle sammen fået nogle ting at vide, som man så eftefølgende har undersøgt og tænkt "BULL SHIT!".

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Dødløft: 80.00

Hvordan vil du dødløfte tungt i dit soveværelse?
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Jeg har engang prøvet at lave et lille homegym i mit soveværelse, det største problem var ikke pladsen
men motivationen, det er bare ikke sjovt at stå og løfte i sit soveværelse eller stue!
Jeg ville meget gerne have et ordenligt homegym, men så skal det være når jeg engang får en stor kælder
eller garage jeg kan bygge det op i, så der KUN er gym og intet andet i rummet :)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Storfod skrev:Jeg har engang prøvet at lave et lille homegym i mit soveværelse, det største problem var ikke pladsen
men motivationen, det er bare ikke sjovt at stå og løfte i sit soveværelse eller stue!
Jeg ville meget gerne have et ordenligt homegym, men så skal det være når jeg engang får en stor kælder
eller garage jeg kan bygge det op i, så der KUN er gym og intet andet i rummet :)

trist det er det der skal være motiverende, jeg har skippet 1 træning siden jan. syntes det er dejligt nemt at kunne gå i træningsrummet og man ikke skal køre for at træne dog en anden ting der er minus ved det er ingen man kan snakke med :(

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:
Storfod skrev:Jeg har engang prøvet at lave et lille homegym i mit soveværelse, det største problem var ikke pladsen

trist det er det der skal være motiverende, jeg har skippet 1 træning siden jan. syntes det er dejligt nemt at kunne gå i træningsrummet og man ikke skal køre for at træne dog en anden ting der er minus ved det er ingen man kan snakke med :(

Jamen én af de ting der gjorde at jeg mistede motivationen, var også at jeg stod palle alene, uden at kunne tale med nogen
eller studere de andre som træner ved siden af én osv.. :(

Og så har jeg lidt svært ved at træne uden der er et (eller flere) store spejl(e) :oops:

EDIT: Det med at skulle køre til træning er ikke noget problem for mig. Mit nuværende gym (ikke OBBC som der står under min avatar) ligger 500 meter fra mit arbejde, på vejen hjem :D
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Forcedreps skrev:Hvordan vil du dødløfte tungt i dit soveværelse?

Jeg har bumperplates og 2 små platforme, det larmer meget lidt pga de slags vægtskiver :)

Kan godt se at det kan være svært for nogle mht. motivationen, men jeg er tværtimod blevet mere motiveret til at træne mere hårdt og sikkert for en gangs skyld. Men min drøm er også helt sikkert en stor garage eller kælder lavet om til sit eget gym, men lige nu og de næste par år må jeg nøjes med det i soveværelset :)

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster