Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

mit trænings program ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej gavede drenge har kørt mit program sådan her i 5 måneder jeg selv har lavet:

mandag: nakke-biceps-mave
tirsdag:triceps-bryst-mave

torsdag:biceps-ryg-mave
fredag:triceps-skuldre-mave

tager 4 sæt i hver øvelse og en opvarming og er begyndt af syre min triceps og biceps til i siste sæt på dagen... men spørgsmålet er vil jeg ku få mere ud af det på anden måde syntes ikke der sker så meget i vægt stigningen og skifter tit øvelser, nogle gode råd til fremgang :)?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mave: 4
Biceps: 2
Triceps: 2
Ryg: 1
Skuldre: 1
Nakke: 1
Ben: 0

Det er en seriøs omgang disko pump var ? Måske kunne de ske,at dine arme var træt af at være det eneste det fik tæsk og de derfor syre til ?
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Gaxe skrev:Mave: 4

Det er en seriøs omgang disko pump var ? Måske kunne de ske,at dine arme var træt af at være det eneste det fik tæsk og de derfor syre til ?

ehh ? sagde at jeg syre trænede dem i siste sæt og træner ikk ben så meget for tiden ... men vis du er så smart kan du jo komme med forslag det var jo det jeg spurgte om kan ikke bruge dit svar til en skid positivt... går efter fitness looket ikke at blive et stort brød og du mener seriøst ikke at ved af træne triceps/biceps 2 gange om ugen er for meget

nogen seriøse svar der kan hjælpe :)?

Tror Gaxe dækkede det meste. Træn din core mere, så resten af kroppen kan følge med.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

d-a-t-c skrev:

ehh ? sagde at jeg syre trænede dem i siste sæt og træner ikk ben så meget for tiden ... men vis du er så smart kan du jo komme med forslag det var jo det jeg spurgte om kan ikke bruge dit svar til en skid positivt... går efter fitness looket ikke at blive et stort brød og du mener seriøst ikke at ved af træne triceps/biceps 2 gange om ugen er for meget

Der er ingen grund til at gå i defensiven, han prøver blot at hjælpe dig.. :hihi: Hvis dit mål er fitness eller motionist med favør i det kosmetiske, så ville jeg stadig inkludere ben og generelt have et balanceret træningsprogram..
1. du ville undgå mange skader, og evt dårlig holdning, samt et langt pænere overall look om nogen år ved at træne balanceret... 2. Du kan altid køre træningscyklusser hvor du rammer hele kroppen, men har 1 eller 2 muskelgrupper med 1. prioritet, ved fx at lægge den først på en træningsdag eller indlægge en ekstra workout hen af ugen, uden at du ødelægger resten.. 3. Jeg ved hvad jeg snakker om :wink:
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

syntes bare godt man kan tale pænt og ikke bare blive hakket ned på det kommer man ikke langt med...

okay det giver lidt mere mening men så mit program er enligt okay så men der skal noget ben på eller hvad mener du ? og mener du jeg skal træne en muskle af gangen er ikke helt med :dance:

d-a-t-c skrev:

Umiddelbart går kommentaren på, at det alt for meget arbejde til sådan en lille muskel, ift hvor lidt du laver til de store muskler. Læg dit fokus på tunge trække og presseøvelser, sørg for også at køre ben og slut af med arme. Generelt så læg dit fokus på så store øvelser som muligt, og arbejde dig nedad i løbet af et træningspas. Det vil du få meget mere ud af.

Hvilket look du går efter (og opnår) afhænger i mindst ligeså høj grad om dit kostindtag som din træning.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

d-a-t-c skrev:syntes bare godt man kan tale pænt og ikke bare blive hakket ned på det kommer man ikke langt med...

okay det giver lidt mere mening men så mit program er enligt okay så men der skal noget ben på eller hvad mener du ? og mener du jeg skal træne en muskle af gangen er ikke helt med :dance:

Dit program (Det er ikke beskrevet godt nok til reelt at være et program) er ikke ret godt. Et forslag for dig kunne f eks være at træne et to-split klassisk upper/lower, hvor du starter ud med tunge vægtstangsøvelser som bænkpres og dødløft, derefter multiledsisolationsøvelser som BB rows og til sidst isolationsøvelser til armene. Der er rigtigt mange måder at gøre det på.

Brugeravatar

d-a-t-c skrev:

ehh ? sagde at jeg syre trænede dem i siste sæt og træner ikk ben så meget for tiden ... men vis du er så smart kan du jo komme med forslag det var jo det jeg spurgte om kan ikke bruge dit svar til en skid positivt... går efter fitness looket ikke at blive et stort brød

Men han har sådan set ret...

Du spørger efter råd, og når du får det er du lidt mops - det hænger ikke sammen.

Du har maveøvelser 4 dage om ugen, hvilket er virkeligt overkill. Jeg kører mave 2 dage (på et 2 split, dvs. i ét a splittene), med 2 isolerende øvelser, og det er allerede en del. At køre det hver dag virker overhovedet ikke nødvendigt hvis du ellers har dine grundøvelser på plads.
Maven bliver trænet i de øvelser der også rammer din core, dvs. dødløft (lidt), squat (meget) og bænk (lidt). 1-2 iso øvelser et par gange om ugen burde være nok, især i forhold til din øvrige volumen.

Du vil gerne være større, men kører kun ryg én dag om ugen? Hvorfor ramme din bi- og triceps så hårdt, de giver meget lidt masse, og får en del træning igennem de andre øvelser - f.eks. rammer bænkpres din triceps ret godt, og chin-ups kan også gå i bicepsen hvis de udføres suppineret - altså med underhåndsgreb.

Hvis du er seriøs omkring masse så ville jeg droppe de isolationsøvelser som det virker som om du har mange af, og virkeligt køre tunge multileds øvelser. De 3 store, squat, bænk og dødløft, giver virkeligt meget når det handler om at få masse på.

Dertil skal du naturligvis spise så kroppen har nogle klodser at bygge af, men det giver sig selv.'

K.

:Edit: Nå, så var der lige en flok der postede det samme inden jeg fik snøvlet mig færdig. :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 130.00

d-a-t-c skrev:

Hmm sorry omkring det svar, måske var jeg lige hurtigt ude :blackeye: . MEN det forhindre mig dog ikke i at sige, jeg synes meget dårligt om dit program. Selv "Fitness looket" kommer til at se dumt ud med veltrænede arme og mave også alt andet halter efter.. Du er nødt til at få det til at spille sammen alting. Siger ikke at træne biceps to gange er for meget iforhold til din biceps, men i forhold til resten af kroppen i dit program er det for meget. Ikke fedt at kunne fremvise kæmpe guns, store mave muskler, men et bryst der ligner noget der aldrig har været trænet.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge lidt her:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/
evt starte ud med prøve:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program-all-around-masse-styrke.html
Eller hvis du godt kan lide 2 spilt, søg efter 2 spilt i sidens søgefunktion. Der ligger tons vis af forslag i andre tråde.

Du skal ikke være bange for at vågne med jay cutler ben.. for det sker bare ikke over natten(desværre). Det vil dog give dig en uharmonisk krop at se på, når du kører som du kører nu.
Brugeravatar

der en del af svare på nu hehe ...plejer af starte med 2 hårde øvelser fx. Bænkpres og french press og så mave så der er en lille pause for toppen og så fx. flyers og en triceps øvelse ...

grunden til jeg træner triceps og biceps 2 gange er fordi de har haltet lidt og så tænkte jeg lidt ekstra træning på dem så ville det blive bedre og er det også og så havde ejg tænkt mig nu hvor det andet køre så skifte evt. Biceps ud med ryg en af dagene. Træner så meget mave fordi man kan træne den hverdag uden af nedbryde den og vil gerne holde den og ha den mere markeret og har styr på kosten :)

og syntes de kg jeg tager på at der sidder ikk så meget af dem på benene så jeg har noget af bygge af eller skal jeg bare træne dem og så vil kg'ene begynde af side mere der udover muskel masse...

okay du mente måske det ikke så hårdt som du skrev det i første svar sorry :)

der en del af svare på nu hehe ...plejer af starte med 2 hårde øvelser fx. Bænkpres og french press og så mave så der er en lille pause for toppen og så fx. flyers og en triceps øvelse ...

Det er som sådan også en ok måde at gøre det på :)

grunden til jeg træner triceps og biceps 2 gange er fordi de har haltet lidt og så tænkte jeg lidt ekstra træning på dem så ville det blive bedre og er det også

Arh, mon dog? Det kunne godt lyde til at det hele simpelthen mangler, men fordi armene altid er i fokus, får folk simpelthen mindreværdskomplekser over dem. Forøvrigt er to gange om ugen til arme ikke for meget - det er resten, der trænes for lidt i forhold til.

Træner så meget mave fordi man kan træne den hverdag uden af nedbryde den og vil gerne holde den og ha den mere markeret og har styr på kosten

Maven er en muskel på samme måde som alle andre, og skal trænes derefter. Markering kommer primært gennem cardio og kosten.

og syntes de kg jeg tager på at der sidder ikk så meget af dem på benene så jeg har noget af bygge af eller skal jeg bare træne dem og så vil kg'ene begynde af side mere der udover muskel masse...

Jeg er ikke sikker på at jeg læser det her korrekt, det er lidt rodet skrevet ;) men uanset hvad kommer muskelmassen til at sidde hvor du træner - hvilket betyder, at hvis du ikke får benene med, kommer de til at være uforholdsmæssigt tynde. Og det ønsker du vel næppe? Desuden får du gennem tung bentræning aktiveret nogle af kroppens stærkeste muskler samt stabiliserende muskler i hele kroppen. Der er masser af gode grunde til at træne underkroppen.

Brugeravatar

StefanM skrev:

Det er som sådan også en ok måde at gøre det på :)

grunden til jeg træner triceps og biceps 2 gange er fordi de har haltet lidt og så tænkte jeg lidt ekstra træning på dem så ville det blive bedre og er det også

Arh, mon dog? Det kunne godt lyde til at det hele simpelthen mangler, men fordi armene altid er i fokus, får folk simpelthen mindreværdskomplekser over dem. Forøvrigt er to gange om ugen til arme ikke for meget - det er resten, der trænes for lidt i forhold til.

Træner så meget mave fordi man kan træne den hverdag uden af nedbryde den og vil gerne holde den og ha den mere markeret og har styr på kosten

Maven er en muskel på samme måde som alle andre, og skal trænes derefter. Markering kommer primært gennem cardio og kosten.

Jeg er ikke sikker på at jeg læser det her korrekt, det er lidt rodet skrevet ;) men uanset hvad kommer muskelmassen til at sidde hvor du træner - hvilket betyder, at hvis du ikke får benene med, kommer de til at være uforholdsmæssigt tynde. Og det ønsker du vel næppe? Desuden får du gennem tung bentræning aktiveret nogle af kroppens stærkeste muskler samt stabiliserende muskler i hele kroppen. Der er masser af gode grunde til at træne underkroppen.

hehe der skete bare meget mere med resten af min krop end med armene og for det ikke skulle se dumt ud tænkte jeg at det så var en god ide for at rette op på det :) .

okay vil du så ikke være sød af prøve at hurtigt smide et trænings program op som du syntes det skal se ud :)?

sorry er ærligt talt også selv lidt forvirret over emnet lige nu :o
men mente noget i stil med at selvom vis jeg ikke trænede ben ville der så ikke komme noget fedt til af sidde på benene når jeg tog på ?

og personligt hader jeg at træne ben for får sådan en kildrende fornemmelse når jeg pumper dem og det irretere mig bare men er der nogen øvelser som er sjove at lave til ben syntes dem jeg har prøvet er lidt bhaaaa :b

okay vil du så ikke være sød af prøve at hurtigt smide et trænings program op som du syntes det skal se ud ?

Jo, et eksempel (Baseret på de dage, du har skrevet tidligere) kunne være

Mandag/Torsdag:
Bænkpres 5 x 5
Skrå DB bænkpres 3 x 10
Fransk pres 3 x 10
DB laterals 3 x 10
Pushdowns 2 x 15

Tirsdag/Fredag:
Dødløft 5 x 5
Benpres 3 x 10
BB rows 3 x 10
Pullups 3 x 10
Læg 3 x 10
BB curls 3 x 10
Mave 3 x 10

Det er dog bare et eksempel, og det kan gøres på mange måder. Det overordnede, som du kan se, er at der er et overordnet fokus på store multiledsøvelser. Om der tilføjes ekstra biceps eller et ekstra sæt ryg eller bryst her og dér betyder ikke det helt vilde.

men mente noget i stil med at selvom vis jeg ikke trænede ben ville der så ikke komme noget fedt til af sidde på benene når jeg tog på ?

Jo, men det vil være tilfælde uanset om du træner ben eller ej. Tager man på, vil der altid komme en smule fedt med, også, og det er fordelt udover hele kroppen, uanset hvordan du træner.

og personligt hader jeg at træne ben for får sådan en kildrende fornemmelse når jeg pumper dem og det irretere mig bare men er der nogen øvelser som er sjove at lave til ben syntes dem jeg har prøvet er lidt bhaaaa :b

Det er jo ellers det, der gør det sjovt :D Gode benøvelser er squat, frontsquat, dødløft, lunges, step ups, bulgarian squats o.lign. De er dog relativt svære, så i starten er det fint at vælge den/dem du er mest tilpas med og føler fungerer bedst, og evt supplere med øvelser i maskine.

Brugeravatar

Jeg har lagt mærke til at hvis jeg kører en kropsdel på alle mine træningspas, så får jeg faktisk ikke så meget mere ud af det.

F.eks. kunne jeg ikke få mine Dragon Flags ordenlige fordi jeg kørte dem 4 dage om ugen, og derfor var min mave aldrig ordenlig restitueret til dem, men da jeg begyndte at køre dem kun på de 2 dage jeg kører mave ellers, så gik det noget bedre, og formen blev også hurtigt forbedret.

Det jeg i stedet selv gør når noget halter (lige nu er det f.eks. mine Lats jeg er lidt trætte af), er at køre en ekstra øvelse på de dage hvor jeg har den kropsdel (f.eks. med Lats vil det være rygdagen), og så køre øvelser på den muskel/gruppe med højere intensitet og evt. vægt hvis jeg kan. Det plejer at sætte lidt skub i udviklingen ret hurtigt.
Det var måske værd at forsøge i bare en måned for at se om ikke f.eks. dine arme får mere ud af det.
F.eks. køre DB eller BB curls og så smide nogle hammer curls på de dage du kører biceps, og så ikke køre biceps hver dag.

K.
Brugeravatar

Styrkeliste

StefanM skrev:

Jo, men det vil være tilfælde uanset om du træner ben eller ej. Tager man på, vil der altid komme en smule fedt med, også, og det er fordelt udover hele kroppen, uanset hvordan du træner.

Yes, man kan ikke forbrænde fedt lokaliseret og man bestemmer desværre ikke selv hvor man tager det på. :) (Ellers ville mange nok forsøge at tage fedt på under forsålerne, eller i form af en sixpack :D), men en anden god grund IMO til at træne ben er at du skal bruge benene til f.eks. Dødløft som er en super øvelse til din core og ryg.
Og naturligvis til squat som udover at være en god benøvelse også er en god core øvelse. Så ben styrke er noget der kan bruges langt hen af vejen, også selvom du aldrig hopper i et par shorts.

L.
Brugeravatar

Styrkeliste

tak for de mange gode svar, jeg må jo så bare se af begynde af træne ben igen selvom jeg hader det som pesten :b og prøve lidt forskelligt og så må¨jeg prøve af køre en ekstra øvelse hvergang og så se om der sker lidt

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster