Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Morgendagens madpakke!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej!

Så er jeg lige blevet færdig med at smøre min madpakke til i morgen! Gør det i aften da jeg aldrig har tid om morgenen.

Den ser således ud som på billedet :)
Det hele står i gram. De 300g rugbrød er 6 skiver hvor leverpostejen, kyllingebrystet og det ene æg fungerer som pålæg. Pastaen, majsene, tunen og det andet æg er en pastasalat.
De 2 måltider er bare hele madpakken til hele dagen. Så spiser jeg noget i hvert frikvarter. Det bliver jo en madpakke på godt 1900Kcal. Hvordan ser den ud synes i? Jeg tror den bliver god :D Den første madpakke jeg selv har lavet i umindelige tider :P

Morgenmaden bliver den klassiske havregryn med mælk ;) Og til sidst vil jeg lige høre hvor mange kalorier i mener jeg skal indtage når jeg skal tage på? Jeg vejer 59kg og er 180høj, så jeg kan godt tåle et par kilo på sidebenene ;) Og er der evt. nogen der kan forklare hvordan det udregnes, hvis det da ikke er noget man skal prøve sig frem til?
-\Herkules/-

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det ser lige umiddelbart rigtigt fint ud..
Meget omstændigt dog :) (-gid jeg havde tid til at gøre så meget ud af min madpakke!)

Altså, med den temmeligt lave BMI du render rundt med(59/2*1,80=16,38!! :shock: ), kan jeg ikke forstå du ikke vægler nogle federe madvarer.. Det er f.eks. for mig helt uforståeligt at du bruger: Den grønne slager (max 3 %!)
Du skulle hellere skære en ordenligt skive af den hjemmelavde sylte.. hvis sådan en er til din rådighed.. :D

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

andersen skrev:Det ser lige umiddelbart rigtigt fint ud..
Meget omstændigt dog :) (-gid jeg havde tid til at gøre så meget ud af min madpakke!)

Altså, med den temmeligt lave BMI du render rundt med(59/2*1,80=16,38!! :shock: ), kan jeg ikke forstå du ikke vægler nogle federe madvarer.. Det er f.eks. for mig helt uforståeligt at du bruger: Den grønne slager (max 3 %!)
Du skulle hellere skære en ordenligt skive af den hjemmelavde sylte.. hvis sådan en er til din rådighed.. :D

Hvorfor skulle man gå efter at indtage federe madvarer, med mindre det er fra en sund fedtkilder.

Fyld hellere på med kulhydrater.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at spise 3500 kcal dagligt. Finder du ud af det er for lidt skruer du bare indtaget op til 4000 kcal, synes du at du tager for meget på for hurtigt skruer du det en anelse ned.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det ser sgu godt ud! Hvis jeg bare jeg kunne tage mig sammen, til at lave sådan en madpakke hver dag.

Du er meget "let" i forholdet til din højde og derfor skal du bare igang med at spise. Du behøves nødvendigvis ikke at spise "fedt" mad, som foreslås ovenover. Bare spis en masse proteinrigt mad og sørg for at få en masse kcal ned hver dag. Og dermed ikke sagt det IKKE må være fedt. Det må det gerne i dit tilfælde :D

Hvis du vil finde ud af hvor meget du skal spise for at tage på, bliver du nødt til at finde dit ligevægtsindtag. Det vil sige det antal kalorier du skal spise for at holde din vægt, som den er nu. Når du har fundet det så lægger du bare 500 kcal oveni.

Altså hvis f.eks. dit ligevægtindtag viser sig at være 2500 kcal, så siger du bare 2500+500 = 3000. Altså skal du indtage 3000 kcal om dagen.

Håber det hjalp.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Ser lækker ud , kan du ikke lige lave en til mig også ? ;) .. Hmm , ville nok bytte pasta ud med ris ? Men er ikke så meget inde i det .. Desværre ..
No pain, no gain.

All time favorit: Dorian Yates.

Morten_16 skrev: Hmm , ville nok bytte pasta ud med ris ? Men er ikke så meget inde i det .. Desværre ..

Rissalat? Nej, vel :wink:
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Det kan vel prøves ? :D , man skal aldrig sige aldrig :D ..
No pain, no gain.

All time favorit: Dorian Yates.

Tak for alle svarene!

Den smagte ligeså godt som jeg havde håbet :P
Jeg kunne dog ikke få de 2 sidste rugbrødder ned, da jeg allerede havde spist 5 gange så meget som jeg plejer. Man skal jo lige vænne maven til at den skal have noget mere mad! Jeg tager den med igen i morgen og så skal den sq ned :)

Men ja, det tager sq lidt tid at lave den synes jeg, men hvis det er det der skal til for at blive stor og stærk så må man jo ofre tiden til det :)

Jeg er meget tynd ja, men på en måde er det vel meget godt med den lave fedtprocent når jeg får lidt flere muskler? Tager selvfølgelig noget fedt på løbende nu hvor jeg er i kalorieoverskud, men det er vel et godt udgangspunkt :P

Jeg må ud og have fat i en god blender, så jeg kan lave nogle nemme cocktails til når jeg kommer hjem fra skole igen. Har ikke tid til at lave mad hele tiden. Vil i anbefale man giver lidt ekstra for en blender af god kvalitet eller virker de billige ligeså godt som de dyrere?
-\Herkules/-

Uden at have ret meget forstand på lige præcis blendere, vil jeg umiddelbart mene, at kvalitet betaler sig i langt de fleste tilfælde. Ikke at den behøver at være dyr af den grund, men det hænger ofte sammen.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Karl Æg skrev:Uden at have ret meget forstand på lige præcis blendere, vil jeg umiddelbart mene, at kvalitet betaler sig i langt de fleste tilfælde. Ikke at den behøver at være dyr af den grund, men det hænger ofte sammen.

Godt bud Karl Æg, men jeg tror sku Herkules skal have fat i en ''gør det selv fyr'' fra El Giganten, og ikke en bodybuilder til at besvare det spørgsmål :lol:.

Hvad skal du bruge blenderen til?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:Hvad skal du bruge blenderen til?

Vil det være lidt for spydigt hvis jeg gætter på at han skal bruge den til at blende? :lol:.

Mike2468 skrev:
J-S-O skrev:Hvad skal du bruge blenderen til?

Vil det være lidt for spydigt hvis jeg gætter på at han skal bruge den til at blende? :lol:.

Ja, det ville det være i denne sammenhæng! Hvis man blot skal bruge blenderen til at blende ens havregryn med mælk om morgenen, så behøver man altså ikke ofre mange penge på den - skal den derimod bruges til en masse andre og lidt mere krævende ting, så kan det måske være en god idé at ofre lidt flere penge på monstret...
Brugeravatar

Styrkeliste

Blenderen skal ganske rigtig bruges til at blende havregrynene, mælken, og bananen! Men kunne da forestille mig det var rart at den kunne klare nogle lidt hårdere opgaver hvis man fik nogle gode opskrifter engang.

Er der nogle der bruger "MAgic Bullet" fra TV-shop? :D De får den sq til at se helt fantastisk god ud i reklamerne :P Ligesom alt andet TV-shop laver reklamer for :wink: Fatter ikke jeg bliver ved at se det, hehe.
-\Herkules/-

Herkules skrev:Blenderen skal ganske rigtig bruges til at blende havregrynene, mælken, og bananen! Men kunne da forestille mig det var rart at den kunne klare nogle lidt hårdere opgaver hvis man fik nogle gode opskrifter engang.

Er der nogle der bruger "MAgic Bullet" fra TV-shop? :D De får den sq til at se helt fantastisk god ud i reklamerne :P Ligesom alt andet TV-shop laver reklamer for :wink: Fatter ikke jeg bliver ved at se det, hehe.

Altså, min mor købte for to års tid siden en blender til en værdi af kr. 99 ,- på tilbud. Den fungerer stadig helt fint, og har ikke store problemer med at blende nogle halvfrosne jordbær! Du behøver altså ikke investere det store for at få en blender, som kan klare de fleste job...
Brugeravatar

Styrkeliste

Billede