Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1448
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1446

Følg bodybuilding.dk på

Multi-Kompo Proteipulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.

Jeg har købt noget nyt proteinpulver på dba, men frygter lidt at jeg har dummet mig, og købt noget lort (dårlig kvalitet) :)
Det er det med, at det indeholder 6 forskellige proteinkilder, der gør mig lidt usikker på kvaliteten.

Nogle der kan fortælle mig noget om hvad det er for noget jeg har købt. Om det er god eller dårlig kvalitet, og om det er hurtigt, eller langsomt optageligt, nu hvor det ikke kun indeholder whey protein

Det er tysk, og hedder Multi-Kompo Protein C6
per 100 g Protein
L-Isoleucine 3821 mg
L-Leucine 7119 mg
L-Valine4207 mg
L-Methionine 1675 mg
L-Phenylalanine 5558 mg
L-Threonine 3128 mg
L-Tryptophan 902 mg
Lysine 4069 mg
L-Arginine 5571 mg
L-Cystine 1787 mg
L-Histidine 2229 mg
L-Tyrosine 3744 mg
L-Alanine 3315 mg
L-Aspargicacid 7698 mg
L-Glutamicacid 27745 mg
L-Glycine 3588 mg
L-Proline 8419 mg
L-Serine 5475 mg

per 100 g per 20 g
Energy
1520 kJ / 360 kcal 306 kJ / 72 kcal
Protein
85,5 g 17,1 g
Protein (dry Substance)
88,5 g 17,7 g
Carbohydrate
2,5 g 0,50 g
Fat
1,0 g 0,20 g

The activevites Multi-Component-Protein Multi-Kompo Protein C6 is a high Quality and high protein 6-Source-Proteinpowder made from GMO-free Soyproteinisolate, Wheatprotein, Wheyprotein, Milkprotein, Peaprotein and Eggalbumin. It contains no added sugars and only 2,5% carbohydrates.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er 85,5 g. prot / 100 g. i det pulver du har købt, så det er udemærket. I forhold til hvis der havde været 50 g. kun fx.

Der er mange forskellige slags prot i = det vil højst sandsynligt ikke blive blandet så nemt op.

Der er mange forskellige slags prot i = optagelses hastigheden er forskellige for forskellige slags prot. Men det må du selv læse om på nettet! :D Gå evt. ind på (link slettet) punktum dk De har en med mener det er 5 slags prot i. Og de skriver nogle fordelle og ulemper ved det :)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

sund skrev:Der er 85,5 g. prot / 100 g. i det pulver du har købt, så det er udemærket. I forhold til hvis der havde været 50 g. kun fx.

Der er mange forskellige slags prot i = det vil højst sandsynligt ikke blive blandet så nemt op.

Der er mange forskellige slags prot i = optagelses hastigheden er forskellige for forskellige slags prot. Men det må du selv læse om på nettet! :D Gå evt. ind på (link slettet) punktum dk De har en med mener det er 5 slags prot i. Og de skriver nogle fordelle og ulemper ved det :)

nu er linket blevet slettet, så kan ikke se hvilken hjemmeside du henviser til.
Men ellers tak for svaret.
Nu hvor der er flere forskellige slags prots med forskellige optagelses hastigheder, er det så stadig optimalt som post-workout shake?
Brugeravatar

Styrkeliste

Proteinpulver med flere slags proteintyper kan have stor fordel.

Vi fører bl.a. en 3 phase protein fra Self Omninutrition http://www.bodyman.dk/shop/self-3-phase-19820p.html
Har du spørgsmål? Smid os en mail på info@bodyman.dk
- Husk vi yder prisgaranti + 10% rabat

Proteinpulver
MMA
Kreatin
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

BODYMAN.DK skrev:Proteinpulver med flere slags proteintyper kan have stor fordel.

Vi fører bl.a. en 3 phase protein fra Self Omninutrition http://www.bodyman.dk/shop/self-3-phase-19820p.html

kan du så fortælle mig hvad de eventuelle fordele og ulemper ved det pulver jeg har købt, nu hvor det indeholder disse proteinkilder:
GMO-free Soyproteinisolate, Wheatprotein, Wheyprotein, Milkprotein, Peaprotein and Eggalbumi

Planen er nemlig, at indtage det efter træning, men ved ikke om det er optimalt, nu hvor nogle af proteinkilderne er langsomtoptagelige
Brugeravatar

Styrkeliste

BODYMAN.DK skrev:Proteinpulver med flere slags proteintyper kan have stor fordel.

Hvilken fordel kan det være?

andersneergaard skrev:Nu hvor der er flere forskellige slags prots med forskellige optagelses hastigheder, er det så stadig optimalt som post-workout shake?

Du kunne drikke kasein som post-workout shake, og det ville ikke have nogen betydelig indflydelse. At man SKAL have hurtig optagelige proteiner kort efter workout er broscience og har intet i praktisk medmindre du træner fra fastet tilstand, hvor jeg stadig tror at der er lille til ingen forskel.

Det eneste der undre mig, er at de har benyttet wheat protein, som nok anses at være den ringeste protein kilde der findes.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

andersneergaard skrev:Nu hvor der er flere forskellige slags prots med forskellige optagelses hastigheder, er det så stadig optimalt som post-workout shake?

Du kunne drikke kasein som post-workout shake, og det ville ikke have nogen betydelig indflydelse. At man SKAL have hurtig optagelige proteiner kort efter workout er broscience og har intet i praktisk medmindre du træner fra fastet tilstand, hvor jeg stadig tror at der er lille til ingen forskel.

Det eneste der undre mig, er at de har benyttet wheat protein, som nok anses at være den ringeste protein kilde der findes.[/quote]

Mange tak for svaret :-) så vil jeg fortsat drikke det efter træning

kunne forestille mig at grunden til der er benyttet wheat protein, har noget at gøre med prisen. Det var forholdsvis billigt, så det nok derfor.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster