Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pind skrev:Jeg tror du har misforstået hvad disse kerner er. Kernerne er de cellekerner som ligger i muskelcellen. Muskelcellen i tværstribet skeletmuskulatur er en speciel celle da den har flere cellekerner. Det gør den fordi den består af flere celler og er udviklet via sammensmeltning af disse celler.
Selve cellekernen er et membranbeklædt organel, som står for programmeringen af den enkelte celle. Den fyldes altså ikke op, eller tømmes, som du antyder, men står blot for programmeringen af cellen ved at spytte noget der hedder mRNA ud i cellens indre (cytosolen).
For at forstå muskelcellens kapacitet til at bygge bedre muskel med flere kerner, skal man tænke på at én cellekerne kun har en vis kapacitet til at lave det stykke arbejde den nu skal. Er der flere cellekerner, så kan de naturligvis lave det tilsvarende mere programmering fordi de er flere om det.
Kernerne forbliver rigtig nok tilbage selvom man stopper med at træne, hvorfor cellens evne til at spytte mRNA ud forbliver det samme. Det er derfor at det ved genoptagelse af træning er nemmere at nå op på samme niveau, som man var da man stoppede, ift. at lave ny udvikling.
Håber det kastede lidt lys på det. Det hele er naturligvis en meget forsimplet version.

Pind skrev:Korrekt. Det er dog ikke cellekernerne, der danner flere cellekerner. Det er andre celler, som ligger i mellem muskelcellerne, der laver sig om til muskelceller, så så fusionerer med de allerede eksisterende muskelceller.

dykker skrev:Pind skrev:Korrekt. Det er dog ikke cellekernerne, der danner flere cellekerner. Det er andre celler, som ligger i mellem muskelcellerne, der laver sig om til muskelceller, så så fusionerer med de allerede eksisterende muskelceller.
Er det ikke dem som ofte bliver kaldt satellitceller?

DonKahle skrev:Lad os antage at jeg ikke har trænet i to måneder (host har jeg heller ikke). Skal jeg så træne mig op på mit gamle niveau, før at kroppen begynder at danne flere cellekerner, eller sker dette gradvist jo mere de nuværende cellekerner får at lave?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster