Hey guys!
Jeg forestiller mig, at dette højst sandsynligt er blevet drøftet adskillige gange tidligere, men satser på, at nogen er klar på at snakke lidt om det igen så :-)
Jeg er, hvad man vil kalde en relativt rutineret vægtløfter, og har prøvet kræfter med rigtig mange forskellige programmer i tidernes løb. Nu har jeg været i gang med vægtene de sidste tre måneder, og jeg er super godt tilfreds med mine resultater so far... Jeg kører de fleste af mine sæt med 6X6 eller 6X8 og varierer generelt mine sæt, så jeg også sommetider tager flere gentagelser, og lidt færre sæt. (hvis der er nogen, der har kraftige indvendinger til denne teknik hører jeg gerne efter)
MEN mit problem er som sådan ikke mit program... Mit problem er retter måden hvorpå jeg sammensætter mine øvelser/muskelgrupper. Eftersom jeg løber en del og kører noget Cross Fit ved siden af, er det svært for mig at køre et helt skemalagt program, der dikterer, hvad jeg skal træne de enkelte dage. Derfor har jeg nogle muskler, jeg helst træner sammen.
Mit egentlige problem er, om jeg af hensyn til min restituering kan tillade mig at køre ex. bryst, ryg biceps én dag, og skulder/nakke, triceps og ben den næste. Alternativt, bryst og ryg én dag og biceps og triceps den næste og skulder og ben den næste dag igen. Jeg har nemlig ladet mig fortælle, at det er meget vigtigt for restitueringen i ex. brystet, at man ikke træner triceps dagen efter. Jeg ser sådan på det, at hvis jeg træner bryst og triceps i samme session, tager det ene kræfter fra det andet. Det samme gør sig selvfølgelig for ryg og biceps. Er det en dum måde, jeg disponerer på eller hvad mener I?
Mit fokus ligger hovedsagelig på bryst- og rygmuskulaturen, da jeg ser Cross-træningen som et godt supplement til armtræning, og jeg giver da også armene en omgang engang om ugen - gerne efter en bryst træning.
Håber, der er en skarp hjerne (eller to), der kan give mit et præg om, hvilken retning jeg skal tage :-)