Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Muskelgrupper ~ Restituering

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey guys!

Jeg forestiller mig, at dette højst sandsynligt er blevet drøftet adskillige gange tidligere, men satser på, at nogen er klar på at snakke lidt om det igen så :-)

Jeg er, hvad man vil kalde en relativt rutineret vægtløfter, og har prøvet kræfter med rigtig mange forskellige programmer i tidernes løb. Nu har jeg været i gang med vægtene de sidste tre måneder, og jeg er super godt tilfreds med mine resultater so far... Jeg kører de fleste af mine sæt med 6X6 eller 6X8 og varierer generelt mine sæt, så jeg også sommetider tager flere gentagelser, og lidt færre sæt. (hvis der er nogen, der har kraftige indvendinger til denne teknik hører jeg gerne efter)

MEN mit problem er som sådan ikke mit program... Mit problem er retter måden hvorpå jeg sammensætter mine øvelser/muskelgrupper. Eftersom jeg løber en del og kører noget Cross Fit ved siden af, er det svært for mig at køre et helt skemalagt program, der dikterer, hvad jeg skal træne de enkelte dage. Derfor har jeg nogle muskler, jeg helst træner sammen.
Mit egentlige problem er, om jeg af hensyn til min restituering kan tillade mig at køre ex. bryst, ryg biceps én dag, og skulder/nakke, triceps og ben den næste. Alternativt, bryst og ryg én dag og biceps og triceps den næste og skulder og ben den næste dag igen. Jeg har nemlig ladet mig fortælle, at det er meget vigtigt for restitueringen i ex. brystet, at man ikke træner triceps dagen efter. Jeg ser sådan på det, at hvis jeg træner bryst og triceps i samme session, tager det ene kræfter fra det andet. Det samme gør sig selvfølgelig for ryg og biceps. Er det en dum måde, jeg disponerer på eller hvad mener I?

Mit fokus ligger hovedsagelig på bryst- og rygmuskulaturen, da jeg ser Cross-træningen som et godt supplement til armtræning, og jeg giver da også armene en omgang engang om ugen - gerne efter en bryst træning.

Håber, der er en skarp hjerne (eller to), der kan give mit et præg om, hvilken retning jeg skal tage :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvad er målet med træningen?
Hvor ofte træner du?
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jamen formålet med min træning er jo mest bare at få nogle pænere muskler. Der snakker vi størrelse på brystkassen og ryggen, og generelt markerede muskler. Nu er jeg en gut på 100 kilo med arme på 41 cm, selv i perioder (1-2 år), hvor jeg ikke træner, så størrelse er ikke mit problem. Mit problem er jo, at jeg ikke ved, om mit program er hensigtsmæssigt ift. restitution.

Træner i øvrigt 5-6 gange om ugen inkl. cardio!

Ferrigno skrev:Jeg har nemlig ladet mig fortælle, at det er meget vigtigt for restitueringen i ex. brystet, at man ikke træner triceps dagen efter.

Det er en misforståelse. Der er intet i vejen for at træne triceps dagen efter bryst.

Det du derimod skal afholde dig fra (som udgangspunkt) er at træne triceps dagen før bryst. Af den simple grund, at du ved træning af brystet uundgåeligt også rammer triceps i betydelig grad. Du kan derfor let ende med at gøre triceps til flaskehalsen i træningen, hvilket selvsagt er meget lidt ønskeligt.

De enkelte træningspas bør af samme grund tilrettelægges så du træner de største muskelgrupper først.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Flyttet