Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1447
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1444

Følg bodybuilding.dk på

muskelmarkerings pakke?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB'er
jeg stod og manglede noget protein pulver, og tænkte jeg ville prøve noget nyt så jeg bestilte en "muskel markeringspakke" fra link slettet

det består af:
elite choko protein pulver
stacker hell no
stacker 4
flydende aminosyre

jeg har lidt forskellige spørgsmål til tingene som jeg håber I kan hjælpe mig med at få svar på

1. Stacker hell no har jeg prøvet i dag... jeg kan helt klart mærke energien af det og det gik også super godt til træning, men jeg føler lidt som om det måske er overkill...?? (det er nu ca. 2 timer efter træning og jeg føler stadig jeg har mega meget energi...)

2. Er stacker hell no lovligt at sælge i dk? (link slettet har vidst adresse i sverige)

3. Har ikke prøvet stacker 4 endnu men er det på nogen på "nødvendigt"? (tænker på om man ikke kan opnå samme resultat med en ordentlig madplan)

4. Effekten af at drikke aminosyre lige efter træning vs at drikke en proteinshake med druesukker/lignende.. hvor stor forskel er der på det?

håber I kan hjælpe med at svare på mine spørgsmål :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej Menthos.

I og med du køber en "muskelmarkerings pakke", har du med garanti mere gavn af at sætte dig ind i det basale omkring kost og træning (artikler fra siden), end at fylde dig med tvivlsomme tilskud.

Det samme gælder egentlig dine øvrige spørgsmål. Jeg tror du overtænker træning en del, ret mig endelig hvis jeg tager af fejl.

Du virker desuden til at være meget motiveret og det ville være synd hvis den motivation druknede i bagateller.

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog

Amino's synes jeg er godt at drikke mens jeg træner, og så en shake bagefter.
Hvis du synes det er overkill med Stacker NO så brug den kun når du er træt og ikke rigtigt gider at træne.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

3dec skrev:Hej Menthos.

I og med du køber en "muskelmarkerings pakke", har du med garanti mere gavn af at sætte dig ind i det basale omkring kost og træning (artikler fra siden), end at fylde dig med tvivlsomme tilskud.

Det samme gælder egentlig dine øvrige spørgsmål. Jeg tror du overtænker træning en del, ret mig endelig hvis jeg tager af fejl.

Du virker desuden til at være meget motiveret og det ville være synd hvis den motivation druknede i bagateller.

jeg kender godt lidt til den generelle kost, men synes det er svært at lave en ordentlig madplan som kan betales af en SU :)
samtidig synes jeg det er svært at få det til at passe ind med at spise ~5-6gange om dagen når jeg tilbringer mange timer på uni, også tit hvor det ikke er planlagt

en anden ting er at overholde mængderne ved "cut"... jeg kan sq godt lide mad og tit hvis jeg laver mad efter opskrift laver jeg til 2 pers og ender med at spise det hele selv (eller ihvertfald mindst for 1½pers.)
skal dog siges at jeg fint kan holde min vægt og er heller ikke overvægtig (vejer ca. 82kg på 183cm) lidt trænet men det med at få en lav fedtprocent synes jeg godt kan blive et problem :)
har været på en af disse fedt% vægte til alt for mange penge, som påstod at jeg havde en fedt% på 7,5% overall, hvilket jeg gætter på er fuldstændig bullshit!

Ang om jeg overtænker en del, kan det godt tænkes.. ved mit spørgsmål om amino vs protein+druesukker var det egentligt mest for at høre folks mening om det... nu har jeg den liter amino som jeg nok bruger, og efter det går jeg nok tilbage til proteinpulver da jeg alligevel har det stående (så skal der bare købes noget druesukker eller lignende)

motivationen er der lige pt. til at få en lav fedt% og "se min sixpack", har trænet sådan lidt on/off de sidste par år, men lige pt. går min træning super og har så sent som i dag taget 3-4 dragonflags dog starter jeg altid fra toppen ved den første :)

puuh mit svar blev vidst lidt langt :)

BloodJunkie skrev:Amino's synes jeg er godt at drikke mens jeg træner, og så en shake bagefter.
Hvis du synes det er overkill med Stacker NO så brug den kun når du er træt og ikke rigtigt gider at træne.

ok tak for din mening om Amino... jeg havde bare tænkt mig at drikke amino lige efter jeg har trænet og så shake til andre tidspunkter/off dage

ang. Stacker så sidder jeg stadig og føler at jeg har drukket ½kasse redbull (you get the point) så tror ihvertfald der er rigeligt energi i til mig (synes også sjælden jeg mangler energi til træning men synes det skulle prøves)

menthos skrev:
3dec skrev:
jeg kender godt lidt til den generelle kost, men synes det er svært at lave en ordentlig madplan som kan betales af en SU :)
samtidig synes jeg det er svært at få det til at passe ind med at spise ~5-6gange om dagen når jeg tilbringer mange timer på uni, også tit hvor det ikke er planlagt

Du får ikke markerede muskler af en gøglerpakke med kosttilskud.

Du har problemer med at få din SU til at række til en god kostplan, men smider gerne dine penge væk på en overpriced pakke med high-profit kosttilskud...!?

](*,)
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er selv på SU, og sætter 2000 af om måneden til mad, her under kosttilskud, og jeg kan godt få det til at løbe rundt. det handler bare om at tænke sig lidt om når man køber ind, især kigge på hvad man betaler pr kilo på madvarene.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

@Wannabebig - Jeg tror du ved en fejl har citeret mig for noget jeg bestemt ikke har skrevet.

Kh

Reputation point: 15

Sakin skrev:Jeg er selv på SU, og sætter 2000 af om måneden til mad, her under kosttilskud, og jeg kan godt få det til at løbe rundt. det handler bare om at tænke sig lidt om når man køber ind, især kigge på hvad man betaler pr kilo på madvarene.

Lige præcis..

plejer og købe, nogle pakker med 2kg kød, af gangen, og så dele det op og i fryseren..kan bedst betale sig..

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 185.00

Galleri: Vis galleri (8)

hmm ok kan se man ikke skal forvente at få svar på sine spørgsmål herinde, der havde nok også været for meget for langt

jeg fik et godt tilbud på pakken så det har ikke kostet mig meget mere end hvad proteinpulver + fragt ellers ville have kostet...

jeg kan ikke lægge 2000kr om måneden til kost, jeg har måske ~1400-1500kr om måned er mit gæt (uden præcis at have regnet på det)

hvis man skal have den gode tilbud på storkøb som f.eks. bilka skilter med, kræver det også at man har rimelig plads i fryseren - hvilket jeg ikke har da jeg kun har en meget lille fryser

menthos skrev:hmm ok kan se man ikke skal forvente at få svar på sine spørgsmål herinde, der havde nok også været for meget for langt

jeg fik et godt tilbud på pakken så det har ikke kostet mig meget mere end hvad proteinpulver + fragt ellers ville have kostet...

jeg kan ikke lægge 2000kr om måneden til kost, jeg har måske ~1400-1500kr om måned er mit gæt (uden præcis at have regnet på det)

hvis man skal have den gode tilbud på storkøb som f.eks. bilka skilter med, kræver det også at man har rimelig plads i fryseren - hvilket jeg ikke har da jeg kun har en meget lille fryser

Jeg forstår ikke din tankegang med at købe kosttilskud, hvis du ikke har nok penge?

Kosttilskud er jo dyrere end basal ernæring såsom kød og mælk?

Fatter det ikke..

EDIT: Flydende aminosyrer eller hydrolyseret protein, som det er også er, har den fordel at det bliver optaget hurtigere.. om du så gider betale 3 gange så meget for at din krop får proteinerne 20 minutter hurtigere, er op til dig.
Får du bedre resultater med hydrolyseret protein vs valleprotein? - Næppe.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

menthos skrev:hmm ok kan se man ikke skal forvente at få svar på sine spørgsmål herinde, der havde nok også været for meget for langt

Folk er sådan set bare gået længere end det du spurgte om, og forsøgt at hjælp dig i den rigtig retning ved at sige at en "muskelpakke" ik er vejen frem hvis du ønsker resultater fra din træning. men kan da godt svar på dine spørgsmål

1) Du kan jo kun selv rigtig svar på om du synes det er overkill, det er jo forskellige fra person til person. Hvis du føler du har energi nok til træning uden det, jamen så drop dem. Du kan evt tag dem de dage hvor du måske ik føler dig så oplagt.

2) Mig bekendt nej, det er vel det samme som alle andre NO produkter

3) hvis du kigger lidt på hvad der er i så er det koffein og nogen forskellig plante frø, så det burde være det samme som at drikke et par kopper kaffe

4) forskellen er at aminosyre er klar til brug med det samme nu og her hvor protein, lige skal cuttes til aminosyre før kroppen kan bygge op af dem, druesukker er carbs med højt GI så det gir et insulin boost i kroppen, hvilket betyder at den sætter sig på "hold og byg masse op mode" både fedt og muskler.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Oliverg skrev:Jeg forstår ikke din tankegang med at købe kosttilskud, hvis du ikke har nok penge?

Kosttilskud er jo dyrere end basal ernæring såsom kød og mælk?

Fatter det ikke..

EDIT: Flydende aminosyrer eller hydrolyseret protein, som det er også er, har den fordel at det bliver optaget hurtigere.. om du så gider betale 3 gange så meget for at din krop får proteinerne 20 minutter hurtigere, er op til dig.
Får du bedre resultater med hydrolyseret protein vs valleprotein? - Næppe.

ja så skal jeg også bare lige stå og drikke 1 liter mælk efter træning for at få nogenlunde samme protein indhold som proteinpulveret...

det er købt fordi jeg sq bruge protein pulveret til efter træning + at lave protein bar med... jeg mangler noget godt at have med når jeg er på uni, som heller ikke fylder det store. der synes jeg umiddelbart proteinbar passer perfekt....

tak for info om aminosyre, det var sådan noget jeg gerne ville høre lidt om.

Sakin skrev:Folk er sådan set bare gået længere end det du spurgte om, og forsøgt at hjælp dig i den rigtig retning ved at sige at en "muskelpakke" ik er vejen frem hvis du ønsker resultater fra din træning. men kan da godt svar på dine spørgsmål

1) Du kan jo kun selv rigtig svar på om du synes det er overkill, det er jo forskellige fra person til person. Hvis du føler du har energi nok til træning uden det, jamen så drop dem. Du kan evt tag dem de dage hvor du måske ik føler dig så oplagt.

2) Mig bekendt nej, det er vel det samme som alle andre NO produkter

3) hvis du kigger lidt på hvad der er i så er det koffein og nogen forskellig plante frø, så det burde være det samme som at drikke et par kopper kaffe

4) forskellen er at aminosyre er klar til brug med det samme nu og her hvor protein, lige skal cuttes til aminosyre før kroppen kan bygge op af dem, druesukker er carbs med højt GI så det gir et insulin boost i kroppen, hvilket betyder at den sætter sig på "hold og byg masse op mode" både fedt og muskler.

når folk kritisere hvad jeg har købt (og hvad jeg bruger mine penge på) i stedet for at komme med noget konstruktivt ser jeg det altså ikke rigtig som hjælp.
jeg har ikke pengene til at smide 2000 efter en kostplan, eller mulighed(læs: pladsen) for at tage på storkøb og købe 1 ko og 10 kyllinger for at få billig mad

tak fordi du svarer på de spørgsmål som der bliver spurgt om, jeg var ved at tro det var en manglende kompentence blandt folk på dette forum.. =D>

Hvis det er fordi du cutter, så behøver du heller ikke spise 6 gange om dagen. Hvis du gerne vil spise stort kan jeg henvise dig til det der hedder "Intermittent Fasting" som bl.a. hjemmesiden LeanGains beskriver godt. Basicly går det ud på at du har et 8-timers "meal window" hvor du må spise, og 16 timer hvor du så ikke må. Ellers kan bogen "Eat, Stop Eat" også anbefales. "Eat, Stop Eat" vil måske endda være godt for budgettet, da du faster 24 timer, én dag om ugen. Begge tingene skal man lige vænne sig til, men så er det heller ikke værre. Mht. madbudgettet så fylder det ikke meget hvis det bare er 2 kg oksekød det drejer sig om, og meget større mængder køber man vel ikke i supermarkeder.
Det er selvfølgelig subjektivt hvorvidt man har lyst til det, men 1400-1500 burde være madbudget nok til at kunne leve sundt, også uden supplementer selvom de selvfølgelig gør tilværelsen nemmere, og så tror jeg faktisk også at 1 gram protein fra pulver er billigere end 1 fra hakket oksekød.

De andre spørgsmål er der svaret på, så jeg vil ikke bruge tid da der er kommet nogle ganske glimrende svar.

Lothario skrev:Hvis det er fordi du cutter, så behøver du heller ikke spise 6 gange om dagen. Hvis du gerne vil spise stort kan jeg henvise dig til det der hedder "Intermittent Fasting" som bl.a. hjemmesiden LeanGains beskriver godt. Basicly går det ud på at du har et 8-timers "meal window" hvor du må spise, og 16 timer hvor du så ikke må. Ellers kan bogen "Eat, Stop Eat" også anbefales. "Eat, Stop Eat" vil måske endda være godt for budgettet, da du faster 24 timer, én dag om ugen. Begge tingene skal man lige vænne sig til, men så er det heller ikke værre. Mht. madbudgettet så fylder det ikke meget hvis det bare er 2 kg oksekød det drejer sig om, og meget større mængder køber man vel ikke i supermarkeder.
Det er selvfølgelig subjektivt hvorvidt man har lyst til det, men 1400-1500 burde være madbudget nok til at kunne leve sundt, også uden supplementer selvom de selvfølgelig gør tilværelsen nemmere, og så tror jeg faktisk også at 1 gram protein fra pulver er billigere end 1 fra hakket oksekød.

De andre spørgsmål er der svaret på, så jeg vil ikke bruge tid da der er kommet nogle ganske glimrende svar.

tak for rådet med de 2 bøger, det er da helt sikkert noget jeg vil kigge nærmere på! :)
tror dog det med faste 24 timer bliver meget svært at overholde for mig, jeg plejer at have en forholdsvis aktiv dag, samt det nok heller ikke er en fordel i forhold til koncentrationen på uni, kunne jeg forestille mig...
2kg oksekød sælger de desværre ikke i de supermarkeder jeg plejer at komme, de er max 1 kg, og det plejer jeg at købe....

engang i mellem hvis jeg har mulighed for det + plads i fryseren, plejer jeg at tage ud forbi bilka og købe noget af deres XXL tilbud... det er bare ikke let med den størrelse fryser...

jeg forsøger at købe sundt ind og lave sund mad, men det må stadig blive inden for min madbudgets rammer selvfølgelig :)

menthos skrev:når folk kritisere hvad jeg har købt (og hvad jeg bruger mine penge på) i stedet for at komme med noget konstruktivt ser jeg det altså ikke rigtig som hjælp.
jeg har ikke pengene til at smide 2000 efter en kostplan, eller mulighed(læs: pladsen) for at tage på storkøb og købe 1 ko og 10 kyllinger for at få billig mad

tak fordi du svarer på de spørgsmål som der bliver spurgt om, jeg var ved at tro det var en manglende kompentence blandt folk på dette forum.. =D>

du bevæger dig på dybt vand og kritiserer folk for at fortælle dig sandhenden om at kosttilskud er dyrere, og det ikke er noget mirakelmiddel som vil gøre dig mere markeret(tabe fedtet). har ikke læst alle posts herinde, men kan hurtigt se at du er snæversynet.

du skal spise mindre i et cut end i et bulk så kan ikke se problemet.. du skriver endda også at du ikke kan lade være med at spise meget. og dog har du ikke penge nok til det?.. du behøver heller ikke spise 5-6 måltider om dagen, det er ligegyldigt hvordan og hvornår du spiser. drik en masse vand og gør dig mæt den vej hvis du ikke kan lade være med at spise så meget.

en god kostplan og god træning vil gøre dig mere markeret(tabe fedtet), og det vil kosttilskudene ikke. DERFOR rådes du til at få kosten iorden i stedet for at bruge dine penge på ting som ikke rigtig gør nogen reel forskel.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster