Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 957
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 954

Følg bodybuilding.dk på

Muskelmasse eller fedt?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej!

Jeg er en knægt på 19 år, der har trænet 3 uger nu.
Jeg træner 3-4 gange om ugen.
For at gå på i muskelmasse spiser jeg langt mere hvert måltid, end jeg gjorde før.
Det har vist sig at være en rigtig succes og jeg tager forholdvist hurtigt på :dance:

Uge 1: 71 kg
Uge 2: 71.8 kg
Uge 3: 72.4 kg.

Hvordan sikrer jeg at alle disse ekstra kilo går til muskelmasse og ikke bare til fedt på kroppen?
Jeg prøver så vidt muligt at spise så sundt som muligt, og får dækket mit protein behov. Dog sker der en smutter 1 gang om ugen eller lign, hvor jeg spiser usundt / drikker en cola - hvor stor effekt har dette?

Husk jeg er nybegynder, så kun pæne svar tak :D
"What am I doing with my life? Am I living it or am I just going to some hum drum job that I don’t really wanna be at, doing some miniscule task being paid to be a mindless drone, or am I living my life on my terms..." - Kai Greene
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jonskyfreak skrev:Hej!

Jeg er en knægt på 19 år, der har trænet 3 uger nu.
Jeg træner 3-4 gange om ugen.
For at gå på i muskelmasse spiser jeg langt mere hvert måltid, end jeg gjorde før.
Det har vist sig at være en rigtig succes og jeg tager forholdvist hurtigt på :dance:

Uge 1: 71 kg
Uge 2: 71.8 kg
Uge 3: 72.4 kg.

Hvordan sikrer jeg at alle disse ekstra kilo går til muskelmasse og ikke bare til fedt på kroppen?
Jeg prøver så vidt muligt at spise så sundt som muligt, og får dækket mit protein behov. Dog sker der en smutter 1 gang om ugen eller lign, hvor jeg spiser usundt / drikker en cola - hvor stor effekt har dette?

Husk jeg er nybegynder, så kun pæne svar tak :D

du kan ikke SIKRE at det er muskler. for at bygge musker skal du ligge i kcal overskud, når du bygger muskler, tager du også på i fedt . hvis du ville bygge en muskuløs flot krop skal du først bulke (kalorie overskud) en periode og der efter cutte (kalorie underskud) læs evt. nogle artikler.

ps ha tålmodighed det tager tid.

Reputation point: 0

Geografisk sted: kalundborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

Som du selv er lidt inde på, at det ikke muligt kun at gaine muskelmasse. Men der er 3 faktorer, der hovedsageligt vil give kroppen en grund til at proportionen af den gainede masse, vil fremstå overvejende som muskel.
1. Kalorieoverskuddet skal være forholdsvis lille. Ingen grund til at komme over 500kcal mere end ligevægtsindtaget.
2. Hård og hypertrophy-orentieret træning.
3. Sund kost.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog

Hvis dine målinger passer, så har du gained 1,4 kg på 3 uger, hvilket er standard gains og generalt set også det mest optimale for muskelopbygning.

Fordi at det er dine første gains, så er det meste af det, højtsansynligt væske, men mon ikke du har gained 200 gram muskell, hvilket skal siges er meget på 3 uger! - i så fald bør du også kunne mærke en kæmpe stigning i styrke.

Men helt konkrat, så er det umuligt at kunne fortælle hvor meget af det, du har gained der er muskler kontra fedt og væske, da du hverken har postet billeder eller målt din fedt % inden og efter.

Men i bund og grund er det også lige meget, men husk på, at der er en masse faktorer der spiller en rolle i hvor meget af din overskud der bliver til muskelmasse. Herunder kan jeg bl.a. nævne din protein indtag, søvn og selve træningen.

Jeg vil råde dig til at læse lidt mere endnu, inden du kaster dig ud i bulk. Med dit spørgsmål, kan jeg konstater at du har utilstrækkelig viden og det ville være synd, at du tog for meget på i fedt - derfor læs mere og sæt dig mere ind i tingene.

Galleri: Vis galleri (31)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster