Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Muskelnedbrydning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jeg har prøvet at blive større i et godt stykke tid og tænkte på hvad jeg kunne blandt andet gøre. Jeg ville spørge om hvor lang tid man skal træne osv.
p.s. hvor lang tid må man træne før at det ødelægger ens muskelvæv ?

Hilsen Soutrenon :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Den var svær!

Du bør sætte dig et overkommeligt mål.

Og træne målrettet henimod det husk især at træne basis øvelser.

Spise så du ligger i kalorie overskud.

Lære af de meget erfarne istedet for, at genopfinde den dybe tallerken.

Drop sprut og smøger.

Sætte dig ind i grundliggende ting omkring vægttræning. Der findes ganske udmærkede artikler om det du efterspørger her på sitet.

Problemet er bare også at jeg har trænet i 3 år styrke træning og de ½ år eller 2 har jeg taget proteinpulver men syntes ikke at der sker nogen forandring :/
- ryger overhoved ikke og drikker gør jeg sjældent kun højest en gang om måneden

Soutrenon

Proteinpulver er ikke noget vidundermiddel, så hvis du ikke har spist nok mad, er det klart der ikke er sket noget :) Læs nogle artikler i artikelsektionen omkring kosttilskud - og kost generelt.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Soutrenon skrev:Problemet er bare også at jeg har trænet i 3 år styrke træning og de ½ år eller 2 har jeg taget proteinpulver men syntes ikke at der sker nogen forandring :/
- ryger overhoved ikke og drikker gør jeg sjældent kun højest en gang om måneden

Soutrenon

artikler/bodybuilding/bulking.html
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Soutrenon skrev:Problemet er bare også at jeg har trænet i 3 år styrke træning og de ½ år eller 2 har jeg taget proteinpulver men syntes ikke at der sker nogen forandring :/

Soutrenon

Som sådan får du intet ud af proteinpulver, for sig selv. Det er et kosttilskud og er egentlig kun nødvendigt, hvis du ikke kan få nok protein gennem kosten. Som det er blevet nævnt så skal din kost være i orden. En på bb.dk har formuleret det så fornuftigt at det er i køkkenet slaget skal slås. Du skal spise nok -"meget" og "godt" er ikke præcist - for hvis du ikke får hvad kroppen skal bruge, så kan du træne nok så mange år uden at blive større. Kosten skal være i orden, træningen skal være i orden, restitution skal være i orden. Jeg kan kun anbefale dig at læse artiklerne her på siden - og læse gamle indlæg, for du er ikke den første der kommer med det spørgsmål :)
StefanM skrev:Da jeg trænede i dag, så jeg to fyre træne sammen. Den ene var lidt slatten og ville stoppe, hvortil den anden, højt og bestemt, spørger: "Hvad ville Arnold have gjort?". Så fortsatte de.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Soutrenon skrev:p.s. hvor lang tid må man træne før at det ødelægger ens muskelvæv ?

Hvad mener du forresten med det her?
StefanM skrev:Da jeg trænede i dag, så jeg to fyre træne sammen. Den ene var lidt slatten og ville stoppe, hvortil den anden, højt og bestemt, spørger: "Hvad ville Arnold have gjort?". Så fortsatte de.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Har bare læst og snakket med min biologilærer at hvis man træner i for lang tid vil man ikke kunne opbygge sine muskelvæv. For der er en grænse for hvor meget man kan træne hvis man skal opbygge, hvis man træner alt for længe begynder kroppen at tappe på muskelcellernes glukose depot og derfor vil den muskelvævet som er nedbrudt efter træningen ikke kunne bruge den energi på at opbygge muskelvævet større da den skal bruge energi på at oplagre nyt glukose i cellerne.

Soutrenon skrev:Har bare læst og snakket med min biologilærer at hvis man træner i for lang tid vil man ikke kunne opbygge sine muskelvæv. For der er en grænse for hvor meget man kan træne hvis man skal opbygge, hvis man træner alt for længe begynder kroppen at tappe på muskelcellernes glukose depot og derfor vil den muskelvævet som er nedbrudt efter træningen ikke kunne bruge den energi på at opbygge muskelvævet større da den skal bruge energi på at oplagre nyt glukose i cellerne.

Så skal du godt nok træne i langtid. Tror du ikke hun mener f.eks. konstant løb og ikke vægtræning?
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

halløj, og velkommen til - hjælp til selvhjælp. Hvis du vil have resultater skal du gøre lidt for det. Ellers vil de næste 3 års træning også bare være mere eller mindre spild.

Start her, læs og følg de forskellige links.
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=39845

Derefter burde du have et godt udgangspunkt for at gå igang med at træne. Og stille spørgsmål med der giver mening :wink:

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster