Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 933
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 930

Følg bodybuilding.dk på

Ned i fedtprocent

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle

Jeg er en pige på 18 år på 155 cm med en vægt på 55 kg. Min fedtprocent ligger på 21-22 %, hvilken jeg meget gerne vil nedbringe, med en masse forgæves forsøg. Jeg træner 6-7 dage ugentligt, herunder styrketræner jeg halvanden times tid 3-5 gange ugentligt og dyrker cardio og hiit 2-4 gange ugentligt. Derudover cykler jeg 10 km dagligt.

I oktober måned startede jeg på nyt kostprincip, som kort sagt går ud på, at jeg kun får carbs 3 gange ugentligt i form af refeedmåltider. Måden jeg styrketræner på, er supersæts med de store muskelgrupper i fokus, så som blandt andre squats, bænkpres og dødløft. Programmerne (har to) består af 5x5 med 3 øvelser.

Førhen trænede jeg 4-splits program. Jeg har også tidligere været på kostplan på 1500 kcal, som intet gjorde for mig, så derfor valgte jeg og min coach at sætte kcalindtaget op til 2000 kcal for at booste min forbrænding. Det hjalp dog heller ikke. Derfor den nye carbsfri plan.

Nu tæller jeg, som skrevet, ikke kalorier, men spiser primært protein, sunde fedtkilder og carbs 3 måltider ugentligt. Der sker dog stadig INTET med fedtprocenten. Jeg stiger i vægt (i øvelserne), så jeg bliver stærkere, og det er jeg selvfølgelig meget tilfreds med. Når jeg indtaster min mad i myfitnesspal, ligger jeg på cirka 1700 kcal med en makrofordeling på 20% kulhydrat 40% protein og 40% fedt.

Men jeg er langt fra tilfreds, så jeg håber, der er nogen, der har et godt råd eller to til at få fedtprocenten ned!
Jeg har prøvet Trimlet fra Bodylab, som jeg ikke synes virkede, og jeg overvejer at bestille CLA. Er der nogen, der kan anbefale det?

På forhånd tak! :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

55kg..

Hvis du kun gætter din fedtprocent ud fra din vægt, så tager du fejl. Hvis du bruger sådan en skod badevægt, tager den fejl. Fuck da din fedt % hvis du bliver stærkere og din vægt er stabil, så skal du nok se du taber fedt, og den går ned af sig selv..
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Jeg har fået målt min fedtprocent med en tang af en personlig træner

Du siger du ikke tæller kalorier, men du ved alligevel, at du får 1700 kalorier fordelt med 20/40/40 når du taster det ind i myfitnesspal? Spiser du det samme hver dag eller tæller du rent faktisk kalorier eller hvordan skal det forståes?

Du kommer da godt nok igennem en helt ufattelig mængde motion ugentligt i forhold til du kun får 1700 kalorier per dag (Styrke træning 3-5 dage, hiit 2-4 dage + 10km cykling hver dag?)

Der er et eller andet der ikke stemmer her imo

Reputation point: 15

Kostplan: Ingen kostplan

Skær ned for al din konditionstræning.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Hvis du træner så meget som du gør, og du laver alt det du siger, så tvivler jeg på det vil hjælpe dig med alverdens kosttilskud som CLA og TRimlet hvad det nu end er..

Og hvis du ligger på 2000kcal, og træner så meget som du gør, så tror jeg du ligger alt for lavt, og din krop har vendt sig til et lavt kcal indtag.

Hvis du har en træner, hvorfor kan han så ikke hjælpe dig? Er det i FW? :-)

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

SPH GYM

Styrkeliste

Jeg vil mene du sagtens burde kunne tabe dig med 2200-2300 kalorier dagligt med den mængde motion du kommer igennem.

Jeg tror Thaden har fat i det rigtige og du har ligget i et alt for stort underskud i så lang tid at din forbrænding er blevet stærkt nedsat.

Ville du sige 2200 kcal med samme nuværende makrofordeling? :-)

thaden skrev:Hvis du træner så meget som du gør, og du laver alt det du siger, så tvivler jeg på det vil hjælpe dig med alverdens kosttilskud som CLA og TRimlet hvad det nu end er..

Og hvis du ligger på 2000kcal, og træner så meget som du gør, så tror jeg du ligger alt for lavt, og din krop har vendt sig til et lavt kcal indtag.

Hvis du har en træner, hvorfor kan han så ikke hjælpe dig? Er det i FW? :-)

Min træner er flyttet og har skiftet center. Og det var førhen igennem FW, hun er uddannet kostvejleder og personlig træner :-)

Din træner lyder som en idiot
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Louiseh26 skrev:Ville du sige 2200 kcal med samme nuværende makrofordeling? :-)

Jeg ville nok bytte om på carbs og fedt. så du kommer ned på 20% fedt, men jeg tror ikke det er din makrofordeling der har været skyld i det udeblivende vægt/fedt tab.

Det vil nok tage lidt tid før din krop vender sig til ikke at være i det kæmpe underskud som du umiddelbart må have været med de tal du nævner. Så du skal nok ikke forvente at fedtet bare smelter af så snart du sætter kalorierne op, men giv det lidt tid, så skal der nok ske noget.

Who am I skrev:

Jeg ville nok bytte om på carbs og fedt. så du kommer ned på 20% fedt, men jeg tror ikke det er din makrofordeling der har været skyld i det udeblivende vægt/fedt tab.

Det vil nok tage lidt tid før din krop vender sig til ikke at være i det kæmpe underskud som du umiddelbart må have været med de tal du nævner. Så du skal nok ikke forvente at fedtet bare smelter af så snart du sætter kalorierne op, men giv det lidt tid, så skal der nok ske noget.

Hvorfor vil du sænke fedtindtaget?
Brugeravatar

Kudos skrev:
Who am I skrev:

Hvorfor vil du sænke fedtindtaget?

Det er bare den fordeling jeg personligt plejer at gå efter, ikke rigtigt anden grund end det :)

Hun kan også bare kører videre med samme fordeling hvis hun hellere vil det. (som sagt tvivler jeg på hendes makrofordeling har været problemet)

Spis så du får dækket dit prot og fedt behov, og så resten øser du bare ind efter hvad du lyster at spise..

SPH GYM

Styrkeliste

Tak for jeres inputs. Jeg vil forsøge med noget mere mad! :)

Prøv det her:

Mix dit program op. Du må ikke være bange for at lave nogle dropsets eller supersets. Gå til failure. Dit mål er at forbrænde så meget fedt som muligt, uden at det svækker dig. Du får brug for både essentielt fedt, kulhydrater og proteiner. Hvis du spiser rigeligt, af den rigtige mad så skal du nok se resultater. Sørg for at gå all-in i din hiit. Brug højest 10 minutter på den, og inde i den periode skal du give alt hvad du har. Når du løfter vægte så giv alt hvad du har. Når du spiser rigtigt og giver dig selv 100% hen, så kan du ikke forlange mere. På længere sigt vil du se resultater.
Brugeravatar

Hvor mange kilo løfter du i squat, dødløft og bænkpres? og er det dér du supersætter?

Reputation point: 5

Belive skrev:Hvor mange kilo løfter du i squat, dødløft og bænkpres? og er det dér du supersætter?

Jeg har to programmmer. Tager 60 kg i squat, hvor jeg supersætter med skulderpres og pulldowns.
Det andet program indeholder dødløft, hvor jeg tager 75 kg og bænkpres (30kg, ofte med frivægt (14x2) og 50 kg planke (30 sek) el 20 kg planke (1min) :) Alle øvelser med 5 gentagelser, 5 sæt

Louiseh26 skrev:
Belive skrev:Hvor mange kilo løfter du i squat, dødløft og bænkpres? og er det dér du supersætter?

Jeg har to programmmer. Tager 60 kg i squat, hvor jeg supersætter med skulderpres og pulldowns.
Det andet program indeholder dødløft, hvor jeg tager 75 kg og bænkpres (30kg, ofte med frivægt (14x2) og 50 kg planke (30 sek) el 20 kg planke (1min) :) Alle øvelser med 5 gentagelser, 5 sæt

Jeg er lidt imponeret over, at du har energi til at supersætte mellem dine squat. Synes jeg har behov for at hvile helt imellem dem.

Reputation point: 5

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster