Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jeg bruger et program der minder MEGET om SS, ser sådan her ud:
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er dette tilstrækkeligt hvis jeg ikke vil være alt for stor? Vil gerne have en respektabel muskelmasse, uden alt for store arme og lats, sådan så det ser så atletik og naturligt ud som muligt.
Prøver på at fixe min holdning, og har fundet nogle øvelser der kaldes "YWTL" som skulle hjælpe på "rounded shoulders".
Samtidig laver jeg også RC øvelser med 1 kgs håndvægte (Innies og outies som Scooby kalder dem). Men er YWTL-øvelserne ikke også for RC? Fordi så overbelaster jeg vel mine RC's?

Kelto10 skrev:Ok så, jamen tak for hurtigt svar!
Jeg har hørt at høje reps skulle give størrehypertrofy men mindre styrke. Men hvis jeg nu bare kører lave reps i nogle måneder i caloric surplus så bliver jeg vel meget stærkere samtidig med at jeg når mit mål (som jo ikke er SÅ langt væk...) Eller hvad?

Kelto10 skrev:Ok så, jamen tak for hurtigt svar!
Jeg har hørt at høje reps skulle give størrehypertrofy men mindre styrke. Men hvis jeg nu bare kører lave reps i nogle måneder i caloric surplus så bliver jeg vel meget stærkere samtidig med at jeg når mit mål (som jo ikke er SÅ langt væk...) Eller hvad?

Borumpas skrev:Kelto10 skrev:Ok så, jamen tak for hurtigt svar!
Der er jeg enig. Lave reps sætter fokus på styrke, så ja, jeg synes du skal fokusere på det lige nu mens du er i et kalorieoverskud for at maksimere dine gainzzzz. Du kan evt. indsætte nogle øvelser med højere gentagelser, men sådan som dit program er lige nu, synes jeg du skal være nænsom.
) 

Benjamin Reilly skrev:Træn dine latz alligevel.

Kelto10 skrev:Benjamin Reilly skrev:Træn dine latz alligevel.
Hvorfor? hehe

Benjamin Reilly skrev:Som Wannabe BB skriver så vil det øge risikoen for skader.

Kelto10 skrev:Benjamin Reilly skrev:Som Wannabe BB skriver så vil det øge risikoen for skader.
Men jeg kan vel godt minimere risikoen for skader ved at træne resten af ryggen, og bare undgå lats så meget som muligt? Eller hvad?

Benjamin Reilly skrev:Kelto10 skrev:Benjamin Reilly skrev:Som Wannabe BB skriver så vil det øge risikoen for skader.
Men jeg kan vel godt minimere risikoen for skader ved at træne resten af ryggen, og bare undgå lats så meget som muligt? Eller hvad?
Nu fylder lattisimus altså ganske meget af ryggen. Med dit nuværende niveau er det ikke tankerne værd.

Mindpump skrev:Benjamin Reilly skrev:Kelto10 skrev:Benjamin Reilly skrev:Som Wannabe BB skriver så vil det øge risikoen for skader.
Nu fylder lattisimus altså ganske meget af ryggen. Med dit nuværende niveau er det ikke tankerne værd.
man kan da ikke fuldkommen udelukke latisimusen ved alle row bevægelser er den jo involverede.

Kelto10 skrev:Borumpas skrev:Kelto10 skrev:Ok så, jamen tak for hurtigt svar!
Der er jeg enig. Lave reps sætter fokus på styrke, så ja, jeg synes du skal fokusere på det lige nu mens du er i et kalorieoverskud for at maksimere dine gainzzzz. Du kan evt. indsætte nogle øvelser med højere gentagelser, men sådan som dit program er lige nu, synes jeg du skal være nænsom.
Ok, hvis jeg så lige må spørge et lidt dumt spørgsmål: Jeg vil helst slet ikke træne Lats, da jeg synes det ser uæstetisk og unaturligt ud (no offence :p). Men dem rammer jeg vel med Barbell rows, eller hvad? Og ja, ved godt jeg ikke bliver stor på en måned, men vel bare gerne undgå at træne lats overhovedet, hvis det kan lade sig gøre. Skal jeg så skifte BB rows ud med en anden, køre lavere vægt eller hvad siger du?)

Benjamin Reilly skrev:Mindpump skrev:Benjamin Reilly skrev:Kelto10 skrev:Benjamin Reilly skrev:Som Wannabe BB skriver så vil det øge risikoen for skader.
man kan da ikke fuldkommen udelukke latisimusen ved alle row bevægelser er den jo involverede.
Netop. Forøvrigt, Kelto10, hvis du har flere spørgsmål i samme kategori så smid dem nu. Jeg skriver et længere indlæg med forklaringer i heri tråden i aften hvis du har flere.

](./images/smilies/wallbash.gif)

Borumpas skrev:Hvis du vil have hans krop skal du kun træne bryst og mave, evt. investere lidt i noget spraytan. Eller gøre som ham og svøm en del.
Det er ikke en videre imponerende krop, og jeg vil personligt selv mene, at have ham som "mål" er at sætte grænsen alt for lavt.
Så hvis du vil ligne ham, er dit program helt forkert.
Gå til svømning i stedet.
shit, det tog ham FIRE ÅR at se sådan ud?

Kelto10 skrev:Borumpas skrev:Hvis du vil have hans krop skal du kun træne bryst og mave, evt. investere lidt i noget spraytan. Eller gøre som ham og svøm en del.
Det er ikke en videre imponerende krop, og jeg vil personligt selv mene, at have ham som "mål" er at sætte grænsen alt for lavt.
Er det rigtigt? Altså, jeg ved i hvert fald at han squatter og laver weighted push ups. Har fået at vide at jeg kan opnå det resultat hvis jeg kører programmet der i måske 6 måneder, og så cutter ned og ikke bulker mere.
Eller er det umuligt? Blvier jeg simpelthen for "stor" af mit program?

Borumpas skrev:Kelto10 skrev:Borumpas skrev:Hvis du vil have hans krop skal du kun træne bryst og mave, evt. investere lidt i noget spraytan. Eller gøre som ham og svøm en del.
Er det rigtigt? Altså, jeg ved i hvert fald at han squatter og laver weighted push ups. Har fået at vide at jeg kan opnå det resultat hvis jeg kører programmet der i måske 6 måneder, og så cutter ned og ikke bulker mere.
Eller er det umuligt? Blvier jeg simpelthen for "stor" af mit program?
Jeg vil personligt sige, at hvis din hensigt er at ligne den dreng, så skal du ikke kører dette program. jeg synes ikke han ser særligt stor ud, og jeg skal ikke kunne kommentere på, hvad han laver ud over at svømme.

Prøver på at fixe min holdning, og har fundet nogle øvelser der kaldes "YWTL" som skulle hjælpe på "rounded shoulders".
Det svarer vel til external/interval rotation efter hvad jeg kan google mig frem til. Hvis du er utilfreds med quasimodo-looket, kan det også have noget at gøre med en svag bagside. Du kan evt. tilføje db row til din A dag og lat pulldowns til B dag eller face pulls.Samtidig laver jeg også RC øvelser med 1 kgs håndvægte (Innies og outies som Scooby kalder dem). Men er YWTL-øvelserne ikke også for RC? Fordi så overbelaster jeg vel mine RC's?
Igen, det dersens "ywtl" ligner mest af alt external/internal rotation og så 2 statistiske udstrækninger. Kan ikke personligt se en grund til at lave flere øvelser, som rammer på den samme måde. Men nu er jeg jo ikke en fysioterapeut, så dit sidste spørgsmål er der nok en ekspert, der må svare på

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster