Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Active skrev:Ser fornuftig ud, dog et par småting.
Lav dødløft før leg curls. Jeg ville også have 2 vertikal og 2 horisontal rygøvelser... Jeg ville tage en row variant ud, og tage chin ups eller pulldowns ind.

Ayezjo skrev:Active skrev:Ser fornuftig ud, dog et par småting.
Lav dødløft før leg curls. Jeg ville også have 2 vertikal og 2 horisontal rygøvelser... Jeg ville tage en row variant ud, og tage chin ups eller pulldowns ind.
Hej
Har læst mig frem til at leg curls skal laves TUNGT for være effektive, derfor har jeg placeret dem først. Bliver det ikke for meget med både pull ups og pulldowns, rows rammer jo også latsne?

Bech94 skrev:Man kan sagtens få noget ud af leg curls ved højere reps.
Jeg ville smide nogle rear delt pulls og nogle dips ind.
Derudover ville jeg skifte mellem front squat og back squat hver eller hver anden uge. Ville også skifte mellem DB Rows og BB Rows hver uge.

Jussefar skrev:Jeg ville droppe benpres og lave en variation af split squats / lunges. Derudover ville jeg også lave RDL før leg curl. Ift. diskussionen om at skifte fra BB row til DB row fra gang til gang, så ville jeg foretrække at holde mig til én af øvelserne i 4-6 uger og så skifte til en anden row variation som fx fra BB row til DB row.

BigHungry skrev:Måske lidt ordkløveri, men du kan ikke overtræne en muskel, men overbelaste den. Men det kan være en god ide er at køre 3-6 ugers cyklusser på de enkelte øvelser, hvorefter du skifter til en anden variant. Du kunne fx være fra reverse curls til seated incline curls w. supinated grip.

Ayezjo skrev:Hej, jeg vil overveje dine input.
Jeg tænker om der er en risiko for at jeg overtræner mine underarme når jeg laver pull ups med neutral grip (1x uge) + reverse curls (2x uge), eller om det er ok? Går i stor stil efter større brachioradialis =)
Ayezjo skrev:Ok! Det er nyt for mig. Så jeg skal nærmest skifte til et andet, lignende program efter 3-6 uger? Er det kun på de små isolationsøvelser, eller også de store compounds? Troede bare ikke det var smart at skifte øvelser hele tiden

Jussefar skrev:Ayezjo skrev:Hej, jeg vil overveje dine input.
Jeg tænker om der er en risiko for at jeg overtræner mine underarme når jeg laver pull ups med neutral grip (1x uge) + reverse curls (2x uge), eller om det er ok? Går i stor stil efter større brachioradialis =)
Nej, jeg tror ikke, du vil overbelaste dine arme. Jeg ved dog ikke hvor ofte, du kommer programmet igennem? For mig at se, har du 3 dage på, 1 off og forfra. Store underarme er naturligvis fedt.Ayezjo skrev:Ok! Det er nyt for mig. Så jeg skal nærmest skifte til et andet, lignende program efter 3-6 uger? Er det kun på de små isolationsøvelser, eller også de store compounds? Troede bare ikke det var smart at skifte øvelser hele tiden
Det afhænger i høj grad af, hvor avanceret du er. Du kan sagtens holde den samme struktur helt overordnet, men jeg ville skifte de store øvelser ud med jævne mellemrum. Om det så er 4-6 uger eller 8-10 uger, det kan du kun selv vurdere. Oplever du ingen fremgang, så kan det være en god ide at skifte ud eller alternativt deloade, hvor du kun tager 50-60 % af dine sæt.
Ift. squat kunne alternativer være front squat, safety bar squat, heels raised squat (hæle på 2,5kg skiver typisk), squat med 2-3 sek pause i bunden, squat med 4-5 sekunders excentrisk.

Ayezjo skrev:Jeg takker for alle svarene.
Men nu hvor jeg har skiftet rækkefølgen og laver RDL's først og leg curls bagefter, skal jeg så beholde mit rep scheme? (3x8-12 for RDL og 3x6-8 for leg curls).

Jussefar skrev:Ayezjo skrev:Jeg takker for alle svarene.
Men nu hvor jeg har skiftet rækkefølgen og laver RDL's først og leg curls bagefter, skal jeg så beholde mit rep scheme? (3x8-12 for RDL og 3x6-8 for leg curls).
Nej, 6-8 til rdl og 8-10 til leg curl. En god guideline (som dog kan brydes af mere avancerede) er at udføre de mest takserende øvelser først og stige i reps i efterfølgende øvelser pga. arbejdskapacitet mv.

Jussefar skrev:Ayezjo skrev:Jeg takker for alle svarene.
Nej, 6-8 til rdl og 8-10 til leg curl. En god guideline (som dog kan brydes af mere avancerede) er at udføre de mest takserende øvelser først og stige i reps i efterfølgende øvelser pga. arbejdskapacitet mv.

Ayezjo skrev:Jeg bumper lige mit spørgsmål fra tidligere:
Lige nu har jeg fastsat et antal minutter til hver af mine øvelser, så jeg holder den samme tid mellem sets hver gang. Dvs. 3 mins pause for sets af 6-8 reps, 2 min. for 8-12, og 1 min. til alt andet (lat raises, curls...). Ser det fornuftigt ud, eller er det bedre bare at mærke efter hvornår man er klar igen? Tænker nu mere struktur, jo bedre? Så kan man også bedre tracke sin progress

Ayezjo skrev:Jeg bumper lige mit spørgsmål fra tidligere:
Lige nu har jeg fastsat et antal minutter til hver af mine øvelser, så jeg holder den samme tid mellem sets hver gang. Dvs. 3 mins pause for sets af 6-8 reps, 2 min. for 8-12, og 1 min. til alt andet (lat raises, curls...). Ser det fornuftigt ud, eller er det bedre bare at mærke efter hvornår man er klar igen? Tænker nu mere struktur, jo bedre? Så kan man også bedre tracke sin progress

Huset skrev:Ayezjo skrev:Jeg bumper lige mit spørgsmål fra tidligere:
Nu kommer det jo i høj grad an på hvad der trænes, hvornår og hvordan. 6-8 reps i alterneret facon mellem db presses og pull ups vil 2 min være ganske fint. 6-8 reps i rackpulls vil 2 min være for kort. Her vil 3-4 min gøre sig bedre egnet, forudsat man træner tilpas hårdt. og så er der jo undtagelser alt efter fokusområder.

VFPN skrev:Nej..
10+ reps ~ 30 - 60 sek
8-10 reps ~ 60~90 sek
6-8 reps ~ 90-120 sek
3-5 reps ~ 120+
1-3 reps ~ når du føler dig klar
Det er i hvertfald en god guideline...
Om den virker til alle ved jeg ikke.. Men sådan jeg tænker..
Køre meget 5x5 og køre med 120-180 sek pause.

Ayezjo skrev:VFPN skrev:Nej..
10+ reps ~ 30 - 60 sek
8-10 reps ~ 60~90 sek
6-8 reps ~ 90-120 sek
3-5 reps ~ 120+
1-3 reps ~ når du føler dig klar
Det er i hvertfald en god guideline...
Om den virker til alle ved jeg ikke.. Men sådan jeg tænker..
Køre meget 5x5 og køre med 120-180 sek pause.
så maks 1.30 minut? Det synes jeg lyder meeeget lavt... men hvad ved jeg.
Er der nogle der kan bekræfte / afkræfte dette?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster