Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

Nogle gode råd...

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa

Jeg er spritny herinde og kom lidt i tvivl om hvor jeg skulle poste denne, men nu blev det her, så må en moderator flytte den hvis nødvendigt :-)

Jeg er en gut på 188cm og ca 95kg, jeg er altså godt i stand, dog ikke tyk som sådan, det er fordelt ok. Jeg er dog blevet træt af at kigge på det overskydende hvalpefedt i siderne og besluttede for ca 4 uger siden at give den gas - jeg har tidligere trænet rigtig meget og har været nede på en fedtprodent der hedder 9.
Som sagt startede jeg ud for små 4 uger siden og mit program er som følger:

Mandag og tirsdag
1-1½ times styrketræning efterfulgt af en times spinning.

Onsdag
2 timers spinning.

Torsdag og fredag
1-1½ times styrketræning efterfulgt af en times spinning.

Det er selvfølgelig ikke de samme muskler jeg træner 2 dage i træk.

Jeg har på de 4 uger fået at vide der er sket meget, det er svært selv at se, men folk siger jeg har flyttet mine kg godt rundt. Min plan er at blive trimmet og ikke et stort brød - så jeg vil høre de mere garvede herinde - skal jeg bare fortsætte, lyder det fornuftigt nok, det jeg har gang i..?
Min teori er, at på et tidspunkt må styrketræningen og konditionstræningen mødes og jeg får det resultat jeg leder efter...

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

"Hvalpefedt" er bare en dårlig undskyldning. Men når det så er sagt, så ja, vedrørende cardio ser det meget fornuftigt ud, samt styrketræningen du får sat ind dit skema er også en god idé i stedet for kun at gå til spinning.
Så ja, du skal fortsætte som nu, selvfølgelig også holde øje med kosten og hvis du er i tvivl er der nogle meget gode artikler vedrørende kost herinde på siden, samt mere.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Bare pas på du ikke brænder ud, da du bruger 2-2,5 timer x 5 dage om ugen på træning.
Men ellers så klø på! :)

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Hvis du allerede har været så langt nede i fedt %, så har du da lidt styr på det.. Hvor meget skal du smide?

Træner her: 4FITNESS

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Blæret...
Godt at vide man ikke har skudt helt ved siden af!

Mht at brænde ud, så er det sket et par gange før, men jeg har en helt anden følelse i kroppen denne gang og en gejst jeg ikke har oplevet før... I kender sikkert alle den følelse af at: "Nu går jeg ned og rykker alt det jern fuldstændig fra hinanden og så må de skaffe noget nyt til i morgen!" - men det er første gang jeg har den og det hjælper en del ;-)

Hvor meget jeg skal smide er et godt spørgsmål, alle de tossede maskiner siger at min idealvægt ligger på omkring 75kg, that's never gonna' happen!
Men jeg vil rigtig gerne ned på 85kg og så se om yderligere 5kg kan smides også, men 10kg ville være lækkert!

Om jeg som sådan har styr på det, det er jeg nu ikke så sikker på dog. Jeg er bare ok go til at få en plan og overholde den, når først jeg har sat mig det for og så giver jeg den gas. Jeg går i centeret for at svede, ikke for at kigge på tøser...

Ja din idealvægt er hvertfald ikke 75kg, det er fuldstændig hjernedødt. 85kg ville se helt fint ud, specielt hvis de sad ordentligt :D

Træner her: 4FITNESS

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Nej jeg studsede også lidt over det, men med det samme man har lidt muskler falder det BMI til jorden igen :-)
Men jeg vil fortsætte som nu og satse på jeg når det på et par mdr., så må jeg sulte mig herop til sommer ;-)

DenHvideSlyngel skrev:Nej jeg studsede også lidt over det, men med det samme man har lidt muskler falder det BMI til jorden igen :-)
Men jeg vil fortsætte som nu og satse på jeg når det på et par mdr., så må jeg sulte mig herop til sommer ;-)

Lad for guds skyld være med at sulte dig.... Det vil bare gøre mere skade end gavn. :D
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ja med måde selvfølgelig, lidt sult skader vel aldrig, hvis du så hvor meget jeg nogle gange indtager ;-)
Jeg får to store måltider om dagen og er jeg sulten ind imellem dem, så spiser jeg noget frugt - så jeg er skam ik tæt på segne ;-)

Men det lyder heller ikke helt til du spiser nok, i sær ikke i forhold til din størrelse. 2 større måltider + noget frugt/snacks gør det altså ikke :) . Er klar over, at du ikke går efter den pumpede krop, men med mad kommer energi, med energi kommer bedre, mere effektiv træning og cardio for dens sags skyld.

Jeg er en lille lort på 177 og 66 kg. Jeg er kun lige startet med at træne, men udfra det du skriver vil jeg gætte på jeg spiser min. det dobbelte af dig. (Og jeg går altså heller ikke med en Jay Cutler i maven)
Når du skriver 2 store måltider er mit gæt at du springer morgenmaden over? [-X
Dreams don’t work unless you do.
John C. Maxwell
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre, Kbh

Kostplan: Ingen kostplan

Det skal siges de to måltider jeg kører på nu, er efter jeg lavede om i det hele... Før spiste jeg flere måltider og generelt mere end hvad godt var og jeg sad på min flade og forventede at jeg ville beholde min daværende trimmede krop - det skete sjovt nok ikke :-)

Når det kommer til morgenmad, så har du gættet helt rigtigt, jeg har ikke spist morgenmad i den forstand i næsten hele mit liv. Jeg er aldrig sulten når jeg vågner og samtidig er jeg en af dem der triller ud i tøjet og går direkte på arbejde...
Jeg ved godt det ikke er sundt, men jeg gider heller ik tvangsfodre mig selv - det bliver dog til nogle stykker frugt i løbet af formiddagen :-)

DenHvideSlyngel skrev:Når det kommer til morgenmad, så har du gættet helt rigtigt, jeg har ikke spist morgenmad i den forstand i næsten hele mit liv. Jeg er aldrig sulten når jeg vågner og samtidig er jeg en af dem der triller ud i tøjet og går direkte på arbejde...
Jeg ved godt det ikke er sundt, men jeg gider heller ik tvangsfodre mig selv - det bliver dog til nogle stykker frugt i løbet af formiddagen :-)

Det er heller ikke usundt. www.leangains.com . Lyder til du, ubevidst, kører en slags IF.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Umiddelbart ja, det kunne da godt se sådan ud - ed lidt afvigelser, men samme princip efter hvad jeg kan læse mig til på den side.

Mine dage ser for det meste sådan her ud:
07.45 ruller jeg bogstaveligt talt ud af sengen
08.00 møder jeg på jobbet
12.30 får jeg et godt måltid mad
17.00 begynder min træning for det meste
20.00 får jeg endnu et solidt måltid
24.00 sengetid

Ind imellem ovenstående tider får jeg som sagt en del frugt og ved de store måltider benægter jeg ikke mig selv det jeg har lyst til, jeg har dog skåret ned i mængden af det.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster