Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Noob søger hjælp :)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Kører pt back to basics pogrammet og er meget glad for det. Har dog en lille ting jeg er i tvivl om. Når jeg for eksempel køre Bryst, skulder, triceps, mave er det så bedst at tage alle brystøvelser først og så hoppe videre, da den muskelgruppe er varm, eller er det bedst at hoppe rundt mellem dem så man ikke bliver kørt hurtigt død?

Ved godt det virkelig er et noob spørgsmål og kan os være der ikke er et endeligt svar, men det bare er forskelligt fra person til person.
Prøver ramme en milliard ligesom stein bagger!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Træn musklen færdig
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Svinthen skrev:Kører pt back to basics pogrammet og er meget glad for det. Har dog en lille ting jeg er i tvivl om. Når jeg for eksempel køre Bryst, skulder, triceps, mave er det så bedst at tage alle brystøvelser først og så hoppe videre, da den muskelgruppe er varm, eller er det bedst at hoppe rundt mellem dem så man ikke bliver kørt hurtigt død?

Ved godt det virkelig er et noob spørgsmål og kan os være der ikke er et endeligt svar, men det bare er forskelligt fra person til person.

Umiddelbart ville jeg sige følg programmet.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Der er en grund til at øvelserne er skrevet i den rækkefølge som de er. Kan du gætte den?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Svinthen skrev:Kører pt back to basics pogrammet og er meget glad for det. Har dog en lille ting jeg er i tvivl om. Når jeg for eksempel køre Bryst, skulder, triceps, mave er det så bedst at tage alle brystøvelser først og så hoppe videre, da den muskelgruppe er varm, eller er det bedst at hoppe rundt mellem dem så man ikke bliver kørt hurtigt død?

Gør en øvelse færdig og så videre.

Hvis du vil hoppe rundt skal du træne et andet program.

Det er bedst du træner øvelserne i den rigtige rækkefølge. Bryst -> Skulder -> Triceps...

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog

toto_G4M3R skrev:Der er en grund til at øvelserne er skrevet i den rækkefølge som de er. Kan du gætte den?

Hvis han kunne det havde han nok ikke spurgt om det.

TS:
Du har fået svar, kør programmet som foreskrevet.

Det er dog værd at påpege, at visse programmer benytter sig af antagonist supersæt eller sæt kørt i par med stor effektivitet. Eksempelvis bryst og ryg. Det handler om præferencer. Andre programmer, såsom sheiko, hopper også lidt rundt mellem øvelserne. For mange programmer gælder det, at de største øvelser køres først, men det er ikke en regel. Dorian Yates kørte dødløft som noget af det sidste på sine rygdage.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:
toto_G4M3R skrev:Der er en grund til at øvelserne er skrevet i den rækkefølge som de er. Kan du gætte den?

Jeg formoder at måden jeg formulerede mit spørgsmål på, gør at TS fanger pointen.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:
Jmt skrev:

Jeg formoder at måden jeg formulerede mit spørgsmål på, gør at TS fanger pointen.

Hvilken pointe? Du mocker ham jo bare. Derudover kan der være visse fordele at hente i at undlade at køre en given muskelgruppe helt til udmattelse før man begiver sig videre med den næste, f.eks. i antagonist sæt (højere volume med tilsvarende densitet, tidsbesparelse m.m.), så det er fint spørgsmål han kommer med, som fortjener bedre end en arrogant kommentar.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:
toto_G4M3R skrev:
Jmt skrev:

Hvilken pointe? Du mocker ham jo bare. Derudover kan der være visse fordele at hente i at undlade at køre en given muskelgruppe helt til udmattelse før man begiver sig videre med den næste, f.eks. i antagonist sæt (højere volume med tilsvarende densitet, tidsbesparelse m.m.), så det er fint spørgsmål han kommer med, som fortjener bedre end en arrogant kommentar.

Den pointe, at øvelserne ikke bare er kastet ind i en tilfældig rækkefølge.

Ang antagonist sæt, tillader jeg mig at citere fra artiklen

Hele ideen med “back to basics” træningsprogrammet er at skære alle unødige bekymringer omkring detaljer væk. Så hold fokus på hård og tung træning på de valgte øvelser, og glem alt om ligegyldige detaljer.

Edit: Over and out her fra. Jeg tror TS har fået sit svar. Jeg kan mærke at dette blot ender ud i en nytteløst mundhuggeri, som sædvanligt :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste