Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1717
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

NU SKAL DET VÆRE DER!!!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle herinde,

jeg har trænet i godt og vel to år nu RENT og kørt sådan på proteiner. Her på den sidste tid er jeg startet på kreatin suppleret med proteiner. Desuden tager jeg en omniminum tablet om dagen...

er der ikke nogen der kan ridse et program op til mig hvad det er jeg SKAL spise meget af og hvad det er jeg skal spise mindre af ?

f.eks. ser min dag sådan ud:

morgen
3 grovboller
3 aæggehvider kogt
Mæl og en masse vand-saftevand
Proteiner Whey protein

middag
2-3 rugbrød med tun, eller ost? frugt osv
Whey protein

aften
En masse ris, eller pasta, kartofler, salat, kød osv

TRÆNING
1 time til halvanden time
derfter whey proteiner plus kreatin

sen aften, lille rugbrød eller frugt eller müsli med yogurt a38....
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Grenaa

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jae som du måske ikke selv kan se, så spiser du alså for lidt,

du ligner en på de 18-20år, og derfor tror jeg godt du kan hoppe på min kostplan... den er lige lavet, nu ved jeg ikke lige hvad du kan lide men prøv at følge den

http://peecee.dk/?id=45774

forresten hvis det de 15som har læst dit topic er brugerer her inde, synes jeg godt nok det er ringe du ikke har fået svar inu

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

hej,

tak for svaret :)

jeg skal bare have en god kostplan...

det protein jeg drikker hedder bodylab ;) og kreatinen er sådan en promax billig en, men jeg skal have købt noget ordentligt noget når jeg har tømt bøtten...

men jeg kigger på din plan der :) tak for svaret endnu engang...

tænkte på... drikker du kun 1 gang om dagen proteinpulver ?? og hvordan ser det ud med kreatinen ?
Brugeravatar

jeg drikker Kreatin hver dag, 4 gange 5g

efter træning ryger der Kreatin - Carbs - Protein pulver ned.. alle 3 bodylab

protein pulver tager jeg engang i mellem de dage jeg ikke træner hvis jeg er godt smadret eller hvis jeg ikke har spist nok protein så tager jeg lige en shake

carbs bliver kun brugt efter træning, da jeg for nok kcal igennem min kost og carbs ville bare få min fedt% højere op

skaf dig noget Bodylab kreatin, Protein, Carbs det hele koster 570kr, og holder vel 2-3måneder

husk, spis mere energi end du har brug for alså mere kcal end dit ligevægtige indtag, så øger du muskelmasse samt lidt fedt på kroppen, fedtet smider du bare af når du synes du er vokset nok

men det ved du vel godt ;)

Styrkeliste

jeg vil så lige høre... hvad er det, det der carbs er ??

jeg vil glemme denne her sommer og fra ca. oktober TAGE på og træne en masse...
Brugeravatar

Det må betyde at du kun er i loading-fasen?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Kostplan: Vis kostplan

micromil skrev:jeg vil så lige høre... hvad er det, det der carbs er ??

Carbs er en forkortelse for det engelske ord carbohydrates altså kulhydrater. Bodylab Carbs er et kosttilskud ligesom proteinpulver og består udelukkende af maltodextrin hvilket er den mest effektive form for kulhydrater i forbindelse med træning. Man blander Carbs med Proteinpulver, og opnår en perfekt shake efter træning, og på ikke træningsdage. Grunden til at det er godt at indtage kulhydrater sammen med protein er at det giver et energitilskud, nogle kalorier og så bruger kroppen kulhydraterne til at tilføre musklerne proteinet. Maltodextrin er det mest effektive kulhydrat, men mange vælger at drikke noget juice dog helst æble, da syren i citrusfrugter ødelægger kreatinen, hvis man også gør brug af dette.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

hvad fanden mener du med at jeg kun er i loade fasen ?

ja jeg er i loade fasen

Styrkeliste

TheCzech skrev:

Det må betyde at du kun er i loading-fasen?

jamen hvor meget skal man så indtage kreatin ? jeg havde en boost fase på en uge hvor jeg indtog rimelig meget kreatin... men nu er fordelt sådan som tidligere nævnt. ca. 4x5gram
Brugeravatar

Bjørnen skrev:
micromil skrev:jeg vil så lige høre... hvad er det, det der carbs er ??

Carbs er en forkortelse for det engelske ord carbohydrates altså kulhydrater. Bodylab Carbs er et kosttilskud ligesom proteinpulver og består udelukkende af maltodextrin hvilket er den mest effektive form for kulhydrater i forbindelse med træning. Man blander Carbs med Proteinpulver, og opnår en perfekt shake efter træning, og på ikke træningsdage. Grunden til at det er godt at indtage kulhydrater sammen med protein er at det giver et energitilskud, nogle kalorier og så bruger kroppen kulhydraterne til at tilføre musklerne proteinet. Maltodextrin er det mest effektive kulhydrat, men mange vælger at drikke noget juice dog helst æble, da syren i citrusfrugter ødelægger kreatinen, hvis man også gør brug af dette.

jamen kan du evt. linke mig på noget GODT protein fra Bodylab også det der VCarbs der ;) for er lige løbet tør for protein i dag ;) og har dog stadigvæk kreatin jeg skal have ædt...
Brugeravatar

Man blander Carbs med Proteinpulver, og opnår en perfekt shake efter træning, og på ikke træningsdage

Man opnår ikke en perfekt shake til ikke træninggsdage. En insulin stigning på alle andre tidspunkter end efter træning er skidt da det kun vil resultere i at der bliver transporteret sukker ud til både fedt og muskelceller hvilket ikke er det man vil opnå med mindre man er interesseret i at tage mest muligt fedt på.
Brugeravatar

TheCzech skrev:
Man blander Carbs med Proteinpulver, og opnår en perfekt shake efter træning, og på ikke træningsdage

Man opnår ikke en perfekt shake til ikke træninggsdage. En insulin stigning på alle andre tidspunkter end efter træning er skidt da det kun vil resultere i at der bliver transporteret sukker ud til både fedt og muskelceller hvilket ikke er det man vil opnå med mindre man er interesseret i at tage mest muligt fedt på.

Suk.. Hvad vil du så foreslå?
Uanset om du har ret eller ej kan jeg virkelig ikke se hvad jeg skal bruge det der til?
Brugeravatar

Styrkeliste

Uanset om du har ret eller ej kan jeg virkelig ikke se hvad jeg skal bruge det der til?

Vil bruge det til at fortælle at en stigning i insulin niveauet ikke er optimalt på dage hvor man ikke træner medmindre målet er at lagre fedt....
Brugeravatar

TheCzech skrev:

Vil bruge det til at fortælle at en stigning i insulin niveauet ikke er optimalt på dage hvor man ikke træner medmindre målet er at lagre fedt....

Jo, men man vil da opnå insulinpeak uanset hvilke slags kulhydrater man indtager, om det er juice, druesukker eller andet, det er bare ikke ligeså højt som ved maltodextrin.
Ved at indtage lidt ekstra kulhydrater vil man opnå et lidt højere kalorieindtag hvilket er målet i bulke perioden, derfor mener jeg at det er en fordel. Folk drikker da vel ikke weightgainer uden grund? Jeg kan stadig ikke se hvad der er galt, og jeg vil stadig gerne have et bedre forslag.
Det kan godt være jeg har misforstået noget og undskyld mig for det, men jeg synes vi går to skridt frem og et tilbage.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja du vil opleve en stigning i insulin niveauet men ikke i nær samme grad som når du bruger maltodextrin der netop er lavet til at skulle give en enormt stor stigning i insulin niveaut. Stigningen vil være meget lille i forhold til den du opnår med simple kulhydrater som maltodextrin.

En stor del af kulhydraterne i WG kommer fra sucrose netop for at modvirke den høje insulin stigning man vil opnå ved et stort indtag af maltodextrin. Der er absolut ingen problemer med at indtage masser af langsomt optagelige kulhydrater da det ikke resulterer i samme insulin stigning som ved brug af maltodextrin.

Hurtigt optagende kulhydrater er altså noget man helst skal holde sig fra i perioder hvor det ikke vil have nogen effekt på træning da man på disse tidspunkter ingen interesse har i en stigning i insulin niveaut.
Brugeravatar

TheCzech skrev:Ja du vil opleve en stigning i insulin niveauet men ikke i nær samme grad som når du bruger maltodextrin der netop er lavet til at skulle give en enormt stor stigning i insulin niveaut. Stigningen vil være meget lille i forhold til den du opnår med simple kulhydrater som maltodextrin.

En stor del af kulhydraterne i WG kommer fra sucrose netop for at modvirke den høje insulin stigning man vil opnå ved et stort indtag af maltodextrin. Der er absolut ingen problemer med at indtage masser af langsomt optagelige kulhydrater da det ikke resulterer i samme insulin stigning som ved brug af maltodextrin.

Hurtigt optagende kulhydrater er altså noget man helst skal holde sig fra i perioder hvor det ikke vil have nogen effekt på træning da man på disse tidspunkter ingen interesse har i en stigning i insulin niveaut.

Se det var noget jeg kunne bruge! :D
Så blev vi alle det klogere! :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Se det var noget jeg kunne bruge!
Så blev vi alle det klogere!

Så undskylder jeg mange gange for min manglende argumentation i første omgang
Brugeravatar

TheCzech skrev:
Se det var noget jeg kunne bruge!
Så blev vi alle det klogere!

Så undskylder jeg mange gange for min manglende argumentation i første omgang

Det skal du ikke undskylde for, det var jo derfor jeg blev ved med at spørge ind. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online